Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 3

Topic gezien door 179791 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 10 jan 2017 - 08:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Armand

Ziet er goed uit, zeker voor het noorden. Het zuiden lijkt later overdag ruim boven 0 uit te komen. Misschien ook wat sneeuw voor het noorden, opnieuw lijkt het zuiden ook hier buiten de boot te vallen.

Echter ook in het zuiden winter, eerder in de vorm van (matige) nachtvorst. Het noorden lijkt wel weer een mooi aantal Hellmannen erbij te krijgen. Kleine verschuivingen zijn hierbij natuurlijk niet inbegrepen en kunnen uiteindelijk grote gevolgen hebben ;)

gilleeesss

Kunnen we niet gewoon eens een sneeuwsetting krijgen? Oke ja, dit zou al mooi zijn moet ik toegeven. En februari telt nog genoeg dagen, ... :D

Extremissimorum

Het ziet er zowaar ook voor het noordwesten niet verkeerd uit!
Opvallend: GFS is gemiddeld 2-5 graden warmer dan EC. Iemand met een verklaring hiervoor?

Citaat van: gilleeesss op vr 03 feb 2017 - 22:20
Kunnen we niet gewoon eens een sneeuwsetting krijgen? Oke ja, dit zou al mooi zijn moet ik toegeven. En februari telt nog genoeg dagen, ... :D

Dinsdag zijn er sneeuwkansen. En dat is belangrijk voor het vervolg. Grote spreiding in de pluim, dat kan alle kanten op.

We komen binnen de (meer) betrouwbare termijn. Toch heb ik nog last van ons laatste wintertrauma, dus zeker niet te vroeg juichen! Zolang het nog virtueel is...

gilleeesss

Citaat van: Extremissimorum op vr 03 feb 2017 - 22:34
Het ziet er zowaar ook voor het noordwesten niet verkeerd uit!
Opvallend: GFS is gemiddeld 2-5 graden warmer dan EC. Iemand met een verklaring hiervoor?

Dinsdag zijn er sneeuwkansen. En dat is belangrijk voor het vervolg. Grote spreiding in de pluim, dat kan alle kanten op.

We komen binnen de (meer) betrouwbare termijn. Toch heb ik nog last van ons laatste wintertrauma, dus zeker niet te vroeg juichen! Zolang het nog virtueel is...

Bedoel een sneeuwsetting waar west benelux ook baat bij heeft :P niet enkel de oostelijke kanten :( :D

cekstuffertz

Citaat van: Extremissimorum op vr 03 feb 2017 - 22:34
Het ziet er zowaar ook voor het noordwesten niet verkeerd uit!
Opvallend: GFS is gemiddeld 2-5 graden warmer dan EC. Iemand met een verklaring hiervoor?

Dinsdag zijn er sneeuwkansen. En dat is belangrijk voor het vervolg. Grote spreiding in de pluim, dat kan alle kanten op.

We komen binnen de (meer) betrouwbare termijn. Toch heb ik nog last van ons laatste wintertrauma, dus zeker niet te vroeg juichen! Zolang het nog virtueel is...

GFS zat er in de vorige winterperiode qua setting goed bij, maar had last met goed berekenen van 2m temps. Ze zaten er vaak 3 graden boven....

gilleeesss

uiteindelijk had geen enkel model die lange 'winter' periode voorzien in januari, toch? enkel het begin. Maar was gwn dag per dag zelf dat het verlengt werd, hoop ik stiekem dat de kou ook dag per dag ietsje meer dieper west europa ingaat  :D Hopecasten zoals er hier velen zeggen xd

gilleeesss

Ligt t aan mij of is de 18z slecht. 2m temps zijn niet zo wauw  te noemen voor heel de benelux

SniperEye

De pluim vind ik nog verre van overtuigend. 's nachts matige vorst een paar dagen en overdag iets boven 0.

Jan van Ooijen

Citaat van: SniperEye op za 04 feb 2017 - 08:26
De pluim vind ik nog verre van overtuigend. 's nachts matige vorst een paar dagen en overdag iets boven 0.

Nou.... gemiddelde ligt al onder de operationele run



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

zwoof

Oper is ook ietsjes kouder overdag dan gisteren.   :)

yookin

Zelfs piet is enthousiast... Dat zeg mss niet zoveel, maar hier wordt er door i.i.g. Waterschap Friesland wel naar geluisterd...
Stavoren

zwoof

Citaat van: yookin op za 04 feb 2017 - 09:38
Zelfs piet is enthousiast... Dat zeg mss niet zoveel, maar hier wordt er door i.i.g. Waterschap Friesland wel naar geluisterd...

De vorstkansen (overdag) in komende periode zijn voor de noordelijke helft dan ook groter.  De noordelijke helft heeft ook meer kans op ijsdagen dan midden en zuiden. Het staat in vrijwel alle weerkaarten te lezen.   ;)

Hier de 15-daagse Leeuwarden:




Hier de 15-daagse De Bilt:



Netjes toch?  8)


Zynex

Huh, ik dacht dat dit topic al dicht was. Zat vol verwachting op deel 4 te wachten ????.

gilleeesss

Netjes. Komt de kou ook meer naar t zuidwesten van benelux of niet? Kan niet aan de kaarten tot ik thuis ben..

Nevermind. Heel nl wit en dan fe kou in. Belgie niks wit

Extremissimorum

Citaat van: gilleeesss op za 04 feb 2017 - 11:05
Netjes. Komt de kou ook meer naar t zuidwesten van benelux of niet? Kan niet aan de kaarten tot ik thuis ben..

Nevermind. Heel nl wit en dan fe kou in. Belgie niks wit

Zuidwesten maakt zeker ook nog kans op kou. Kans is alleen (nu) groter voor noorden van het land.
:o Wadden woensdag en donderdag 80% kans op ijsdag. 8)

Dinsdag kan nog 'leuk' worden voor Schiphol en het treinverkeer, - en voor iedereen die eraan deel wil nemen.

Iemand hier met goed zicht op dinsdag? Is er al een deel 4 van het topic in de maak?

winter

Noorden/Noord-Oosten vanaf dinsdag al kans op ijsdagen, dat voor enkele dagen achter elkaar.
Hoe ver naar het zuidenwesten van NL hoe minder koud.
Ben benieuwd. Wordt de kans op serieus schaatsweer in NL toch weer mogelijk.
Leuk artikel met goede uitleg op weerplaza:
http://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws/flitswinter-of-schaatsen/2962/

matroesjka-world

Citaat van: winter op za 04 feb 2017 - 11:32
Leuk artikel met goede uitleg op weerplaza:
http://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws/flitswinter-of-schaatsen/2962/


Nou met die link en het verhaal daarop maak je mij niet happy hoor  :(
Klinkt erg teleurstellend allemaal. Ik hoop dat de wind nog gaat draaien, want anders wordt het dus niks  :(
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

ThaGhostNL

My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

Powered by EzPortal