Tornado raast over Tsukuba, Japan

Topic gezien door 7537 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 06 mei 2012 - 11:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Tornado raast over Tsukuba, Japan


Bron Dapd

Tsukuba, wat 50 kilometer ten noordoosten van Tokio ligt is getroffen door een tornado. Volgens het Japanse persbureau Kyodo zijn er tientallen gewonden, waarvan enkele ernstig gewond zijn. Daarnaast zijn er ook 200 huizen beschadigd, ook viel in dele van de stad de elektriciteitsvoorziening uit. Meteorologen verwachten dat rond om de stad Tokio vandaag nog enkele tornado's voor kunnen gaan komen, naast de tornado's kunnen er ook flinke windstoten voor gaan komen.

©Meteo-service

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Tornado trekt over Japan en doodt jongen

Een wervelstorm heeft zondag een spoor van vernieling getrokken door de Japanse stad Tsukuba. Een 14-jarige jongen liet in het noodweer het leven. Tientallen anderen raakten gewond. De brandweer en medische hulpteams haastten zich naar de gehavende stad, die zestig kilometer ten noordoosten van Tokyo ligt. Tsukuba is een belangrijk kennisknooppunt en herbergt verscheidene universiteiten en onderzoeksinstituten, maar de tornado hield vooral huis in woonwijken.

De Japanse publieke omroep NHK zond zondag beelden uit van een rondgang door de stad en toonde rijen huizen die hun dak missen, ingestorte galerijen van flats, uit hun sponningen geblazen ruiten en wankelende telefoonpalen. NHK schatte dat tweehonderd woningen zijn verwoest. Zo'n 24 duizend huishoudens zouden het zonder stroom moeten stellen.

Bron Nieuws.nl
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

SniperEye

Zo, flinke jongen! EF3 geweest als ik inschat?

densta

Tjonge wat een schade weer zeg. En van die jonge is heel triest.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Shadow112

Wat krijgen die mensen een ellende over zich heen   :( Als ik daar zou wonen zou ik spontaan in de 2012 hype gaan geloven!  :o

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

SniperEye

De 4e foto is van echt dichtbij. Ik schreef eerder dat ik dacht aan een EF3, maar EF4 zou me ook niet onwaarschijnlijk lijken gezien de schade.

Fren

The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

Powered by EzPortal