Tornado 20-04-2012 Koningsbosch

Topic gezien door 16453 bezoekers
Gestart door alaind86, vr 20 apr 2012 - 22:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Citaat van: alaind86 op za 21 apr 2012 - 15:25
Geweldig bedankt voor al jullie commentaar! We love it here!

Geen dank, topic ook erg goed bekeken hier. 2000 keer bijna ;) Maar goed, je had ook nog foto's zei je gisteren in de chat. Mag je hier ook wel plaatsen hoor ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

alaind86

Heb helaas maar 1 foto kunnen maken omdat ik te druk was met filmen haha

Marcel1976


Tyshane

ik kom nog maar een keertje langs in het topic om naar dit geweldige filmpje te kijken en omdat ik hem zo geweldig gaaf vind! Wat had ik die graag gespot zeg, nogmaals chapeau!  8)

Marcel1976

Citaat van: Tyshane op za 21 apr 2012 - 18:34
ik kom nog maar een keertje langs in het topic om naar dit geweldige filmpje te kijken en omdat ik hem zo geweldig gaaf vind! Wat had ik die graag gespot zeg, nogmaals chapeau!  8)
Helemaal mee eens. Ik kan me nog steeds de haren uit me hoofd trekken dat ik dit niet "live" heb gezien. Wel de bui zien aankomen vanuit het zuiden, er zelfs nog foto's van gemaakt, maar toen ie wegtrok er niet meer op gelet. Ik woon 2 km van de plek vandaan waar het filmpje geschoten is, net aan de andere kant van 't dorp.

Tyshane

Citaat van: Marcel1976 op za 21 apr 2012 - 18:38
Helemaal mee eens. Ik kan me nog steeds de haren uit me hoofd trekken dat ik dit niet "live" heb gezien. Wel de bui zien aankomen vanuit het zuiden, er zelfs nog foto's van gemaakt, maar toen ie wegtrok er niet meer op gelet. Ik woon 2 km van de plek vandaan waar het filmpje geschoten is, net aan de andere kant van 't dorp.
Ok, dan is het helemaal zuur zeg, maar goed we kunnen de tijd niet terug draaien. Reden temeer om altijd naar boven te blijven kijken en het kleinste buitje niet te onderschatten. Dat maakt deze hobby juist ook weer zo leuk. Het onvoorspelbare maakt ook de spanning! :)

SniperEye

Ik zag de beelden gisteravond voor het slapen gaan op Twitter voorbij komen. Nu ook nog even mijn complimenten voor dit filmpje in deze topic. Fantastische beelden!

Jeroen

Prachtig hoor! Jammer dat bij YouTube altijd de eindeloze discussie 'Tornado kan niet in Nederland' weer moet ontstaan.
"What goes up, can fly"

alaind86

Citaat van: Jeroen op ma 23 apr 2012 - 11:55
Prachtig hoor! Jammer dat bij YouTube altijd de eindeloze discussie 'Tornado kan niet in Nederland' weer moet ontstaan.

Der zijn altijd mensen die het beter weten helaas, maar ik heb met mijn eigen ogen gezien dat hij een slurf had die ronddraaide. Cloud 2 ground tornado  ;D

zorba

Citaat van: Jeroen op ma 23 apr 2012 - 11:55
Prachtig hoor! Jammer dat bij YouTube altijd de eindeloze discussie 'Tornado kan niet in Nederland' weer moet ontstaan.

Dat zijn duidelijk mensen die geen verstand van zaken hebben, en zelfs de Nederlandse weersgeschiedenis niet kennen. Lekker laten gaan, wij weten beter!!
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

alaind86

Citaat van: zorba op ma 23 apr 2012 - 13:17
Dat zijn duidelijk mensen die geen verstand van zaken hebben, en zelfs de Nederlandse weersgeschiedenis niet kennen. Lekker laten gaan, wij weten beter!!

Helemaal mee eens, ik reageer er al niet meer op die figuren die alls beter weten. Reinier van den Bergh, Reed Timmer en andere meteorlogen en leden van dit forum weten wel beter  ;D

Jan van Ooijen

Stukje op Accuweather, ben blij dat het filmpje het eerste te zien was op dit forum! Thnx Alain.

Tornado in Nederland?

Afgelopen vrijdag werd er een tornado waargenomen in de buurt van Maastricht. Hoewel de funnel niet duidelijk zichtbaar is op de video, is het meer dan een dust devil alleen. Dit komt met name door de wolkenbasis. Waarnemingen bij Accuweather duiden erop, dat ten tijden van de tornado een onweersbui aanwezig was. De temperatuur en de dauwpunten, wat normaal gesproken één van de belangrijke factoren zijn waren aan de lage kant. Dit wijst erop dat het fenomeen wat waargenomen is een "cold air funnel" is.

©Meteo-service
Bron Accuweather



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

SniperEye

Ter verduidelijking van Wikipedia:

Cold-air funnel clouds

Cold-air funnel clouds (vortices) are usually short-lived and generally much weaker than the vortices produced by supercells. Although cold-air funnels rarely make ground contact, they may touch down briefly and become weak tornadoes or waterspouts.

A shear funnel extending from a generic cumulus cloud. Observed in northern Texas by a member of the VORTEX project.
Unlike the related phenomenon associated with severe thunderstorms, cold-air funnels are generally associated with partly cloudy skies in the wake of cold fronts, where atmospheric instability and moisture is sufficient to support towering cumulus clouds but not precipitation. The mixing of cooler air in the lower troposphere with air flowing in a different direction in the middle troposphere causes the rotation on a horizontal axis, which, when deflected vertically by atmospheric conditions, can become a funnel cloud.[1]
They are a common sight along the Pacific Coast of the United States, particularly in the spring or autumn.

Resident Evil

Innd blijft een geweldig gaaf filmpje! leuk dat het nu overal opgepakt word :D
Follow me on twitter https://twitter.com/Lynetterensen
#woont in Zuid  Holland Zuid #arkel

alaind86

inmiddels heeft the site The Wheater Channel ook mijn filmpje weten te vinden:

http://www.weather.com/weather/videos/news-41/top-stories-169/gustnado-strikes-the-netherlands-27082?fb_comment_id=fbc_10150837661830429_23671556_10150845305205429

Gustnado strikes The Netherlands

April 21, 2012

Amateur video captures swirling winds on the ground and causing a dust storm to brew in The Netherlands.

zorba

Gustnado zeggen ze, beetje jammer... Maar idd, je fimpje gaat de hele wereld over! Top!
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Daisy

Oh  wauw wat gaaf, en wat lijkt me dat een geweldige ervaring, ik ben jaloers!!
All glory to the hypnotoad!
www.twitter.com/mrs_sekhmet

Marcel1976

Citaat van: alaind86 op di 24 apr 2012 - 22:17
inmiddels heeft the site The Wheater Channel ook mijn filmpje weten te vinden:

Gustnado strikes The Netherlands

April 21, 2012


Amateur video captures swirling winds on the ground and causing a dust storm to brew in The Netherlands.
Gaaf man!!  Mazzelaar! ;)

Fren

Tof man!!  :D  Prachtig filmpje
The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

Powered by EzPortal