Winterverwachting 2017/2018

Topic gezien door 66667 bezoekers
Gestart door Wghstrfg, za 30 sep 2017 - 10:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erik V

Zoooo, Goedemorgen. Ik ben weer uit m'n zomerslaap. Laat het maar ns (valse hoop misschien) een mooie winter worden.


hesselsjoerd


TMCThomas

Dat ziet er inderdaad niet slecht uit! Maar nog wel een beetje meteofictie  ;)

vossejongk

Zou toch wat worden als we eind november al een dikke winterinval krijgen, de voorpret is er iig wel en dat hebben we al een aantal jaar niet gehad :)

hesselsjoerd

Haha ja geen uitzichtloze situatie in ieder geval. Lekker de weerkaarten volgen is ook al leuk!

Erik V

Is het hier nog een beetje druk? De bekende moderators nog aanwezig ook? Kom eigenlijk alleen kijken richting winter.

Global warming

Ik zie de komende 14 dagen niet eens een licht nachtvorstje........waar is dat winteroptimisme op gebaseerd?

Marsel

Citaat van: Global warming op zo 12 nov 2017 - 23:59
Ik zie de komende 14 dagen niet eens een licht nachtvorstje........waar is dat winteroptimisme op gebaseerd?

Nou, een nachtvorstje moet kunnen in de derde decade van november, maar verder snap ik  er eigenlijk ook helemaal niks van. Poolhogen, afzwakkende PV's en veel sneeuw in Eurazië enzovoort enzovoort....Het strohalm grijpen is blijkbaar alweer begonnen  ;D. Zolang alles zich achter de +180h grens blijft manifesteren en de spreiding simpelweg enorm is hoeven we daar toch niet helemaal lyrisch van te worden lijkt me. Anderzijds moet ik toegeven dat er wel een paar hele sjieke oplossingen zichtbaar waren de laatste dagen en dat het patroon de neiging tot mogelijk sterke meridionalisering heeft, zeker richting de laatste 10 dagen van november. Maarja...die termijn he ;).

winter67

Nu ben ik positief gestemd wat betreft winter. Ec pluim behoorlijk koud overigens jammer genoeg op termijn. De gfs pluim doet ook mee alleen de oper van gfs 00z is warme uitbijter

Armand

De spreiding in EC en GFS is enorm te noemen op termijn. Grofweg tussen de 15 en -5 graden! Kan dus nu vanalles gebeuren nog en er valt inderdaad nog niet echt een pijl op te trekken zoals Marsel zegt. Wel zorgt dit voor genoeg speculatie en ''wat als'' situaties en daarmee weer voor herleefde activiteit op het forum. Als je het mij vraagt dus wel goed voor het forum en bovendien vind ik het wel leuk om steeds te lezen en kijken ;)

Svanos

Zorgt afwezigheid straalstroom nu voor laaglandwinter of niet?


Wie vroeg moet gaan werken ... moet ook vroeg een weerbericht schrijven. Ha, de waarheid van de dag. Jammer, anders had ik nog wel wat betere webcambeelden voor je gezocht. Zo van die heerlijk winterse waar je de vlokken echt dik naar beneden ziet dwarrelen. Maar goed, een paar nachtelijke sfeerbeelden vanuit de Alpen geven ook al een goede indruk. Vorarlberg lijkt in ieder geval een mooie dikke laag verse sneeuw cadeau te hebben gekregen.

Lees verder op....
http://www.wintersportweerman.nl/zorgt-afwezigheid-straalstroom-nu-voor-laaglandwinter-of-niet-94792/
Laagste gemeten temperatuur winter 2017 : -7.1°C
Davis Vantage Pro 2 plus

DSDLimburg

Zeer LT en ook maar een kaartje, maar hier krijg je toch wel de kriebels van 8). ::)
seizoen 2018/2019

TMCThomas

Citaat van: DSDLimburg op ma 13 nov 2017 - 17:57
Zeer LT en ook maar een kaartje, maar hier krijg je toch wel de kriebels van 8). ::)
En dat niet alleen, ook een aanvoer van veel sneeuw! Inderdaad prachtig, maar verweg.

Marcellang

Citaat van: zwoof op zo 12 nov 2017 - 09:04
Er is dit jaar geen Hellmann wedstrijd op weerplaza overigens ?  Ik meen me te herinneren dat deze vorig jaar ook laat werd opgezet en november daarom niet meer mee deed, maar we zitten nu al half november.  Hoe dan ook, het begint alweer aardig te kriebelen. Zin aan de winter! :)

Goedemogguh Zwoof......GAAP  ;D
Ja die Hellmann wedstrijd ?  iemand enig idee ??   ???
Leuk pluimpie idd en ja ver weg nog  :-*
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Armand

Zo ergens rond 21 tot 24 nov toch een toenemende kans op wisselvallig weer en (winterse) buien. Kans op winterse buien niet heel groot (max 20-30%), maar de spreiding is ook nog best groot. Wel weer wat om in de gaten te houden.

Daarna wordt de spreiding nòg groter, volgens de ENS GFS12z zijn er wel maar 2 opties: Of zacht, of winterweer. Een tussenweg is er letterlijk niet  ;D ;D

Flippie Flink

Citaat van: Marsel op ma 13 nov 2017 - 08:01
Nou, een nachtvorstje moet kunnen in de derde decade van november, maar verder snap ik  er eigenlijk ook helemaal niks van. Poolhogen, afzwakkende PV's en veel sneeuw in Eurazië enzovoort enzovoort....Het strohalm grijpen is blijkbaar alweer begonnen  ;D. Zolang alles zich achter de +180h grens blijft manifesteren en de spreiding simpelweg enorm is hoeven we daar toch niet helemaal lyrisch van te worden lijkt me. Anderzijds moet ik toegeven dat er wel een paar hele sjieke oplossingen zichtbaar waren de laatste dagen en dat het patroon de neiging tot mogelijk sterke meridionalisering heeft, zeker richting de laatste 10 dagen van november. Maarja...die termijn he ;).
Huh?Woordenboek!  ::)

gilleeesss

Wanneer komt er eens duidelijkheid in die weerkaarten? Precies een 'jojo' met deze luchtverdelingen vanaf vrijdag

Weerextrem

Citaat van: gilleeesss op ma 13 nov 2017 - 21:14
Wanneer komt er eens duidelijkheid in die weerkaarten? Precies een 'jojo' met deze luchtverdelingen vanaf vrijdag

Geduld is een schone zaak, het is nog steeds niet weggepoetst... ze zijn gewoon in de war. :o

Gerard1995

Wakker uit mn tussenseizoenslaap.. ookal volg ik het stiekem alweer ff mee.. vind dat er toch spannende tijden aan zitten te komen... het wordt weer een groot strijdtoneel in onze omgeving......
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Powered by EzPortal