Het grote vuurwerk topic 2023-2024

Topic gezien door 4068 bezoekers
Gestart door TMCThomas, di 19 dec 2023 - 14:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dennis089

Ik was nieuwsgierig naar meningen omdat ik las dat in Nederland steeds meer mensen voor een verbod zijn. Ik ben er juist echt op tegen en vind dat iedereen met zijn gezond verstand gewoon op een veilige manier vuurwerk kan afsteken.

Het vuurwerk is in mijn ogen niet het probleem, het is hoe mensen er mee omgaan.
Maar ook ik heb vroeger mij dus misdragen met vuurwerk.

Maar tegenwoordig ga ik er verantwoord mee om, ik koop dan ook niet meer knalvuurwerk maar enkel siervuurwerk.
Ook dit kan natuurlijk fout gaan want zo'n batterij die wat automatisch 30 keer knalt... hij zou maar omvallen..

Ook daar heb ik vroeger ervaring mee gehad omdat ik het leuk vond om zo'n ding op een andere batterij doos die al op was te zetten en dan aan te steken... je kan t natuurlijk raden wat gebeurd... hij viel ervanaf en begon elke kant op te schieten na elk schot... Oo

Toen was t grappig... de overburen van die gast waar we afstaken vonden het minder leuk... schijnbaar moest die vrouw daar naar de kapper de volgende dag xD

Mja... ik ben oud geworden en dan verander je...

De jeugd van nu doet natuurlijk precies dat wat wij toen ook deden... en daarom vind ik ook een verbod naar bijv hun niet fair... we willen hun verbieden wat wij precies deden... dat is niet oke toch?


(Edit: Ps: het beste wat ik ooit aangekloot heb met vuurwerk, was een volledig pak bloemtollen. (die ronddraaiende dingen) Daarboven op kruid van opengebroken rotjes. en in dat pak en dat bovenopliggende kruid vervolgens een heel pak gillende keukenmeiden steken met afgebroken stokjes. Die vuurpijltjes wat niks voorstellen alleen zijn ineens heel leuk als ze met 30 stuks alle kanten op vliegen. En de ROOK van zo'n heel pak bloemen... je zag gewoon niks meer in die straat... dat was echt altijd vet, en het kostte geen drol want dit was kindervuurwerk xD

flyineddy

Citaat van: dennis089 op za 30 dec 2023 - 13:58Ik was nieuwsgierig naar meningen omdat ik las dat in Nederland steeds meer mensen voor een verbod zijn.

Ik wil hier niet teveel op ingaan, want er is al teveel negatieve aandacht voor vuurwerk in de media. Het gevolg daarvan zie je eigenlijk al een beetje terug in de post van Dennis. Het tegendeel is namelijk waar. Volgens onderzoek van het EénVandaag Opiniepanel loopt het aantal voorstanders voor een verbod de laatste jaren juist geleidelijk terug.

Als vuurwerkliefhebber ben ik zelf uiteraard ook faliekant tegen een verbod. En zeker een verbod alleen in Nederland gaat (voorlopig nog) totaal niet helpen. Kijk maar naar de corona jaren. Er is een dusdanig grote vraag naar vuurwerk dat een landelijk verbod gelijk een hele grote illegale handel teweeg brengt. En dan open je gelijk de deur naar veel gevaarlijker vuurwerk, zoals shells, dat in handen komt van leken die niet weten hoe ze ermee om moeten gaan. (<- dit is precies hetgeen wat de afgelopen jaren de doden en zwaargewonden onder de vuurwerkslachtoffers heeft veroorzaakt)

Ik wind me alweer teveel op.
Ik ga dit oud en nieuw lekker genieten van mijn vuurwerk en dat van anderen. Die hele verbodsdiscussie zal in januari helaas wel weer verder oplaaien.  :'(

Ik wens iedereen in ieder geval alvast een hele fijne jaarwisseling.

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

JerryL

Hopelijk valt het mee met de wind en regen morgen.

Voor wat betreft een vuurwerkverbod. Vuurwerk is eigenlijk het gehele jaar verboden, behalve tussen 18.00 uur en 02.00 uur. Er kan niet eens worden gehandhaafd voor de momenten dat vuurwerk al verboden is. Laat staan.....

En dan natuurlijk deze: ''In meerdere gemeenten in Nederland zal het vuurwerkverbod rond de jaarwisseling niet of nauwelijks kunnen worden gehandhaafd. Dat komt door een beperkte capaciteit. Het handhaven van de openbare orde zal op veel plekken voorrang krijgen.''

