Winterdiscussie topic 2017/2018 Deel 2

Topic gezien door 225385 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 06 dec 2017 - 15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Gerard1995

Citaat van: Bacci op do 07 dec 2017 - 20:06
We hebben nu toch te maken met 2 laagjes? 1 op zondag overdag en 1 op maandag overdag?

ik mis iets.. nu maandag ineens vette stijging sneeuwkansen? wat een aparte weersverwachting blijft het ook :o ;D
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Joep


TMCThomas

Citaat van: Gerard1995 op do 07 dec 2017 - 20:11
ik mis iets.. nu maandag ineens vette stijging sneeuwkansen? wat een aparte weersverwachting blijft het ook :o ;D
Let wel op, deze ECMWF Run is nog van vanochtend! Nog niet de nieuwe.
EDIT: De nieuwe run:

Valt me op dat er op maandag toch nog best wel een aantal ensembles zijn die voor sneeuw gaan.

Gerard1995

Citaat van: TMCThomas op do 07 dec 2017 - 20:27
Let wel op, deze ECMWF Run is nog van vanochtend! Nog niet de nieuwe.

oh zo, nouja.. het welbekende afwachten weer.. zie de meest tegenstrijdigste berichten voorbijkomen nu.. beter komt het allemaal wat duidelijker op zn pootjes terecht voor de komende periode..:) Het houdt iig spanning in stand ;)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Joep


Joep

EC met maandag voor het noorden van het land kans op smeeuw

Joep

WRF voor zondag

Op uitgebreide schaal sneeuw op zondag volgens het 4km-model van Weerplaza.
In de avond zachtere lucht, temperatuur stijgt naar 2-7 graden.


GeneralDuke

Citaat van: Joep op do 07 dec 2017 - 21:01
WRF voor zondag

geel is sneeuw

kaartje weerplaza

Dat laat weinig ruimte voor interpretatie, dat is gewoon heul veul sneeuw ;D
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

pietjelol

Volgens mij krijgen we zondag gewoon sneeuw. Het zal me bovendien ook niet verbazen als het wat meer wordt dan verteld.

Joep

Vooraankondiging KNMI waarschuwing: Vannacht en morgenochtend van het noorden uit winterse buien, waarbij er tijdens en vlak na een hagelbui kans is op kortdurende gladheid. Tegen en in de avond van het noorden uit opnieuw lokaal glad door hagel- en sneeuwbuien.

gilleeesss

Nuja hopelijk zijn de volgende kansen voor West vlaanderen :P Wel spannend zoiets. Ik hoop gewoon dat na zondag het positiever wordt dan het er nu voor staat

(Volgens mij zal er amper iets vallen in west vlaanderen doordat we in de 'schaduw van engeland' liggen.. :/

Energizer85


Gerard1995

Citaat van: Energizer85 op do 07 dec 2017 - 21:34
Kwakkel....????

Beter kwakkelen en veel sneeuw dan dat de temps naar 10 graden gaan.. bovendien nog best veel opties voor kouder weer. Iig geen uitschieters al teveel naar boven ::)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Armand

Citaat van: Energizer85 op do 07 dec 2017 - 21:34
Kwakkel....????

Dat is de pluim van gisteravond, die van vanavond kun je maar beter niet posten... die valt namelijk enkele graden hoger uit helaas. Maandag in het zuidoosten zelfs richting 10 graden met meer zekerheid. Dus dat wordt genieten van elke sneeuwvlok die gaat vallen ;)

Gerard1995

mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Bacci

Wow echt een slechte pluim helaas, maarja het kan allemaal nog, in ergste geval hebben we in ieder geval wat sneeuw gezien.

Energizer85

Citaat van: Armand op do 07 dec 2017 - 21:46
Dat is de pluim van gisteravond, die van vanavond kun je maar beter niet posten... die valt namelijk enkele graden hoger uit helaas. Maandag in het zuidoosten zelfs richting 10 graden met meer zekerheid. Dus dat wordt genieten van elke sneeuwvlok die gaat vallen ;)

Ik zag het foutje... ik heb hem er nu bij geplaatst. Behoorlijk verschil inderdaad ????

Extremissimorum

Citaat van: TMCThomas op do 07 dec 2017 - 20:27
Let wel op, deze ECMWF Run is nog van vanochtend! Nog niet de nieuwe.
EDIT: De nieuwe run:
[Pluim]
Valt me op dat er op maandag toch nog best wel een aantal ensembles zijn die voor sneeuw gaan.

Ja, alleen omdat de oper niet meegaat, betekent niet dat het niet meer kan. Sterker nog, de sneeuwkansen voor maandag zijn gestegen ten opzichte van vanochtend, kijk maar naar het gemiddelde. Vanochtend was die 0.0, en nu al 1.

Citaat van: Joep op do 07 dec 2017 - 21:01
WRF voor zondag

Op uitgebreide schaal sneeuw op zondag volgens het 4km-model van Weerplaza.
In de avond zachtere lucht, temperatuur stijgt naar 2-7 graden.



Volgens mij is geel natte sneeuw. Ook mooi, maar niet waar iedereen op hoopt. De meeste modellen geven dit verschil niet aan. Harmonie bv. wel, en ook die geeft voor morgen vooral natte sneeuw, maar wel in pittige buien, dus tijdelijk wit lijkt mij niet onmogelijk.

EDIT: mijn fout, in deze kaart is geel sneeuw, oranje natte sneeuw.

Dan nog even de temperatuurpluim. Reality check: maandag kan het 10 graden boven 0 of 2 graden onder 0 zijn, of ertussenin, alles hangt af van zondag. De kans op 10 graden is groter geworden tov vanochtend, dat wel.

vossejongk

1 slechte run is nog geen zomer ;) Komt goed mensen! :D

Snowfreak

Citaat van: vossejongk op do 07 dec 2017 - 22:03
1 slechte run is nog geen zomer ;) Komt goed mensen! :D

ja maar pluim is ook slecht.... begin er minder in te geloven..
op naar de volgende kansen!

Powered by EzPortal