Chaseverslagen van Fanatic (last update 31-08-2015)

Topic gezien door 30203 bezoekers
Gestart door Fanatic, vr 20 apr 2012 - 11:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fanatic

thanks iedereen..

Tricker... haha ja inderdaad... We zijn opzoek naar nieuwe spots andere richtingen op.

..:: Get out of my way!! I have a storm to catch!! ::..

Fanatic

..:: Get out of my way!! I have a storm to catch!! ::..

Fanatic

..:: Get out of my way!! I have a storm to catch!! ::..

Marsel

Citaat van: Fanatic op do 24 mei 2012 - 18:26
Het chase verslag van 23 mei 2012 staat online op:
***

Mooi verslag!
Ik herkende de frustratie meteen. Ook ik had hier gisteren mee te maken. Fantastische torens mogen aanschouwen, ontploffend overhead....maarrrr het geheel was vaak zo pulserend en grillig dat er bijna niet tegenaan te rijden was. Cellen hadden (volgens verwachting) vaak een vrij korte levensduur. Ik heb de buien op de Veluwe en boven de provincies Utrecht en Gelderland (nabij Ede, Wageningen en Rhenen) in ontwikkelingsfase onderschept, machtig mooi om te zien :). Maar lastig was het wel...

mrhanky


Fanatic

Thanks mrhanky


Marsel: een wijze les! dit zijn wel chases waar je veel van opsteekt. volgende keer met deze omstandigheden ga je anders te werk.
heb je ook materiaal ergens online staan?

..:: Get out of my way!! I have a storm to catch!! ::..

Marsel

Citaat van: Fanatic op vr 25 mei 2012 - 12:10
Thanks mrhanky


Marsel: een wijze les! dit zijn wel chases waar je veel van opsteekt. volgende keer met deze omstandigheden ga je anders te werk.
heb je ook materiaal ergens online staan?

Absoluut! Het ingehaald worden door snelle ontwikkelingen overkomt ook de allerbeste chasers nogal eens (wil niet zeggen dat ik daarbij hoor uiteraard, het is niet aan mij om daar over te oordelen ;) ), dat is gewoon het risico van het vak. Overigens kan het in dergelijke situaties ook bijna niet anders. Het geheel was bijzonder pulserend (niet gek met een kleine 2000J  aan CAPE) en de individuele cellen waren kort actief. Het waren ook niet buien waarbij je enorme multi-layered shelfs en rolls moest verwachten, daar was de situatie niet geschikt voor.
Volgende keer weet ik niet of ik in deze shearless omstandigheden de weg op ga. Wellicht om de torens zelf van een afstandje te bekijken (dat was zo gaaf op de 23e!!), maar van dichtbij? Hmmm....dat weet ik nog niet, er is simpelweg niet tegenaan te rijden.
Overigens, ik heb niet veel foto's gemaakt. Ben nog op zoek naar een goede camera. Maar die gaat er voor het eind van het seizoen wel komen! :).
Keep up the good work!

dondertje127


Wilfred Janssen

Heel mooi chaseverslag!!! Vooral zo doorgaan, en inderdaad: mei 2012 is om niet meer te vergeten!
Operationeel meteoroloog bij Weerplaza
Meer weer: https://twitter.com/WilfredJanssen_

Fanatic

Marsel: Het waren hele rare en extreme situraties.. Het ging heel hard maar alles stond stil idd. haha ja de torens! check die 3 panorama's achter elkaar. is bijzonder om 1 deze ontwikkeling vanaf 1 plek vast te leggen.

haha voor het einde van het seizoen. ben benieuwd ;)

Dondertje127: thanks x2!

Wilfred: thank man! ja fantastische maand! 4x er al op uit geweest!
..:: Get out of my way!! I have a storm to catch!! ::..

Fanatic

Natuurlijk ben ik ook weer op pad geweest... ben zojuist een beetje klaar met alle foto's... (2.29 uur)

morgen ga ik zoals jullie van mij weten weer eens lekker zitten om een mooi verhaaltje te schrijven..:D





teasertje?





..:: Get out of my way!! I have a storm to catch!! ::..

Jur


Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Fren

The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

Tyshane

Met recht een teaser, erg benieuwd nu! Prachtig die eerste foto, doet me een beetje aan het gehemelte van een walvis denken! ;)

Fanatic

@Jur: Ik ben ook gek op de kermis!  :o

@Jan: Komt goed! Vanavond meer!

@Fren: thx!

@Tyshane: hehe ik doe mijn best! :D yeah een Whalesmouth! Daar komen er meer van!
..:: Get out of my way!! I have a storm to catch!! ::..

Jur

Logo trekt mijn aandacht als ik de foto's bekijk, misschien een iets minder opvallende ontwerpen ;)

Fanatic

zo is hij een stukje minder diefstal gevoelig ;)
..:: Get out of my way!! I have a storm to catch!! ::..

Leon Eikenaar

Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

Fanatic

verslag? die komt vanavond pas? en de rest van de foto's ook? of bedoelde je een oud verslag? xD

thanks anyway! :)
..:: Get out of my way!! I have a storm to catch!! ::..

Powered by EzPortal