Zullen we wedden dat zodra er echt een landelijk verbod zou komen, dat de politie zelf begint te zaniken zoals ze dat ook in corona-tijd deden? Gevolg is duidelijk; veel vuurwerk wordt over de grens gekocht. Minder veilig en € 0,00 opbrengsten voor de Nederlandse middenstand en Belastingdienst.

TMCThomas

De kaarten zijn ten opzichte van van mijn laatste post niet enorm meer veranderd. De extreme waardes zijn er wel een beetje uit, in het grootste deel van het land zullen de windstoten beperkt blijven tot zo'n  50-60km/u  Niet ideaal voor vuurwerk maar het kan zeker erger. Aan de westkust maar ook verder in het binnenland moet er wel rekening gehouden worden met buien, tijdens deze buien kan de wind even fors toenemen, met aan de kust mogelijk zelfs windstoten richting de 90km/u. Dit zal echter wel relatief lokaal zijn. We moeten er gewoon het beste van gaan maken, vorig jaar is dat ook gelukt dus ik zie het dit jaar ook wel positief in. Iedereen alvast de beste wensen voor 2024!



zwoof

Citaat van: JerryL op za 30 dec 2023 - 19:37Hopelijk valt het mee met de wind en regen morgen.

Voor wat betreft een vuurwerkverbod. Vuurwerk is eigenlijk het gehele jaar verboden, behalve tussen 18.00 uur en 02.00 uur. Er kan niet eens worden gehandhaafd voor de momenten dat vuurwerk al verboden is. Laat staan.....

En dan natuurlijk deze: ''In meerdere gemeenten in Nederland zal het vuurwerkverbod rond de jaarwisseling niet of nauwelijks kunnen worden gehandhaafd. Dat komt door een beperkte capaciteit. Het handhaven van de openbare orde zal op veel plekken voorrang krijgen.''

Zullen we wedden dat zodra er echt een landelijk verbod zou komen, dat de politie zelf begint te zaniken zoals ze dat ook in corona-tijd deden? Gevolg is duidelijk; veel vuurwerk wordt over de grens gekocht. Minder veilig en € 0,00 opbrengsten voor de Nederlandse middenstand en Belastingdienst.

Het blijkt wel dat de lokale verboden en ook de afsteektijden (zoals ze altijd al gelden) niet te handhaven zijn. Daarom moet het ook Europees geregeld worden om sowieso binnen de EU de verkoop van het zware vuurwerk te verbieden. Maar ook veel in Nederland legaal vuurwerk veroorzaakt dermate veel overlast dat een verkoopverbod hiervan best wel te rechtvaardigen is.
Het was deze jaarwisseling ook weer redelijk druk in de ziekenhuizen. De voorlopige balans van deze jaarwisseling: Twee doden en daarnaast vele gewonden, waarvan tientallen ernstig door vuurwerk. Elk jaar gebeurd het gewoon weer, en dat in een paar uur tijd. Gekkenhuis! Dat dit overlast gevende gebruik de afgelopen 60 jaar in Nederland uit kon groeien tot een traditie is best wonderlijk, maar tegelijk ook weer niet. Vuurwerk blijft toch voor de meeste mensen fascinerend om naar te kijken, maar ook de kick van het uitzoeken, kopen en aansteken werkt verslavend weet ik uit eigen ervaring.  Ik sta er dan ook behoorlijk dubbel in. Ik wens iedereen in elk geval een voorspoedig en gelukkig 2024 toe en dat het maar flink koud mag worden.  8) 

Jasneker

Autorijden of vervoer is ook gevaarlijk...
Ik koop al geen 30 jaar vuurwerk meer maar geniet van wat anderen afsteken vanachter HR ++ glas en hou de kat tevreden...
Als kind hadden we veel lol met vuurwerk, zolang het goedgekeurd legaal is heb ik er geen probleem mee.
Het is aan de ouders om de kinderen te leren er voorzichtig mee om te gaan.
Ongelukken gebeuren altijd, je kan het erg vinden wat de slachtoffers zeker nu zullen vinden, maar dat risico nemen ze zelf.

