Zomer discussietopic 2019

Topic gezien door 47336 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, ma 17 jun 2019 - 23:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Armand

Citaat van: dennis089 op za 29 jun 2019 - 16:32Ben bang dat na vandaag het zomerspektakel voorlopig gedaan is. Het wordt wisselvalliger wel nog enigsinds warm maar geen onweerspektakels voorlopig. En dr pluim lijkt zo te zwabberen tot het eind. Dus dan is juni en juli alweerhalverwege en is de zomer ook alweer halverwege. Wordt het helaas pindakaas alweer de onweersmomenten op de handen kunnen tellen???

Niet zo negatief ;)
Juni bracht in de eerste helft met name over het westelijk deel van het land enkele stevige regen- en onweersbuien teweeg. In grote delen van het land kwam het enkele dagen tot goed georganiseerd en best zwaar onweer met zelfs tornado's. Limburg viel daarbij steeds wat buiten de boot, maar daar heb je geen invloed op. In Limburg bracht de tweede helft van juni juist een zomers weertype met een regionale hittegolf. Ook elders in het land kwam het meerdere keren tot zomerse en tropische temperaturen en overal was de zon echt veelvuldig te zien. Voor Nederland hebben we dus een hele goeie junimaand gehad en ook vandaag is het weer zonnig met wel een enorm temperatuurverschil over het land.

petertje

Citaat van: Bagtjuh op zo 30 jun 2019 - 11:27Eind juni en nu al weten dat de winter niets word!

Kan je dat onderbouwen?
   Sarcastisch bedoeld 😉

Koen-IJM

Iets kouder dan normaal, maar (helaas) wel zo goed als droog. In ieder geval voor de komende 1.5 week. Als je na deze periode en ook weer een warmere periode achteraan krijgt zijn de gevolgen voor de natuur/landbouw niet mals...

Armand

De komkommertijd lijkt wel aangebroken.. ;) Het weer is erg gematigd, kalm en rustig en dat blijft de komende week ook zo. Met een wind tussen noord en west en de nabijheid van een hogedrukgebied wisselen zon en wolken elkaar geregeld af. Het blijft daarbij op een enkele bui na zo goed als droog. De temperatuur blijft ook gematigd, meest tussen de 20-23 graden met in het noordwesten soms wat lagere waardes en in het zuidoosten soms wat hogere waardes. Echt Nederlands zomerweer dus.

Op lange termijn neemt de spreiding in zowel temperatuur als neerslag wat verder toe, maar dit is een volkomen normaal verschijnselen en zegt dus voorlopig nog niet veel.

Hier in het zuidoosten is sinds gisteren ook een einde gekomen aan een 8 à 9 daagse hittegolf, deze temperatuurdaling is hier dus goed opgevallen. Daarmee heeft voornamelijk de zuidoostelijke helft van het land een prima eerste zomermaand gehad.

JerryL

De droogte valt wel op inderdaad. Verder prima temperaturen als je het mij vraagt.

ThaGhostNL

Citaat van: JerryL op do 04 jul 2019 - 11:36De droogte valt wel op inderdaad. Verder prima temperaturen als je het mij vraagt.
De komende dagen wel elke dag kans op wat lichte neerslag, veel zal het niet zijn. Volgende week lopen de temperaturen wel weer op zo te zien, zie al weer voorzichtige 25+ in de EPS'en.
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

JerryL

Zomerliefhebbers zullen mij zeker verguizen, maar wat mij betreft blijven de 25+ers gewoon weg.

Dit is voor iedereen prettig. Zonnig, 19/23 graden. Gewoon koele nachten. Zodra de temperatuur omhoog gaat wordt het voor velen weer sappelen. En de droogte neemt sneller toe.

Bijzonder overigens indien ook deze zomer zo droog zou verlopen als 2018. Is daarvoor een zinnig argument aan te dragen door iemand?

dennis089

Blergh.. Weer zo zomers warm zonder onweer.. En in de Alpen een level3.. Wat een rampjaar voor de onweerliefhebber in ons landje

dennis089

Omg weer een level 3 in alpen... Wat was ik nu graag daar op vakantie geweest

ThaGhostNL

Citaat van: dennis089 op za 06 jul 2019 - 15:24Blergh.. Weer zo zomers warm zonder onweer.. En in de Alpen een level3.. Wat een rampjaar voor de onweerliefhebber in ons landje
We moeten nog heel wat maandjes in het onweerseizoen, juli augustus en september staan altijd wel garant voor mooi onweer en Nederland heeft al best wat mooie situaties gehad dit jaar.
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

dennis089

Bohh dat gaat tekeer in t zuiden.
Een vriend van me is met z'n familie op een camping in vrsar Kroatië. Hele bomen omgereten. Tentjes die gwn doormidden gebroken zijn. Stammen op autos. Wat wil ik toch weer eens graag een level 3 hier in zuidoost. In al die jaren is dat 1x gebeurd dat ik actief ben hier en ervoor op o en o.

