Onweerskansen 11 en 12 april

Topic gezien door 43207 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 08 apr 2012 - 11:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Weerfreak 1337

Citaat van: Weatherboy op do 12 apr 2012 - 16:53
2 druppels regen en wat wolken in de verte. Omgeving Eindhoven en Tilburg trouwens altijd prijs als er onweer wordt voorspelt.

Ach man, je weet nou eenmaal dat in het westen nu in het voorjaar gewoon de buien onderdrukt worden door de koude zee. Je krijgt echt nog wel wat flinke onweersbuien dit jaar ;)
Heeft ook zo weer z'n voordelen, ik liep vandaag heerlijk in me t-shirt buiten in het zonnetje :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Tyshane

Tja nu al teleurgesteld zijn lijkt me wat zonde, we beginnen net... maar goed. Hier ook nog geen onweer maar weer prachtige wolken die langskomen, genieten dus wederom. Het is verder wel lekker weer eigenlijk, niet koud, het heeft wel een beetje het idee van een zomerse onweerssetting ja. In Brabant en Limburg gaat het lekker als ik de radar zo zie, goed zo!

Resident Evil

2 flinke dreunen en een mooie CG gezien op vliegveld Rotterdam Ik ben tevreden met mijn eerste onweersdag!
Follow me on twitter https://twitter.com/Lynetterensen
#woont in Zuid  Holland Zuid #arkel

JorisK

Jep, het echte werk moet nog beginnen. Naar mijn ervaring van de afgelopen 3 jaar is het juist wel aan de beurt als er grote onweerscomplexen over komen (denk aan 25 mei 2009, 10 juli 2010, 11 september 2011') Zowieso was het weer even genieten deze 2 dagen, vandaag wat mooie bloemkoolwolken voobij zien komen en gister een paar schitterende buien gezien, kan nu al niet meer wachten op de eerste echte grote onweersbuien! :)

pennywise

al die onweersbuien die we nu op de rader in zuid-engeland zien,komt dat naar west nederland?(ajb zeg JA;)

GekkeLeo

Citaat van: pennywise op do 12 apr 2012 - 18:14
al die onweersbuien die we nu op de rader in zuid-engeland zien,komt dat naar west nederland?(ajb zeg JA;)
Nee die gaan de oversteek niet halen, zit nu nog een bui bij Den Haag die welicht nog gaat activeren

Sven

Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Onno_D

Citaat van: Sven op do 12 apr 2012 - 18:40
Wat zou dit gaan doen?  :o

Waarschijnlijk een hele valse echo. Ik zie namelijk niks op de satellietbeelden.

http://wolken.buienradar.nl/nl/nl?ir=false


aloa

Citaat van: Sven op do 12 apr 2012 - 18:40
Wat zou dit gaan doen?  :o

Zo te zien komt daar flink wat neerslag naar beneden.
Er ontstaan nog een aantal van die kleine buitjes daar in de buurt.

Marcel

Met vriendelijke groet,
Marcel  Mijn hobbypagina: https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/

GekkeLeo

Volgens @MeteoConsult is er sprake van een wolkbreuk bij die bui

Onno_D

Citaat van: GekkeLeo op do 12 apr 2012 - 19:11
Volgens @MeteoConsult is er sprake van een wolkbreuk bij die bui
Dat moet gewoon een valse echo zijn! Niks te zien op de sat en er wordt een wolkenhoogte gegeven van een 1km... Helaas pindakaas, maar deze is echt vals.  :-\

pietjelol

@onno krijg van verschillende mensen te horen die in rotterdam wonen. Dat deze bui echt is

Jan van Ooijen

Vreemd, heel de middag was dat al te zien... Ook nu

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Sven

Citaat van: pietjelol op do 12 apr 2012 - 19:19
@onno krijg van verschillende mensen te horen die in rotterdam wonen. Dat deze bui echt is

Nee ze kijken dan richting Oud-Beijerland, daar kijk ik ook opuit, daar hangt ook een bui, en is aardig donker.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Onno_D

Citaat van: pietjelol op do 12 apr 2012 - 19:19
@onno krijg van verschillende mensen te horen die in rotterdam wonen. Dat deze bui echt is
Ik weet jou bronnen niet, maar het lijkt me sterk als er zo'n enorme bui is die niet eens op de sat is te zien ;) (ik kan plaatje niet uploaden, maar dan moet je zelf maar even kijken)

Marcel

Ik en Tim (Weerfreak) zouden deze bui dan toch echt gezien moeten hebben, maar richting zuid tot west is er geen stapelwolk te zien geweest tijdens periode dat de zogenaamde bui op de buienradar te zien was  ;)

Met vriendelijke groet,
Marcel  Mijn hobbypagina: https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/

Skroei

Opvallend onweer voor april.
Ik heb dit nog niet vaak gezien ( op de radar dan, want zelf geen drup gehad !)

Meestal zijn het 'maartse buien' in april die wel eens een klap onweer meebrengen, maar dit leek af en toe wel op onweersbuien die je 'normaal' vaak pas gedurende de zomer ziet !
Wel balen hoor, gister alleen een paar druppen 's avonds.... en verder tot nu toe geen enkele bui.
Volgende keer beter  8)

Jan van Ooijen

Ik krijg meldingen binnen van mensen uit Hoek van Holland dat gewoon de zon schijnt en er niets aan de hand is. Johann zei ook al dat het vreemd was mogelijk afkomstig van rookontwikkelingen met verontreiniging zilveroxide oid
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Resident Evil

die pit was mij ook al opgevallen :(

Maar was voor mij vanmiddag leuk thuis komen met onweer!

Deze bui gaf me een heerlijk welkom showtje met een paar mooie CG's!
Follow me on twitter https://twitter.com/Lynetterensen
#woont in Zuid  Holland Zuid #arkel

Powered by EzPortal