Armand

Ik vind het ook een lastige kwestie. Ik heb zelf nog nooit echt vuurwerk afgestoken en werk in de zorg (dus ik krijg zeker de soms afschuwelijke verwondingen mee), maar ik ben wel tegen een algemeen vuurwerkverbod. Ik ben wel van mening dat er wellicht iets te veranderen valt op de manier waarmee soms met vuurwerk omgegaan wordt, maar dat gaat me te ver om echt zinnige uitspraken over te doen.

Je hebt namelijk altijd een relatief klein groepje wat het 'verpest' voor de rest. Kijk naar de situatie rondom vuurwerk, maar bijvoorbeeld ook bij demonstraties, voetbalwedstrijden, etc. Er is altijd in een grote groep wel een klein aandeel mensen met onacceptabel gedrag. Collectief straffen is dan zeker een optie, maar ik vind dit in de meeste gevallen persoonlijk te ver gaan. Er moet een manier komen om die kleine 'radicale' groepjes gericht te straffen, maar dat kost nu eenmaal veel moeite, geld en verzin maar een effectieve maatregel.

Ook al steek ik zelf dan geen vuurwerk af, ik vind het prachtig om naar te kijken. Het geeft toch als omstander ook een kick om te zien, en het is voor mij persoonlijk een traditie die echt bij oud en nieuw hoort. Ook het feit dat je gewoon je eigen straat in kunt lopen om het vuurwerk te zien. Ik zou het bijvoorbeeld jammer vinden om echt naar een centrale plek te moeten reizen voor een vuurwerkshow, of via de televisie een show te volgen...

Dat er elk jaar weer slachtoffers vallen, is zeker een behoorlijke anticlimax. Dat is voor mij het grootste dilemma. Ik wil niet zeggen 'dat het er een beetje bijhoort', aangezien het soms ook (onschuldige) omstanders zijn die slachtoffer worden van vuurwerk. Ook bij mij sluipt die alertheid er wel in als ik buiten sta te kijken en ik denk dat iedereen zich daar wel bewust van moet zijn. Er is altijd een risico op verwondingen of erger, ook als omstander, maar voor mij is dat risico niet groot genoeg om het landelijk af te schaffen. Men heeft natuurlijk ook altijd de optie om veilig binnen te blijven.

Bij deze nog even mijn mening over de situatie die ik graag kwijt wilde ;) Ik hoop dat een ieder een fijne jaarwisseling gehad heeft!

X-treme

Er lopen altijd wel mensen ergens over te zeuren.
Nu is het vuurwerk weer een paar dagen aan de beurt, volgende week weer wat anders.

Waar ik me wel behoorlijk aan erger, is het ziekenhuis gezeur.
Van de 18 miljoen mensen die ondertussen in Nederland wonen, werden er 18 opgenomen met oogletsel en dan spreken ze weer over een horrornacht (is weer wat anders dan een horrorwinter).

Ik vind 18 mensen in het hele land nou niet bepaald een schokkend aantal.
En dan nog, daar worden ze voor betaald.
Dat is hun werk!

Ik ben dat gezeur van de politie en ziekenhuizen enz zat over de hoge werkdruk, kies dan aan ander vak als je er niet tegen kan.

Ze willen allemaal meer salaris, maar minder uren maken.
Als er dan één keer in het jaar een feestje is, waar wel eens wat mis gaat, loop dan niet meteen te huilen.
Dan heb je voor het verkeerde vak gekozen.

De ene na de andere traditie word hier in NL kapot gemaakt en dat moet een keer stoppen.

En dan sluit ik af met de beste wensen voor iedereen en geniet zoveel mogelijk van het leven (zover dat nog mogelijk is)  ;)
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

vivalavida

Je bent het gezeur over de politie zat? De politie en brandweer die vannacht weer door meerdere randdebielen zijn bekogeld met vuurwerk?

Ik zou het prima vinden als het vuurwerk zich zou beperken tot oudjaarsdag en legaal vuurwerk. Maar we raken steeds verder van fatsoen af naar mijn idee. Daarmee verpesten 'vuurwerkfanaten' het ook voor anderen.

X-treme

Begrijp me niet verkeerd, ik ben zeer tegen geweld tegen hulpverleners.
Ik heb ook niks tegen hulpverleners (zeker niet tegen brandweer en ambulancepersoneel).

Ik ben ook tegen illegaal vuurwerk (ik heb zelf ook 2 kleine kinderen).

