Aanleg Flevoland/Afsluitdijk en metingen De Bilt

Topic gezien door 1454 bezoekers
Gestart door blabla, za 08 aug 2020 - 21:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

blabla

In 1932 is de Zuiderzee d.m.v. de Afsluitdijk afgesloten en een meer geworden. In 1968 is de drooglegging van Zuidelijk Flevoland voltooid. Voordat deze gebeurtenissen plaatsvonden lag De Bilt iets meer dan 20 km van zee vandaan. Gezien het aan zee vaak iets koeler is dan meer landinwaarts ben ik benieuwd of er meer bekend is over de invloeden van deze gebeurtenis op het klimaat in de omgeving van (en dus op ons landelijke meetpunt in) De Bilt. Iemand hier die daar toevallig meer over weet?

Remy

Sja, bij de zwendelaars van het KNMI hoef je niet aan te kloppen. Misschien dat er nog wat meteo hobbyisten de oude onvervalste meetgegevens hebben.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

zwoof

Citaat van: Remy op do 13 aug 2020 - 12:30Sja, bij de zwendelaars van het KNMI hoef je niet aan te kloppen. Misschien dat er nog wat meteo hobbyisten de oude onvervalste meetgegevens hebben.
De oude gegevens van voor de homogenisatie zijn volgens mij nog gewoon beschikbaar bij het KNMI. Daarbij; uit verschillende  onderzoeken blijkt dat het KNMI de homogenisatie terecht en zeer zorgvuldig heeft uitgevoerd. Dat jij ondanks dat gegeven bewust de integriteit van ons weerinstituut in twijfel blijft trekken, zegt wellicht iets over jou.

Remy

Juist. Het moge duidelijk zijn dat ik ageer tegen de klimaat doctrine.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Remy

Het recentelijk een paar jaar terug  verminderen van het aantal nationale meetpunten omdat extrapolatie op basis van historische gemiddelden van de verdwenen stations met moderne computers voldoende regio gegevens geeft is onderdeel van deze ver gaande manipulatieve homogenisatie.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Eric

Citaat van: Remy op do 13 aug 2020 - 20:25Het recentelijk een paar jaar terug  verminderen van het aantal nationale meetpunten omdat extrapolatie op basis van historische gemiddelden van de verdwenen stations met moderne computers voldoende regio gegevens geeft is onderdeel van deze ver gaande manipulatieve homogenisatie.
😳

blabla

Mijn vraag ging over de invloed van het aanleggen van land in een meer, en het veranderen van een zee in een meer vlakbij ons landelijke meetstation, niet over klimaatverandering. Kan de discussie over klimaatverandering in een apart topic?

Powered by EzPortal