Tornado in de buurt van luchthaven Stuttgart

Topic gezien door 4612 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 06 mei 2012 - 22:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Tornado in de buurt van luchthaven Stuttgart




Vandaag werd er een tornado waargenomen in de buurt van de luchthaven Stuttgart. De tornado had een levensduur van ongeveer 5 á 6 minuten. Volgens de waarnemers moet het  ter hoogte zijn van Echterdingen, wat gelegen is ten westen van Filderstadt. Over eventuele schade is nog niets bekend.

©Meteo-service
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

SniperEye

Flink wat tornado-activiteiten laatste weken in Europa. Voor mijn gevoel ongewoon veel zelfs. Zijn er schademeldingen bekend inmiddels?

Onno_D

Nou nou, daar ben ik gisteren nog langs gereden. Erg toevallig!  :o

Jan van Ooijen

Citaat van: SniperEye op zo 06 mei 2012 - 22:20
Flink wat tornado-activiteiten laatste weken in Europa. Voor mijn gevoel ongewoon veel zelfs. Zijn er schademeldingen bekend inmiddels?

Oeps, vergeten. Inmiddels erbij gezet
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marcel (Enschede)

Het kan aan mij liggen hoor! Maar ik vind die tornado erg stil hangen op dezelfde plaats (let op dat kleine torentje).
Alle mensen lopen heel rustig rond zonder ook maar 1 keer naar die megagrote tuba te kijken.

Noem me sceptisch maar ik kan ook nergens iets vinden op google of op het duitse nieuws dat er een tornado geweest is.

Lijkt me een gevalletje videobewerking tot ik wat meer bewijs zie!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marcel (Enschede)

oke da's wel bewijs ;)
Hookecho.

Maar als je naar de funnel kijkt die lijkt zich niet te bewegen en stil te staan, ook vervorming is nauwelijks of geen sprake van (Als je ook kijkt naar de pannus/scudbewolking die er naast zit)

Maar die hookecho lijkt inderdaad anders te zeggen.


Jan van Ooijen

Ook nog een melding van een funnel nabij Crumstadt/Südhessen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marcel (Enschede)


Tyshane

Citaat van: Marcel (Enschede) op zo 06 mei 2012 - 22:47
Het kan aan mij liggen hoor! Maar ik vind die tornado erg stil hangen op dezelfde plaats (let op dat kleine torentje).
Alle mensen lopen heel rustig rond zonder ook maar 1 keer naar die megagrote tuba te kijken.

Noem me sceptisch maar ik kan ook nergens iets vinden op google of op het duitse nieuws dat er een tornado geweest is.

Lijkt me een gevalletje videobewerking tot ik wat meer bewijs zie!

Sceptisch zijn, lijkt me wel een goeie zaak. :) Maar ik denk wel dat het echt is, alleen al de hook-echo is een behoorlijke indicatie, en ja samen met de beelden = 1+1. ;) Dat het beeld stil hangt is dan ook geen indicatie voor beeldbewerking aangezien je met beeldbewerking juist ook goed bewegende beelden kan maken. Wellicht verplaatst de tornado zich naar de camera toe of van de camera af waardoor je in ieder geval geen horizontale verplaatsing ziet, tevens zie je, als je goed kijkt, de vorm wel degelijk veranderen, al is het maar miniem.

In ieder geval mooie beelden!

Isabelle

In het tweede filmpje zie je wel heel goed de rotatie. Mooie beelden!

Sven

Mooi! Nu snel zo'n tornado in Nederland :)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Marsel

Citaat van: Sven op ma 07 mei 2012 - 08:50
Mooi! Nu snel zo'n tornado in Nederland :)

Maar dan een goede, liefst EF 2-3, dwars door een paar akkers zonder significante schade aan gebouwen en mensen ;).

Powered by EzPortal