Marcel's fototopic

Topic gezien door 59095 bezoekers
Gestart door Marcel, zo 26 feb 2012 - 21:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Johann

Citaat van: Marcel op ma 27 feb 2012 - 17:09
Ik heb dropbox :), maar ik zoek inderdaad nog een oplossing voor de opslag van mijn foto's, Het nadeel is dat ik ook met NEF (RAW) bestanden werk, deze zijn 10mb stuk. Toch zonde als ik 60% van de foto's toch niet gebruik.
Maar ik had onderhand dus een fotomap van 100GB. Omdat de externe harde schijf 1TB opslag had, vond ik het allemaal weg goed.  :P
Bij de speciaalzaak zouden ze m kunne maken voor 100 euro, maar ik ga ze nu eerst zelf proberen terug te halen. Want ik vind mijn foto's geen 100 euro waard :p
Waar het dus op neer komt is dat ik inderdaad een alternatief opslagmiddel zoek voor in de toekomst. Mijn dropbox kan nu tot 4 GB, dus de belangrijkste dingen kan ik daar wel goed opslaan, bedankt voor de tip Sietse :)

Tweede (int.) harde schijf aan je PC hangen en via automatische backups of regelmatige image de boel veiligstellen
Extra hardeschijf (netwerk - USB) ernaast hangen als extra backup medium.

Misschien overdreven maar voor echt belangrijk materiaal zoals foto's en pers. files is dit mi geen overbodige luxe. En dat merk je pas als de boel een keer down gaat. (of wat dacht je diefstal van bv laptop). Ken mensen die hun hele fotobestanden van jaren verloren zijn !  :(

Ciao Johann


MeteoPeet

Citaat van: Marcel op ma 27 feb 2012 - 11:03
Wilde nog meer foto's plaatsen maar spijtig genoeg is mijn externe harde schijf zojuist gecrasht... ben al m'n foto's die ik de afgelope jaren heb gemaakt kwijt  :-[

Getver Marcel, dat is verschrikkelijk en weet ik alles van:-(

Ik heb hier nog steeds een weigerende externe hd liggen met ...30.000 a 40.000 foto's, van circa 10 jaar digitale fotografie. Als ik er aan denk, roept dit veel emotie los.:-(

Welk merk hd is die van jou?
Ik heb een WD en waarvan zeer waarschijnlijk de aansturing (die op de HD gesoldeerd is) stuk is.

Peet

Marcel

ik heb er nu een heel mooi prgrammatje op los gelaten, hij is de komende 10 uur nog wel even bezig.
Maar uit revieuws blijkt het te werken, ik zal het zeggen als het gelukt is.
En als ik m'n bestanden weer heb, haal ik de schijf helemaal leeg en ga ik m formateren.... Dan heb ik met een beetje geluk weer een zo goed als nieuwe schijf  8)
Met vriendelijke groet,
Marcel  Mijn hobbypagina: https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/

MeteoPeet

Citaat van: Johann op ma 27 feb 2012 - 17:40
Tweede (int.) harde schijf aan je PC hangen en via automatische backups of regelmatige image de boel veiligstellen
Extra hardeschijf (netwerk - USB) ernaast hangen als extra backup medium.

Misschien overdreven maar voor echt belangrijk materiaal zoals foto's en pers. files is dit mi geen overbodige luxe. En dat merk je pas als de boel een keer down gaat. (of wat dacht je diefstal van bv laptop). Ken mensen die hun hele fotobestanden van jaren verloren zijn !  :(

Ciao Johann

Zoals ik dus:-(

Ik had een vette notebook, waarin o.a. 2 dikke hd's met daarnaast een 1TB externe. De 2de HD in de notebook was me eerste backup voor de vele foto's en een 2de backup op de externe.
Toen de notebook problemen gaf, moest hij opgestuurd worden naar Asus. Alles nogmaals gebackupd naar de externe...gecheckt en daarna de notebook hd's schoongemaakt.
Notebook kon niet binnen een bepaalde tijd gemaakt worden, kreeg ik geld terug. Toen ik mijn externe HD (met dus die backups) aan een nieuwe pc hing, deed die externe het van meet af aan niet meer.:-(
Alles, maar dan ook alles kwijt:-(

Peet ...samenloop van omstandigheden.:-(

wateenweer

Citaat van: Marcel op ma 27 feb 2012 - 21:54
ik heb er nu een heel mooi prgrammatje op los gelaten, hij is de komende 10 uur nog wel even bezig.
Maar uit revieuws blijkt het te werken, ik zal het zeggen als het gelukt is.
En als ik m'n bestanden weer heb, haal ik de schijf helemaal leeg en ga ik m formateren.... Dan heb ik met een beetje geluk weer een zo goed als nieuwe schijf  8)
Mocht het niet lukken wil ik het wel voor je proberen Marcel.
Dit geheel gratis...........zie het als uitdaging  ;)

Marcel

Bedankt allemaal voor het meedenken, ik heb mijn spullen terug en op een nieuwe externe harde schijf gezet.
Ik ben nu bezig met het formateren van de harde schijf en ga deze schijf als archief voor minder belangrijke data gebruiken (muziek, films ect)  ;) 8)
Met vriendelijke groet,
Marcel  Mijn hobbypagina: https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/

arjanbruggink

Citaat van: Marcel op di 28 feb 2012 - 08:49
Bedankt allemaal voor het meedenken, ik heb mijn spullen terug en op een nieuwe externe harde schijf gezet.
Ik ben nu bezig met het formateren van de harde schijf en ga deze schijf als archief voor minder belangrijke data gebruiken (muziek, films ect)  ;) 8)
Mooi dat het je gelukt is..... Ik ben nog bezig. Programma was me vastgelopen. Mag dus ff opnieuw een poging wagen.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Wouter Pringels

Ben blij dat het jou gelukt is.