En ik ben niet het gezeur over ze, maar het gezeur van hun zat.
Ik ken zelf politieagenten en die zeggen het zelf ook.
Het is vooral de politiek die het roept om het vuurwerk maar te verbieden.

Het gebeurt ook rond voetbalwedstrijden, gaan ze die dan ook verbieden?

En het gaat niet alleen om de jaarwisseling.
Ze lopen continue te zeuren over hun werk.
Ga dan gewoon iets anders doen als je niet tegen die druk kan.
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

ThaGhostNL

Citaat van: vivalavida op ma 01 jan 2024 - 14:57Je bent het gezeur over de politie zat? De politie en brandweer die vannacht weer door meerdere randdebielen zijn bekogeld met vuurwerk?

Ik zou het prima vinden als het vuurwerk zich zou beperken tot oudjaarsdag en legaal vuurwerk. Maar we raken steeds verder van fatsoen af naar mijn idee. Daarmee verpesten 'vuurwerkfanaten' het ook voor anderen.
Ergens kan ik de opmerking van X-treme wel begrijpen. Laat ik eerst voorop stellen dat agressie naar hulpverleners buiten alle proportie is en in mijn ogen harder aangepakt moet worden, maar de opmerking en angst die uitgesproken worden door de corps chef, daar vind ik wat van.

De anti groep grijpt zo beetje alle gelegenheden aan om hun oordeel te geven over hoe ontzettend belangrijk een verbod op consumenten vuurwerk wel niet is. Ergo, er zaten weer meer mensen met een alcohol vergiftiging in SEH dan vuurwerk gerelateerd. Helaas zijn de zwaargewonden en de doden van het afgelopen wekend toe te delen aan het zware niet voor de consumenten markt geschikte, illegale spul.

Gaan we dat oplossen met een algeheel verbod? Ik ben overtuigt van niet en ik zie een totaal verbod als symptoom bestrijding en gaat het illegale juist in de kaart spelen, want geen controle en nagenoeg geen handhaving en met het laatste gaat het fout.

Om mijn betoog af te sluiten wil ik iedereen een heel goed en gezond nieuw jaar wensen.

My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

Adrie

Intussen alweer 3doden gevallen en tich gewonden in het verkeer op deze eerste dag van Januari.Hoeveel doden gaan er dit jaar weer vallen in het verkeer mede ook door mensen onder invloed van alcohol.we kunnen wel zeggen  dat het gevaar van alle kanten op de loer ligt,beste tip is om jezelf in huis op te sluiten en dan nog moet je uitkijken.Dus wens ik iedereen  hier een gezond en veilig en interessant  weer in 2024 toe

zwoof

Citaat van: X-treme op ma 01 jan 2024 - 13:18Er lopen altijd wel mensen ergens over te zeuren.
Nu is het vuurwerk weer een paar dagen aan de beurt, volgende week weer wat anders.

Waar ik me wel behoorlijk aan erger, is het ziekenhuis gezeur.
Van de 18 miljoen mensen die ondertussen in Nederland wonen, werden er 18 opgenomen met oogletsel en dan spreken ze weer over een horrornacht (is weer wat anders dan een horrorwinter).

Ik vind 18 mensen in het hele land nou niet bepaald een schokkend aantal.
En dan nog, daar worden ze voor betaald.
Dat is hun werk!

Ik ben dat gezeur van de politie en ziekenhuizen enz zat over de hoge werkdruk, kies dan aan ander vak als je er niet tegen kan.

Ze willen allemaal meer salaris, maar minder uren maken.
Als er dan één keer in het jaar een feestje is, waar wel eens wat mis gaat, loop dan niet meteen te huilen.
Dan heb je voor het verkeerde vak gekozen.

De ene na de andere traditie word hier in NL kapot gemaakt en dat moet een keer stoppen.

En dan sluit ik af met de beste wensen voor iedereen en geniet zoveel mogelijk van het leven (zover dat nog mogelijk is)  ;)


Met verbazing lees ik jouw post. De argumenten die je aandraagt raken echt kant noch wal of kloppen niet.