Channiej

Citaat van: dennis089 op zo 07 jul 2019 - 21:48Bohh dat gaat tekeer in t zuiden.
Een vriend van me is met z'n familie op een camping in vrsar Kroatië. Hele bomen omgereten. Tentjes die gwn doormidden gebroken zijn. Stammen op autos. Wat wil ik toch weer eens graag een level 3 hier in zuidoost. In al die jaren is dat 1x gebeurd dat ik actief ben hier en ervoor op o en o.

Voor mij hoeft die level 3 niet. Al die ravage die je ervan krijgt. Moet er niet aan denken dat dat hier is.
Jij staat daar kennelijk om te springen, tot dat er een stam op jouw auto valt.... of andere schade aanricht aan jou, je spullen of dierbare.
Snap niet dat mensen kicken op een level 3 oid. Sorry

Energizer85

Ik organiseer as zaterdag een BBQ voor vrienden... ik kijk elke dag naar de vooruitzichten maar ik hou mijn hart vast. Al kan ik leven met zo'n 22 graden, alleen hopelijk blijft het droog... heel standvastig lijkt het nog niet...

dennis089

Sterkte.. We hebben idd pech.. Volgende week heeft m'n vriendin een week vrij en wilde naar het strand.. Maar de vraag is of er nog een zomer terugkeert 🙄🤔

dennis089

Ipv zomer hebben we nu nachtvorst 😂😂 en de klimaathippies maar bezig over opwarming blablabla.. Volgende week heeft m'n vriendin ook een weekje vakantie en het zou mooi zijn als die opwarming dan ons een dagje strand in Nederland gunt.. Maar het ziet er niet best uit. Deze zomer is vooralsnog rampzalig

Jenkie

Alsjeblieft, hou je opmerkingen over het klimaat voor je. Ik kom voor m'n lol op dit forum, niet om me kapot te ergeren. Beperk je gewoon tot het weer.

Armand

Citaat van: dennis089 op wo 10 jul 2019 - 12:34Ipv zomer hebben we nu nachtvorst 😂😂 en de klimaathippies maar bezig over opwarming blablabla.. Volgende week heeft m'n vriendin ook een weekje vakantie en het zou mooi zijn als die opwarming dan ons een dagje strand in Nederland gunt.. Maar het ziet er niet best uit. Deze zomer is vooralsnog rampzalig

Ik ben het totaal niet eens met je dat deze zomer vooralsnog rampzalig is. We hebben de warmste junimaand ooit gemeten achter de rug en zeker hier in Limburg hebben we niet veel te klagen wat betreft warmte. De tweede helft van juni verliep erg warm en droog met uitstekend zomerweer, ook juli is hier niet eens slecht begonnen.

We zitten weliswaar nu in een wat koelere periode, maar dit is echt typisch Nederlands zomerweer. Totaal niet afwijkend ten opzichte van de normaal-norm hier in Nederland, onze zomer heeft nu eenmaal ook koelere periodes. Het is dan ook zeer vervelend als je vakantieperiode net in zo'n koelere week valt, dat kan ik best begrijpen, maar de kans dat je op voorhand kunt zeggen dat het in een bepaalde week zomers of tropisch warm wordt aan de Nederlands kust is nu eenmaal vrij klein. Mensen zijn nu eenmaal ook de top-zomer van vorig jaar nog niet vergeten en daarmee valt niet echt te vergelijken ;)

Komende dagen neemt de wisselvalligheid ook wat meer toe met vanaf vandaag tot en met zaterdag geregeld wat regen. Dat gaat echter nog geen droogte-problemen oplossen voorlopig. In de tweede helft van juli neemt de onzekerheid weer wat verder toe. Er zijn dan weer wat warmere oplossingen, maar ook nog steeds een groot aandeel aan gematigde oplossingen.

JerryL

Voor de droogte in grote delen van het land, immers heb ik niet de indruk dat in westen de situatie zorgelijk is, kan het koelere weer alleen maar beter zijn. Als het nu 30+ zou zijn neemt de droogte alleen maar harder toe.

Hilarisch overigens hoe zomerliefhebbers zich momenteel gedragen zoals dat in de winter onder winterliefhebbers gebeurd. De eerste maand van het meteorologische seizoen is voorbij en het complete seizoen wordt al afgeschreven

TMCThomas

plus de verwachting ziet er momenteel helemaal niet slecht uit. Het is geen 30 graden, maar 25 is voor mij in elk geval ook al ruim genoeg!




vlerk

Citaat van: dennis089 op wo 10 jul 2019 - 12:34Ipv zomer hebben we nu nachtvorst 😂😂 en de klimaathippies maar bezig over opwarming blablabla.. Volgende week heeft m'n vriendin ook een weekje vakantie en het zou mooi zijn als die opwarming dan ons een dagje strand in Nederland gunt.. Maar het ziet er niet best uit. Deze zomer is vooralsnog rampzalig

Dennis, wat is er aan de hand met je? Je bent alleen maar het klagen.

Ik ben het eens met Armand dat we niets te klagen hebben, juni was op en top zomer met bijhorend onweer.
Het is nu idd even wat koeler maar vanaf vandaag gaan de temperaturen alweer in de lift, eind volgende week nog meer.

Geniet van de seizoenen, vorig jaar zijn we verwend.

Powered by EzPortal