Stormkansen 23 februari 2017

Topic gezien door 12187 bezoekers
Gestart door Armand, wo 22 feb 2017 - 19:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marsel

Pfoe....begint hier nu behoorlijk te klapperen. Je hoort het gegrom van de wind buiten. Blijft indrukwekkend.

maarten93

Hier is de landing van het vliegtuig wel te zien.

Mrkos

Ah tnx! Lijkt iets te schreef te landen of niet? Dus misschien teveel gewicht op 1 landingspoot? Geen idee hoor, zeg maar wat...

Jeroen22

was ook een filmpje van in het vliegtuig. Kan hem even niet vinden.

Mrkos


dondertje127

Media zegt alleen storm aan de kust, maar hier is het toch ook al meer dan een uur lang uithalen geblazen met steeds windkracht 10 al zeker anderhalfuur lang (89 km p/h of meer). Ik hoorde net al iets op het dak dreunen en het leek ook te rollen. De wind beukt vaak tegen het huis.

Link

Johannes96

Citaat van: dondertje127 op do 23 feb 2017 - 18:23
Media zegt alleen storm aan de kust, maar hier is het toch ook al meer dan een uur lang uithalen geblazen met steeds windkracht 10 al zeker anderhalfuur lang (89 km p/h of meer). Ik hoorde net al iets op het dak dreunen en het leek ook te rollen. De wind beukt vaak tegen het huis.

Link

Steeds windkracht 10??  :-X

dondertje127

Citaat van: Johannes96 op do 23 feb 2017 - 18:31
Steeds windkracht 10??  :-X

Inderdaad. Er komen erg veel windstoten voor die die kracht halen. Kan je ook zien in de kaarten die ik in de link heb meegestuurd -_-
Kijk nog maar even opnieuw. Ook hier in het binnenland is schade aan grote omgewaaide bomen en in Tiel schade aan een gebouw. Eerst kijken voordat je oordeelt.

Johannes96

Citaat van: dondertje127 op do 23 feb 2017 - 18:23
Media zegt alleen storm aan de kust, maar hier is het toch ook al meer dan een uur lang uithalen geblazen met steeds windkracht 10 al zeker anderhalfuur lang (89 km p/h of meer). Ik hoorde net al iets op het dak dreunen en het leek ook te rollen. De wind beukt vaak tegen het huis.

Link

Stoten ja, jij hebt het over een uur lang windkracht 10.  ???

maarten93


ron12

Baaldag vandaag, ik kan op geen ene site komen op internet, kan niets volgen, en als ik op een site ben, word je eraf gegooid, ach ja ziggo waardeloos he  :-X
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Remy

Windkracht getal is momenteel niet erg relevant,windstoten zijn juist nu gevaarlijk.Een enkele goede uithaal en een dak,boom of vrachtwagen ligt op z'n kant.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Remy

Citaat van: ron12 op do 23 feb 2017 - 19:16
Baaldag vandaag, ik kan op geen ene site komen op internet, kan niets volgen, en als ik op een site ben, word je eraf gegooid, ach ja ziggo waardeloos he  :-X
Huren ze fibernet van de NS?
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Kermisspin

Ik heb aan het einde van de middag een kaartje van het knmi zien voorbij komen op twitter dat de maximale windstoten beneden 80 km/u (<80km/u) zouden zijn hier in het noordoosten. Daar zitten we inmiddels al overheen.

Toch lijkt het hier enigszins mee te vallen al waait het behoorlijk :)
Volvo for life!

Extremissimorum

Citaat van: dondertje127 op do 23 feb 2017 - 18:34
Inderdaad. Er komen erg veel windstoten voor die die kracht halen. Kan je ook zien in de kaarten die ik in de link heb meegestuurd -_-
Kijk nog maar even opnieuw. Ook hier in het binnenland is schade aan grote omgewaaide bomen en in Tiel schade aan een gebouw. Eerst kijken voordat je oordeelt.

Het is al vaker uitgelegd hier, windstoten zijn niet uit te drukken in de schaal van Beaufort.
Als je dat wel zou doen, zou een gemiddelde storm een orkaan zijn volgens diezelfde schaal.

Wat dat betreft is het maar goed dat je niet in het westen woont!  ;D :o

pietjelol

Citaat van: Extremissimorum op do 23 feb 2017 - 19:51
Het is al vaker uitgelegd hier, windstoten zijn niet uit te drukken in de schaal van Beaufort.
Als je dat wel zou doen, zou een gemiddelde storm een orkaan zijn volgens diezelfde schaal.

Wat dat betreft is het maar goed dat je niet in het westen woont!  ;D :o
ag beetje wind zijn we wel gewend he  ;). Wel waaiden het toch wel redelijk hard gelukkig niet veel grote schade hier in de omgeving.
Moet er trouwens soms wel om lachen als mensen in het binnenland zeggen dat windkracht 7 hard is.

Arend

Citaat van: pietjelol op do 23 feb 2017 - 21:03
ag beetje wind zijn we wel gewend he  ;). Wel waaiden het toch wel redelijk hard gelukkig niet veel grote schade hier in de omgeving.
Moet er trouwens soms wel om lachen als mensen in het binnenland zeggen dat windkracht 7 hard is.

Als de 8 Beaufort blijft staan voor Twente dan mag je toch wel spreken van een bijzondere situatie voor het binnenland hier. Dit maken wij niet zo vaak mee, ook het aantal schademeldingen vind ik nogal aanzienlijk voor mijn regio.

http://www.tubantia.nl/regio/overzicht-meer-dan-100-meldingen-stormschade-in-twente-1.6928700

Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

dondertje127

Citaat van: Johannes96 op do 23 feb 2017 - 18:38
Stoten ja, jij hebt het over een uur lang windkracht 10.  ???

Ja is toch ook zo? ???

Johannes96

Citaat van: dondertje127 op do 23 feb 2017 - 21:26
Ja is toch ook zo? ???

Nee tuurlijk niet, alleen windstoten. En zoals al gezegd kan je dat ook niet zo uitdrukken eigenlijk. Windkracht 8 is het daar maximaal geweest. Een uur lang windkracht 8 of windkracht 10 is wel een verschil.

dondertje127

Citaat van: Johannes96 op do 23 feb 2017 - 23:00
Nee tuurlijk niet, alleen windstoten. En zoals al gezegd kan je dat ook niet zo uitdrukken eigenlijk. Windkracht 8 is het daar maximaal geweest. Een uur lang windkracht 8 of windkracht 10 is wel een verschil.

Tuurlijk wél. De kaarten liegen niet. Ik weet zelf ook wat ik hier meemaak.

Quote uit gesloten wintertopic
Citaat van: ZwoofLaat die jongen toch joh. Ik hoop het nog vaak te lezen.  En wie weet komt er tzt nog weer wat. Haha! 

Jongen? Man!


Ik heb een vraag: Hoe kan ik mezelf uitschrijven van dit forum? Ik heb het een beetje gehad met fora eerlijk gezegd. Dit staat overigens los van quotes hoewel ik me mateloos erger aan hoe men hier elkaar soms benoemd.

Powered by EzPortal