De officiële cijfers van dit jaar zijn nog niet bekend, maar dat zogenaamde 'ziekenhuisgezeur' van jou ging vorige jaarwisseling over in totaal 1253 vuurwerkslachtoffers. Hiervan zijn er 389 behandeld op de Spoedeisende Hulp (SEH) en 864 op de huisartsenposten (HAP). Er was sprake van een stijging van 62 procent van het aantal slachtoffers ten opzichte van het jaar ervoor, toen er een landelijk vuurwerkverbod gold vanwege corona (2021-2022). Daarnaast de 18 mensen met oogletsel waar jij het over hebt zijn de zeer ernstige gevallen die vanuit het lokale ziekenhuis naar het oogziekenhuis in Rotterdam zijn overgebracht. Vorig jaar waren er in totaal 313 mensen die zich met oogletsel gemeld hebben bij  HAP of SEH als gevolg van vuurwerk. Bij 1 op de 5 van alle vuurwerkslachtoffers heeft overmatig alcohol gebruik een rol gespeeld en 46% van de vuurwerkslachtoffers was toevallige passant of omstander.

Uiteraard begrijp ik de frustratie hierover en respecteer ieders mening  (ik sta er zelf ook dubbel in),  maar laten we het wel kloppend houden.  :)

X-treme

Citaat van: zwoof op ma 01 jan 2024 - 17:26Met verbazing lees ik jouw post. De argumenten die je aandraagt raken echt kant noch wal of kloppen niet.

De officiële cijfers van dit jaar zijn nog niet bekend, maar dat zogenaamde 'ziekenhuisgezeur' van jou ging vorige jaarwisseling over in totaal 1253 vuurwerkslachtoffers. Hiervan zijn er 389 behandeld op de Spoedeisende Hulp (SEH) en 864 op de huisartsenposten (HAP). Er was sprake van een stijging van 62 procent van het aantal slachtoffers ten opzichte van het jaar ervoor, toen er een landelijk vuurwerkverbod gold vanwege corona (2021-2022). Daarnaast de 18 mensen met oogletsel waar jij het over hebt zijn de zeer ernstige gevallen die vanuit het lokale ziekenhuis naar het oogziekenhuis in Rotterdam zijn overgebracht. Vorig jaar waren er in totaal 313 mensen die zich met oogletsel gemeld hebben bij  HAP of SEH als gevolg van vuurwerk. Bij 1 op de 5 van alle vuurwerkslachtoffers heeft overmatig alcohol gebruik een rol gespeeld en 46% van de vuurwerkslachtoffers was toevallige passant of omstander.

Uiteraard begrijp ik de frustratie hierover en respecteer ieders mening  (ik sta er zelf ook dubbel in),  maar laten we het wel kloppend houden.  :)


Wat is er dan zo verbazingwekkend aan dan?
Wat voor argumenten gebruik ik die niet waar zijn dan?

Buiten het feit om van de 18 mensen met oogletsel (wat blijkbaar alleen over het oogziekenhuis ging) heb ik verder alleen mijn mening gegeven.
Je doet nu net of ik van alles uit mijn duim zuig.

Dat vind ik nu dan ook één van de problemen in dit land.
Er word altijd gezegd dat het een vrij land is en dat iedereen zijn mening mag geven, maar dat is helaas niet meer zo.

Ik erger me alleen steeds meer aan het verbieden van alles in dit land.

Maar goed, ik wou hier eigenlijk alleen maar even lezen, ik heb toen toch een keer mijn mening gegeven en wou het daar bij laten.
Ik zit op dit forum voor het weer
En alles wat daar mee te maken heeft.
Discussie forums kom ik al jaren niet meer.


Ps: ik wil niemand persoonlijk aanvallen, maar dat moet andersom ook gebeuren  :)
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

zwoof

Citaat van: X-treme op ma 01 jan 2024 - 18:10Wat is er dan zo verbazingwekkend aan dan?
Wat voor argumenten gebruik ik die niet waar zijn dan?

Buiten het feit om van de 18 mensen met oogletsel (wat blijkbaar alleen over het oogziekenhuis ging) heb ik verder alleen mijn mening gegeven.
Je doet nu net of ik van alles uit mijn duim zuig.

Dat vind ik nu dan ook één van de problemen in dit land.
Er word altijd gezegd dat het een vrij land is en dat iedereen zijn mening mag geven, maar dat is helaas niet meer zo.

Ik erger me alleen steeds meer aan het verbieden van alles in dit land.

Maar goed, ik wou hier eigenlijk alleen maar even lezen, ik heb toen toch een keer mijn mening gegeven en wou het daar bij laten.
Ik zit op dit forum voor het weer
En alles wat daar mee te maken heeft.
Discussie forums kom ik al jaren niet meer.


