Vliegen langs CB's (26-04-2012)

Topic gezien door 2812 bezoekers
Gestart door Jeroen, zo 29 apr 2012 - 11:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen

Heel avontuurtje. Vlucht was Lelystad - Texel - Lelystad. In contact geweest met KNMI over de occlusie die over het land zou trekken. De occlusie zou rond het middaguur het zuidwesten pas binnentrekken en langzaam ontwikkelen. Ook zou de wind rond de Kooy en Texel niet boven 30kts (gusting) komen. Met die gegevens richting Texel gevlogen. Op de heenweg prachtig weer, boven land aardig thermisch en turbulent, maar we hadden al gauw het idee dat de wind harder was dan voorspeld (Bedankt, KNMI!). Door de harde wind ruim twee uur op Texel moeten wachten tot de wind weer binnen de limieten viel. Daarna op de terugweg door die vertraging van de wind kwamen we natuurlijk langs die CB's. Gelukkig kan je ze duidelijk aan zien komen en daardoor er lekker omheen vliegen. Om weer terug bij Lelystad te komen zijn we echt recht achter het neerslaggebied van de CB aan gevlogen, zodat we lekker droog bleven.



















Sorry van de eventuele reflecties en slechte contrast. Fotograferen vanuit dit vliegtuig is niet echt mooi namelijk.
"What goes up, can fly"

Jan van Ooijen

Whow, schitterende foto's! Vooral de laatste vind ik persoonlijk erg mooi. Waarom contact opnemen met KNMI als andere ook de beschikking hebben over die gegevens  ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Dutchstormchaser

Echt heel erg mooi ;) dat is nog eens stormchasen!
Twitter Dutchstormchase
Website [url=http://dutchst

Johann

Prachtig altijd weer die opnames vanuit de lucht !
Thx



GekkeLeo

Mooi hoor en wat is die noordoostpolder toch plat :P (neem aan vliegveld Lelystad?)

weershots

Mooie opnames. ff het vliegtuig pakken om een cb'tje te bekijken, lijkt mij ook wel wat :)
www.weershots.nl   Twitter: http://twitter.com/weershots

Jeroen

Bedankt iedereen voor de reacties  :D

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 29 apr 2012 - 12:05
Whow, schitterende foto's! Vooral de laatste vind ik persoonlijk erg mooi. Waarom contact opnemen met KNMI als andere ook de beschikking hebben over die gegevens  ;)

Tja, enige reden daarvoor is dat de TAF en METAR worden opgesteld door meteorologen vanuit het KNMI. Ik gebruik liever ook andere bronnen, want bij het KNMI kunnen ze er soms wat van zeg. Komt maar weinig voor dat ze een redelijke voorspelling uitgeven, vooral bij dit soort dagen met onweder.

Citaat van: GekkeLeo op zo 29 apr 2012 - 12:14
Mooi hoor en wat is die noordoostpolder toch plat :P (neem aan vliegveld Lelystad?)

Eerste foto's zijn bij de kop van Noord-Holland ;) De op twee na laatste is Lelystad verzopen in water van die CB. De laatste twee foto's bij Almere waar we achter de bui aan gingen via Zeewolde ;)
"What goes up, can fly"

Powered by EzPortal