Blikseminslag - Onweer 23 augustus 2014

Topic gezien door 2185 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, za 23 aug 2014 - 14:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Weerfreak 1337

Een zware onweersbui trok in de ochtend van 23 augustus 2014 vanaf zee het land op. Hier een korte impressie van het onweer, door middel van een filmpje van een blikseminslag. :)
Het was in ieder geval weer genieten. :)

Groeten, Weerfreak :D


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

edje

En daaraan vooraf een prachtige shelfcloud ;) En in de avond nog een toetje, met weer onweer, waarbij een paar prima inslagen zaten. 1 ervan heeft in Den Haag een woningbrand opgeleverd. De mindere kant van moeder natuur.

Linnaea

Wauw! Waarom zie ik dat soort dingen toch nooit?
Locatie: Spijkenisse (Z-H)
Van panische angst voor onweer, naar passie.

Marcel

Tim, ik heb het filmpje nogmaals bekeken...
Wat een heerlijke knal :D

Uit deze zelfde bui kwam trouwens ook een zogenaamde positieve bliksemontladingen, met natuurlijk z'n zeer herkenbare rommel  ;D.
Met vriendelijke groet,
Marcel  Mijn hobbypagina: https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/

Marsel

Citaat van: Marcel op ma 25 aug 2014 - 19:52
Tim, ik heb het filmpje nogmaals bekeken...
Wat een heerlijke knal :D

Uit deze zelfde bui kwam trouwens ook een zogenaamde positieve bliksemontladingen, met natuurlijk z'n zeer herkenbare rommel  ;D.

Klopt! Waren ongekende dreunen. Voelbaar, zelfs in huis met de deur en ramen dicht. Zelden zulke doffe klappers meegemeaakt.

Weerfreak 1337

Ongelofelijke knallen he!  :o Zo was er ook even later zo'n CG+ ontlading zoals jij beschrijft. Deze kwam nadat ik een ander filmpje NET uit had gedrukt!  >:( Anders hadden jullie ook van die kunnen meegenieten.  :) Die had toevallig zo'n bekende donder :P Heerlijk!

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Powered by EzPortal