Mogelijk bovenaan pagina korte opsomming van uitleg afkortingen

Topic gezien door 1259 bezoekers
Gestart door 4seasons, zo 10 dec 2017 - 14:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

4seasons

Ik heb de volgende vraag;


Is het mogelijk dat - automatisch - bovenaan de pagina's een verkorte uitleg wordt gegeven aan
de afkortingen die gebruikt worden in de topics ?
Voor de nieuwe forumleden en wellicht voor sommigen onder ons, waaronder mijzelf gerekend,
is het vaak nadenken of opzoeken waar ook alweer de afkorting voor staat.

Zie hier een aantal voorbeelden in topic winterweer:
Td's zijn daarbij ook
T2m van +1

Misschien zelfs mogelijk rekening houdend met het seizoen, bijvoorbeeld;
- zomer met gebruikte termen voor (naderend) onweer etc.
- winter met gebruikte termen voor sneeuwkaarten etc.


Zou dat mogelijke opties kunnen zijn om de forumberichten wat duidelijker in weertermen te kunnen volgen ?



Alvast bedankt.
 

vossejongk

Voor zover mijn PHPBB kennis is het wel mogelijk om op iedere nieuwe pagina de 1e post voor iets te reserveren, maar dat zal Tha_Ghost beter weten :P. We hebben natuurlijk ook de leerschool ;)

4seasons

Citaat van: vossejongk op ma 11 dec 2017 - 19:38
Voor zover mijn PHPBB kennis is het wel mogelijk om op iedere nieuwe pagina de 1e post voor iets te reserveren, maar dat zal Tha_Ghost beter weten :P. We hebben natuurlijk ook de leerschool ;)
Bedankt voor je antwoord.

Maar..
rubriek/topic leerschool weet ik wel te vinden hoor  ;D
Maar het is m.i. makkelijk en overzichtelijk als kort bovenaan m.b.t. tot een bepaald weersseizoen er aanduidingen te lezen zijn wat die afkortingen betekenen


Zie hier een voorbeeld in wintertopic:
CiteerEC zit in de hardnekkige WC
Wat betekent WC ?        (watercloset of ??) ;D



ThaGhostNL

Citaat van: 4seasons op vr 15 dec 2017 - 21:15
Bedankt voor je antwoord.

Knip...

Een overzicht van de gerelateerde afkortingen maken het erg onoverzichtelijk op het forum. Zeker als dat boven het topic komt te staan, technisch gezien ook redelijk lastig te doen.

Wat ik wel kan doen is een aparte pagina maken met een begrippenlijst. Via een link in de openingspost kan je dan de afkorting opzoeken in de begrippenlijst.
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

Marsel

Ik vind dat 4seasons een goed punt heeft. Ik zal eens kijken of ik een lijst in de leerschool neer kan zetten zodat de link er naartoe bovenaan een topic kan komen te staan.

Powered by EzPortal