Onweerskansen 11 en 12 april

Topic gezien door 43736 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 08 apr 2012 - 11:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cdtj3

Het begin al in delen van Nederland, en zo te zien trekken de buien niet snel dus dat kan nog leuk gaan worden als er 1tje boven je zit ;D
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

Tyshane

Citaat van: Weatherboy op do 12 apr 2012 - 09:21
Hetzelfde verhaaltje als gister dus. Hoe meer naar het noordwesten, hoe minder kans op onweer. De kust convergentie zou eventueel een rol kunnen gaan spelen voor de kust, maar die kans lijkt me niet zo groot. De buien worden voor dat de trog er is vooral door dagelijkse gang aangemaakt. Bij de trog dus eventueel kans op onweer voor de kust en het noordwesten. Overigens gister geheel tegen me verwachting in een buienstraat over Amstelveen en Amsterdam, een forse regenbui was dat. 1 km naar het westen, Schiphol, en er was niks gevallen en stralend zonnetje. Bizar. We houden het weer in de gaten voor vandaag! ::)

Inderdaad, lijkt op de situatie van gisteren, al gaat het nu wat langzamer en vooralsnog minder uitgesproken buien. Lijkt er wel op dat de kans uiteindelijk groter is dan gisteren. Geen onweer hier, maar wel enorm genoten van de prachtige wolken en die ene heerlijke regenbui.

Tyshane

Vandaag en morgen: Enkele buien, mogelijk met onweer en hagel

Het is wisselend bewolkt en geleidelijk ontstaan er landinwaarts steeds meer buien, soms met hagel of onweer. In de avond sterven de buien weer uit. De middagtemperatuur ligt rond 12 graden en de wind is zwak tot matig, eerst uit zuidwestelijke, later uit noordwestelijke richtingen.

Vannacht zijn er flinke opklaringen en plaatselijk ontstaat mist. De minimumtemperatuur ligt rond 1 graad. De wind is zwak uit zuidwestelijke richting.

Vrijdag begint op veel plaatsen met mistbanken. Deze lossen in de tweede helft van de ochtend op en dan volgen perioden met zon. Lokaal ontstaat nog een enkele bui. De middagtemperatuur ligt rond 13 graden. De wind is zwak, meestal uit richtingen tussen west en noord.

Bron: KNMI

arjanbruggink

Als ik het niet verkeerd heb ligt de convergentielijn mooi hier dichtbij. Je ziet de buien mooi ontstaan op de Drents/Friese grens.
En heb vanaf huis een mooi uitzicht op de ijskappen Ziet er nog wel wat ongeorganiseerd uit, maar dat mag de pret niet drukken.
Nu nog hopen dat we hier vandaag wat klappen onweer krijgen.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Shadow112

Hier knallen ze inderdaad ook de lucht in. Hopen dat ik er nog wat van meekrijg. Activiteit trekt langzaam oostwaarts. Zo niet, veel plezier ermee Arjan. ;D

GHkstra


arjanbruggink

Hier zojuist de eerste rommel waargenomen. Lucht is mooi donker van ZW naar NW. Maar kan er vandaag voor de rest weinig van meekrijgen denk ik, heb weer late dienst.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

jones

Hier in België groeien er nu ook (fikse) buien in West-Vlaanderen :)

erwinphiassen

@arjan, ziet er mooi uit, helaas zie ik niks vanuit Westerbroek :s

arjanbruggink

Ff terug 2 mooie ontladingen gezien. Nu @ the moment hagel van ong 0.5 cm
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Tyshane

Er begint nu wel een mooie buienlijn te ontstaan van noord naar zuid.

Shadow112





Windstil bij temp van 11 graden. Al voelt het veel warmer. Heerlijk sfeertje met die dreigende luchten ::)

Weatherboy

En Zeeland gaat er alweer met de hoofdprijs vandoor. Flinke cellen daar momenteel.

Jeroen

Bui bij Volendam en omgeving topt rond FL200. Nu een mooi aambeeld met aan de randen wat zichtbare mammatus.
"What goes up, can fly"

Gerard1995

whahaha, in kootwijkerbroek regent het volgend jaar nog niet, overal hangen de buien stil naast Kootwijkerbroek maar Kootwijkerbroek zelf is zonnig, met schitterende echte Bloemkolen.. misschien komt er nog een geweldige bui tot stand :P

alleen jammer dat ik zo moet werken......... :(

PS sorry dat ik 3x in herhaling val met de plaats :D
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Marsel

Hier te Rotterdam op dit moment een paar forse Cb's te zien, zonder dat het echt uit de hand loopt.
Verder naar het westen breeduit opklarend. Achter die strak begrensde lijn over het westen krijg ik sterk de indruk dat daar vanmiddag niets meer gaat gebeuren. Voor het geheel uit blijven de traag verplaatsende buien zich vormen de rest van de dag.
Edit: zojuist enkele malen fors gerommel uit bui net zuid (of over zuidelijk) Rotterdam :). Leuk!

André

Gisteren was het hier ook prachtig om naar de lucht te kijken
Demeulemeester André

GHkstra

Misschien steekt dat ene buitje het IJsselmeer nog even over richting Fryslân  :D

Gerard1995

fijn :D, ik wou dat er altijd zo goed geluisterd werd! ik roep net dat het volgend jaar nog nie regent en nu regent het al in Barneveld :D met onweer zelfs :P ik kan het horen 8)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Diem

Het onweert weer hier, gisteren ook al.
Gaat lekker zo ;D

Powered by EzPortal