Vijftien studenten gewond bij blikseminslag in Maleisië

Topic gezien door 1534 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 09 apr 2012 - 22:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Vijftien studenten gewond bij blikseminslag in Maleisië

In het zuiden van Maleisië zijn vijftien studenten gewond geraakt nadat de bliksem insloeg op een kampeerterrein. De studenten zijn tussen de 14 en 17 jaar oud en waren samen met een zeshonderdtal anderen op trainingskamp in Bukit Katil, in de staat Malacca, zo'n 125 kilometer ten zuiden van Kuala Lumpur.



De slachtoffers liepen naar een schuilplaats om zich te beschermen tegen de hevige wind en de regen toen plots de bliksem insloeg naast hen. De tieners klaagden over gevoelloosheid, een onregelmatige hartslag en ademhalingsmoeilijkheden. Ze werden overgebracht naar een ziekenhuis. In Maleisië komen blikseminslagen erg vaak voor. De regio's die het vaakst met het weerfenomeen worden geconfronteerd, tellen 180 tot 200 onweersdagen per jaar, aldus het Amerikaanse National Lightning Safety Institute.

Bron Hln
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

André

Heb dat ook een keer meegemaakt dat de bliksem insloeg op een 100 meter van mij en ik garandeer u het is geen pretje ,gelukkig had ik er niets aan overgehouden buiten enkele minuten niet goed meer horen .
Demeulemeester André

Powered by EzPortal