Marcel

Kan ik eindelijk een 2e foto plaatsen  :P (het is wel een HDR foto ;))

Met vriendelijke groet,
Marcel  Mijn hobbypagina: https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/

Shadow112


Marcel

dank je :)
En ja, deze foto is bewerkt  :P
Met vriendelijke groet,
Marcel  Mijn hobbypagina: https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/

Shadow112

Ja dat dacht ik al. :d

Aan de ene kant wel jammer dat je niet meer kan zien hoe een foto moment er echt uitzag. En nee, ik ga niet weer die discussie oprakelen. :P

Een foto goed bewerken is natuurlijk ook een deel van de kunst. ;)

Marcel

Het liefst bewerk ik geen foto's,
Maar deze foto was erg droevig en nadat ik er een HDR van had gemaakt vond ik hem niet tegen vallen ;)
Maar dat doe ik zelden, de volgende keer vermeld ik gelijk wel of de foto bewerkt is.
Met vriendelijke groet,
Marcel  Mijn hobbypagina: https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/

Shadow112

Ach ja, mensen moeten zelf weten of ze het vermelden natuurlijk. ;)

Maar kan mij die geweldige shelf van Jan nog herinneren dat veel mensen dachten dat die bewerkt was. Maar dat hoort gewoon bij deze tijd denk ik. Maar zoals ik al zei, een foto mooi bewerken is ook een kunst die tijd en moeite kost om onder de knie te krijgen. :)

Wouter Pringels


Tyshane

Citaat van: Sietse op ma 27 feb 2012 - 16:52
Een ideetje om je foto's bijvoorbeeld via Dropbox online te zetten? Kan je ze nooit meer kwijt raken door crashende hardware.

Ook de hardware van Dropbox kan crashen natuurlijk...  ;)

Tyshane

Citaat van: Marcel op ma 27 feb 2012 - 21:54
ik heb er nu een heel mooi prgrammatje op los gelaten, hij is de komende 10 uur nog wel even bezig.
Maar uit revieuws blijkt het te werken, ik zal het zeggen als het gelukt is.
En als ik m'n bestanden weer heb, haal ik de schijf helemaal leeg en ga ik m formateren.... Dan heb ik met een beetje geluk weer een zo goed als nieuwe schijf  8)

Heb je een naam van dit programmaatje? Misschien een goede tip voor meerderen hier. :)


Citaat van: Johann op ma 27 feb 2012 - 17:40
Tweede (int.) harde schijf aan je PC hangen en via automatische backups of regelmatige image de boel veiligstellen
Extra hardeschijf (netwerk - USB) ernaast hangen als extra backup medium. Misschien overdreven maar voor echt belangrijk materiaal zoals foto's en pers. files is dit mi geen overbodige luxe. En dat merk je pas als de boel een keer down gaat. (of wat dacht je diefstal van bv laptop). Ken mensen die hun hele fotobestanden van jaren verloren zijn !  :( Ciao Johann

Ik vind het niet overdreven, goeie tip juist. Wat je zegt; geen overbodige luxe. Foto's maak je maar ??n keer en zijn uniek, dus 'balen' is een understatement als je ze 'kwijt' raakt. Ik las pas van een fotograaf die dubbele back-ups maakt en ze dus ook op twee verschillende plaatsen (adressen dus) bewaart. Je weet maar nooit ivm brand ofzo.  ;)

Marcel

Citaat van: Tyshane op wo 29 feb 2012 - 20:46
Heb je een naam van dit programmaatje? Misschien een goede tip voor meerderen hier. :)

Het programmatje heet EASEUS Data Recovery Wizard, het is een klein programmate en het spreekt voor zich. Alsje t programma opent snap je gelijk al hoe het werkt, zo zouden er meer programma's moeten zijn  8). Verder ga ik er niet veel over zeggen want ik mag geen reclame maken natuurlijk  :-X ;)
Met vriendelijke groet,
Marcel  Mijn hobbypagina: https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/

Marcel

Met vriendelijke groet,
Marcel  Mijn hobbypagina: https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/

Tyshane

Citaat van: Marcel op do 01 mrt 2012 - 09:11
Het programmatje heet EASEUS Data Recovery Wizard, het is een klein programmate en het preekt voor zich. Alsje t programma opent snap je gelijk al hoe het werkt, zo zouden er meer programma's moeten zijn  8). Verder ga ik er niet veel over zeggen want ik mag geen reclame maken natuurlijk  :-X ;)

Ok dank je, altijd handig een tip van een tevreden gebruiker. ;)

Powered by EzPortal