Wallcloud Lelystad (09-05-2012)

Topic gezien door 3989 bezoekers
Gestart door Jeroen, wo 09 mei 2012 - 17:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen

"What goes up, can fly"

SniperEye


Sietse


Ramon Oost


GekkeLeo


PietBerger

Naar mijn mening geen wallcloud.
Rotatie misschien beter genaamd beweging zie je vaak onder buien (vooral actieve)

Ziet er gewoon niet naar uit en in deze foto lijkt de plaats ook niet goed.

Geef me even wat meer info.
Plaats, kijkrichting, afstand tot bui, plaats tov. bui, tijd.



Volg mij op twitter: www.twitter.com/PietBerger

Marcel

Met vriendelijke groet,
Marcel  Mijn hobbypagina: https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/

Tyshane

Mooie plaat zeg!  8) Zo puur visueel zou je wel wallcloud zeggen, maar heb je nog meerdere pics van deze situatie, zodat er een bepaalde evolutie is te zien? Wat heb je verder ervaren qua omstandigheden?

ome-Ed


Jeroen

Ten zuiden van Lelystad, rond 16:30, waarschijnlijk boven de Oostvaardersplassen. Trekrichting noordoostelijk, kijkrichting zuidwest. Afstand ongeveer 10 km, schat ik. Ik had hem al vijf minuten eerder in zicht en leek echt minimale rotatie te bevatten (volledig ingezoomd op 500mm bekeken en overigens hoeft een wall cloud niet per definitie rotatie te bevatten). Ik heb het ook eerst maar via Jan laten weten, omdat ik er zelf niet zeker over was aangezien de absoluut minimale omstandigheden.

Achteraf had ik beter even een filmpje met een mini-timelapse moeten maken, maar ja...is altijd achteraf.
"What goes up, can fly"


Tyshane

Citaat van: Jeroen op do 10 mei 2012 - 00:27
Ten zuiden van Lelystad, rond 16:30, waarschijnlijk boven de Oostvaardersplassen. Trekrichting noordoostelijk, kijkrichting zuidwest. Afstand ongeveer 10 km, schat ik. Ik had hem al vijf minuten eerder in zicht, veranderde van vorm en leek echt minimale rotatie te bevatten (volledig ingezoomd met op 500mm bekeken en overigens hoeft een wall cloud niet per definitie rotatie te bevatten). Ik heb het ook eerst maar via Jan laten weten, omdat ik er zelf niet zeker over was aangezien de absoluut minimale omstandigheden.

Achteraf had ik beter even een filmpje met een mini-timelapse moeten maken, maar ja...is altijd achteraf.

Ok, minimale omstandigheden wellicht, maar het ziet er toch uit als een wallcloud, links lijkt zich een beetje een tailcloud te vormen, maar ja, nu ga je alles zien he. ;) Maar goed classificatie gaat niet alleen visueel. Ik blijf het een mooi plaatje vinden en toch weer leuk voor je collectie. En ja een mini-time-lapse of filmpje zou wel gaaf geweest zijn. Maar idd achteraf gepraat. ;)

Stond je daar op de Larserdreef? Dan lijkt deze wolk zich meer in het Westen te bevinden...

Jeroen

Citaat van: Tyshane op do 10 mei 2012 - 11:39
Ok, minimale omstandigheden wellicht, maar het ziet er toch uit als een wallcloud, links lijkt zich een beetje een tailcloud te vormen, maar ja, nu ga je alles zien he. ;) Maar goed classificatie gaat niet alleen visueel. Ik blijf het een mooi plaatje vinden en toch weer leuk voor je collectie. En ja een mini-time-lapse of filmpje zou wel gaaf geweest zijn. Maar idd achteraf gepraat. ;)

Stond je daar op de Larserdreef? Dan lijkt deze wolk zich meer in het Westen te bevinden...

Larserpad, parrallel aan de N302 (Larserweg), voor de grasbaan van Lelystad Airport. Kijkrichting is inderdaad meer westerlijk.
"What goes up, can fly"

Walter


Powered by EzPortal