Robin's Fototopic

Topic gezien door 6309 bezoekers
Gestart door RSK1992, do 03 mei 2012 - 00:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcel

heerlijk sfeertje in de foto's :)
Klasse!
Met vriendelijke groet,
Marcel  Mijn hobbypagina: https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/

RSK1992

De positieve reacties doen me goed, dus ik zal proberen de stroom foto's op gang te houden.


Een foto van 19 juli, zo tegen zonsondergang.
De zon schijnt onder de bewolking door, en creëert op die manier een fraai effect.


En een foto van vandaag, vers uit eigen tuin.
Natuurlijk maar bij-zaak tussen alle weerfoto's, maar ik dacht dat het wel aardig was.
Met vriendelijke groet,
Robin

RSK1992

Het was een behoorlijke chase, maar na zo'n
kwam ik eindelijk bij een mooie bui.


Na wat geklooi met camera en laptop kreeg ik prijs, een mooie inslag op de berg La Masse.
In de voorgrond het dorp Les Menuires.


En al snel was het weer raak, de tweede fraaie flits op beeld!


De bui was wat verkast, en doofde wat uit. Reden voor mij om een fraai plaatje te maken.
De zon die ondergaat, het silhouet van de bergen... En ineens weer een flits!


Negatieve benadering: mijn camera stond helaas nog iets te ver naar rechts...
Positieve benadering: gelukkig heb ik driekwart wél op de foto gekregen!

Als vanzelfsprekend heb ik meer flitsen niet dan wel op de foto gekregen,
maar desalniettemin was het onweer hier al mooier dan wat ik in Bodegraven het hele jaar heb gehad.

Tot zover eventjes quelques éclairs aux Menuires. Bonne soirée!

P.S. De chase van 1050 km is maar een grapje, ik ben hier gewoon op vakantie, en kon alles gewoon vanaf mijn balkon zien ;)
Met vriendelijke groet,
Robin

Lightning_Glenn

Behoorlijke chase inderdaad  ;D
Zijn mooie foto's geworden en de knallen waren denk ik ook wel erg leuk, zo tussen die bergen.
Ik ben wel benieuwd wat voor camera jij gebruikt, aangezien jouw foto's een 4:3 verhouding hebben.

Tyshane

Mooie platen zeg, ja jammer van die 3kwart, maar goed, je positieve benadering mag ik wel! :) Gaat ook lekker tekeer altijd tussen de bergen dus de hele beleving zal al geweldig zijn geweest! Maar was je echt op chase vanaf Bodegraven joh? En welke datum was die bui trouwens?

De post eronder met de zonsondergang is ook prachtig by the way, echt een schilderijtje!


Citaat van: Lightning_Glenn op do 26 jul 2012 - 00:00
Ik ben wel benieuwd wat voor camera jij gebruikt, aangezien jouw foto's een 4:3 verhouding hebben.

Een camera waarbij je dat gewoon kan instellen. ;)

Lightning_Glenn


RSK1992

Haha, die chase van 1050 km was maar een grapje ;) Het was meer dat ik thuis al maanden zit te wachten op wat fatsoenlijk onweer, dat ik dan nog geen dag op vakantie ben, en gelijk een heel spektakel gepresenteerd krijg.

Om in te gaan op de 4:3-verhouding: ik heb een Canon EOS 600D, en fotografeer in 3:2. Echter upload ik mijn foto's altijd op Flickr. Omdat de maximale grootte van foto's daar 1024x768 is, snij ik ze daar zelf al op uit. Door er 4:3 van te maken heb ik dan meer in beeld dan wanneer ik in 3:2 zou uploaden.

De datum was 24 juli, dat zal ik er nog even bij zetten.
Met vriendelijke groet,
Robin

Powered by EzPortal