Ps: ik wil niemand persoonlijk aanvallen, maar dat moet andersom ook gebeuren  :)

Met alle respect maar je argumenten kloppen gewoon niet of raken kant noch wal en dat heb ik reeds toegelicht. De manier hoe jij over de zorg en politie praat vind ik verbazingwekkend,  maar daar had Vivalavida al op gereageerd. Maar er staat nergens dat je dat niet mag zeggen. 

Verder lijkt me dat de uitspraak in je nieuwe post nu wederom niet klopt. Noem mij maar eens een voorbeeld waar je dan je mening niet mag geven in Nederland. Volgens mij  is de vrijheid van meningsuiting vrijwel nergens ter wereld zo groot als hier.  In de Nederlandse grondwet staat in artikel 7 dat je openbaar mag maken wat je denkt, zonder dat je daar vooraf toestemming voor moet vragen. In hetzelfde artikel staat overigens ook dat je met het uiten van je mening geen wetten mag overtreden. Dit lijkt me vrij helder.  Je mag dus gewoon zeggen wat je denkt. De enige die daar een probleem van maakt ben je zelf, zo lees ik. :)

X-treme

Je slaat nu wel een beetje door met je statistieken en regeltjes.

Niet alles is zo simpel uit te leggen met cijfertjes en regeltjes.

Dat ergens in de wet iets staat, betekend niet dat het ook zo gaat.
Ik neem aan dat je dat zelf ook wel begrijpt.

Als je een beetje op gelet hebt de laaste jaren, dan zie je zelf ook wel dat je niet zomaar meer je mening mag geven.
Hoeveel mensen worden er niet bedreigd,mishandeld of zelfs vermoord voor bepaalde uitspraken.
De wereld is niet zo zwart wit.

Maar je zegt ook dat ik mijn mening mag geven, maar vervolgens zeg je dat mijn uitspraak niet klopt.

Ik heb je gevraagd om meer van mijn argumenten aan te halen die niet waar zijn, maar vervolgens van je in herhaling.

Ik heb blijkbaar op je verkeerde teen getrapt omdat je zelf in de zorg werkt.

Als ik zo vrij ben om mijn mening te geven, doe dan niet zoveel je best om te zeggen dat mijn mening niet waar is!
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

zwoof

Citaat van: X-treme op ma 01 jan 2024 - 19:33Je slaat nu wel een beetje door met je statistieken en regeltjes.

Niet alles is zo simpel uit te leggen met cijfertjes en regeltjes.

Dat ergens in de wet iets staat, betekend niet dat het ook zo gaat.
Ik neem aan dat je dat zelf ook wel begrijpt.

Als je een beetje op gelet hebt de laaste jaren, dan zie je zelf ook wel dat je niet zomaar meer je mening mag geven.
Hoeveel mensen worden er niet bedreigd,mishandeld of zelfs vermoord voor bepaalde uitspraken.
De wereld is niet zo zwart wit.

Maar je zegt ook dat ik mijn mening mag geven, maar vervolgens zeg je dat mijn uitspraak niet klopt.

Ik heb je gevraagd om meer van mijn argumenten aan te halen die niet waar zijn, maar vervolgens van je in herhaling.

Ik heb blijkbaar op je verkeerde teen getrapt omdat je zelf in de zorg werkt.

Als ik zo vrij ben om mijn mening te geven, doe dan niet zoveel je best om te zeggen dat mijn mening niet waar is!


Het is gewoon een feit dat je overal in Nederland je mening mag geven, dat kan je met geen enkel argument tegenspreken.  En dat je daarom bedreigd zou worden,  dan is dat  een strafbaar feit van de ander en dat gebeurd overigens ook al zo lang ik leef.  Zo ben ik vroeger (jaren 80) zelf met een wapen bedreigd en geslagen omdat ik de mening uitte dat ik FC Twente een mooie voetbalclub vindt. Echter de laatste jaren door de ontwikkeling van het internet en met name sociale media, zien we bedreigingen logischerwijs vaker. Maar het blijft strafbaar (en gelukkig maar). Verder mag ik ook gewoon zeggen dat je uitspraak niet klopt, temeer omdat het ook echt niet klopt. Ik zeg bovendien juist dat ik elke mening respecteer, maar het wel graag bij de feiten wil houden. Daarom het tegenbericht. Voorts heb ik je vraag zo uitgebreid mogelijk proberen te beantwoorden, als ik dat nu nogmaals moet doen val ik pas écht in herhaling.   ;D

X-treme

Nog steeds geen antwoord op mijn vraag  ;D
En mijn uitspraak is mijn eigen mening en daardoor ten allen tijde juist voor mij.
Dat jij het er niet mee eens bent is een heel ander verhaal, en is ook prima.
Maar je kan niet zeggen dat iemand zijn mening niet klopt.

