Tiener twee keer geraakt door bliksem... op een dag

Topic gezien door 2018 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 16 apr 2012 - 14:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Tiener twee keer geraakt door bliksem... op een dag



Matt Wilks, een 19-jarige Britse student, werd geraakt door twee bliksemstralen toen hij naar buiten ging met een 'parapluhoed' op zijn hoofd. Matt denkt dat de hoed, die hij gekocht had voor een kroegentocht, hem het leven gered heeft. Hij vertelt: "Ik liep naar buiten om de hoed die ik net gekocht had, te tonen aan mijn moeder. Het voelde raar, alsof ik hard op het hoofd werd geslagen. Ik zag een heldere flits toen ik geraakt werd. Net daarvoor was een bliksemschicht van het metalen tuinhek ook al op mij overgesprongen. Ik werd dus twee keer op korte tijd geraakt."

Matt reed vervolgens naar het ziekenhuis waar artsen bevestigden dat hij door de bliksem geraakt was, maar er niets aan had overgehouden. "Een van de artsen raadde me aan een lottobiljet te kopen," lachte hij nog.

Bron Hln
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jelte

Moehaha, dan ben je ook wel een sukkel hoor...
Ik verbaas me er elke keer weer over. Fietsers die lekker doorfietsen, mensen op huifkarren, wandelaars, en dat terwijl de bliksem op een paar honderd meter afstand inslaat. Vorig jaar gewoon een bui recht boven het hoofd en er stond nog een groepje te verzamelen naast een vlag aan een flinke carbon paal... OP DE DIJK! Het is dan altijd weer de vraag... blijf ik kijken om te helpen als het mis gaat (ze passen niet allemaal in mijn auto) of rij ik door omdat je ook geen ramptoerist wilt zijn.

Wat een mafketels.
Nou, leg wel een paar parapluhoedjes in de auto. Kan ik die uitdelen als het weer zover is. Hartstikke veilig blijkbaar...

Tyshane

Jeetje want een nieuws, haha! Goh misschien sloeg de bliksem juist wel in DOOR het hoedje...  ??? en dan nog denken dat het juist zijn leven heeft gered.  :-X Maar dat lotto-biljet... beschermt dat dan tegen bliksem? ;)

Pascal Soomers

Tja, misschien is het wel de waarheid. Aan de andere kant, moet die hoed niet afgebrand zijn. Een bliksem brengt wel iets van 3 000 000  V met zich mee :o?
When a supercell arrives, you must be prepared.

Roan

ik zou tegen hem zeggen: loop even mee naar m'n kofferbak............ heb daar nog meer sterke verhalen liggen ;)

Powered by EzPortal