Maar ik geef het hierbij op, want we gaan niet verder komen.

Ik wens je verder een fijne avond
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

zwoof

Citaat van: X-treme op ma 01 jan 2024 - 21:12Nog steeds geen antwoord op mijn vraag  ;D
En mijn uitspraak is mijn eigen mening en daardoor ten allen tijde juist voor mij.
Dat jij het er niet mee eens bent is een heel ander verhaal, en is ook prima.
Maar je kan niet zeggen dat iemand zijn mening niet klopt.

Maar ik geef het hierbij op, want we gaan niet verder komen.

Ik wens je verder een fijne avond

Dat zeg ik ook nergens. Ik zeg dat je argumenten die je er bij geeft  kant nog wal raken of niet kloppen.  Lees maar terug. Het zelfde gewenst overigens. ;)

dennis089

Ik ben het wel met Xtreme eens. En kan in principe iedereen zijn mening in het vuurwerkdebat wel begrijpen.
De voor en tegenstanders.

Zo heb ik een valkparkiet van 25 jaar die op oudejaarsavond om 22:00u nog los op mijn 'game' kamer zat. Ik was in bad gegaan en ik hoorde hem de hele tijd flink krijsen na een knal.

Ik maakte mij een beetje zorgen en ergerde me aan het feit dat mensen al 2 uur van te voren best wat vuurwerk af aan het steken waren.

Echter was het mijn eigen schuld en dom dat ik hem niet ff in zijn kooi beneden had gezet voordat ik in bad ging.


Dat was dus iets wat persoonlijk mij raakte, dus ik snap de commentaren over honden etc..
MAAR. daar houdt het ook op!

Want net als Xtreme vind ik het echt veel te ver gaan hoe in Nederland en andere west Europese landen elke traditie om ander volk te pleasen de nek wordt omgedraaid.

Zo is Sinterklaas bijvoorbeeld niet meer het Sinterklaas uit mijn jeugd.
Voor mij zal een zwarte piet altijd erbij horen, Ik weiger ook te accepteren dat we dit moeten veranderen.
Onze traditie heeft niks met slavernij te maken. Dat is zoveel jaren geleden dat het ook wel een keer klaar mag zijn...

Of moet ik nog altijd BOOS op Spanje zijn voor de Spaanse bezetting, en boos op Napoleon en de Fransen.
Hou toch een keer op met dat gezeik.

Naast Sinterklaas.
Het kerstfeest.
Steeds vaker zie je termen als Vrolijk Winterfeest... flikker op. Het is KERSTMIS!
Als iemand het niet zint dat we hier kerstmis vieren dan flikkert ie maar op naar waar ie vandaan kwam.

Als een gast bij mij thuis ineens tekeer gaat dat er vanalles mis is dan mag ie zijn jas pakken en vertrekken.

En Vuurwerk is inderdaad de volgende traditie waar steeds meer 'cancel'gezeik om is.

Ja er vallen slachtoffers, Die vallen ook bij verkeer, bij alcohol, bij skiën, bij zwemmen, bij fietsen, bij sporten.

Bij het leven hoort ook dood.

Als je echt iets wilt bereiken dan maak fatsoenlijke reclame spotjes op tv, radio en internet en spoor ouders aan om hun kinderen te waarschuwen voor de gevaren van vuurwerk.
Steek samen vuurwerk af.

En let gewoon een beetje op elkaar.

Ik had geen enkele angst om mijn vuurwerk in mijn straat af te steken omdat ik weet dat de direkte buren fatsoenlijke mensen zijn om mij heen.
Misschien komt dit niet helemaal netjes en rustig naar voren uit mijn bericht maar net als Xtreme wordt ik echt heel moe van de cancelaars en ik zal nooit iemand persoonlijk erop aanvallen, ook als iemand hier zich uitspreek liever voor vuurwerkverbod wat ook zo was geloof ik, dan respecteer ik dat.

Maar ik mag wel aangeven dat ik 100 procent er keihard op tegen ben! : > :) Toedee.

Powered by EzPortal