Zweefvliegen - vliegt u met mij mee?

Topic gezien door 1205 bezoekers
Gestart door Marco uit Hangar 5, ma 15 aug 2016 - 13:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marco uit Hangar 5

Ha!

Ik heb weer twee filmpjes op YT gezet, eerste is een video verslag van een 500Km overland in Duitsland, verloop van de vlucht met veel commentaar en hier en daar wat uitleg.. Zie hoe hard het soms omhoog gaat onder de cumulus wolken en wolkenstraten..wind verticaal omhoog!

Tweede is van een Final glide terug naar Schweinfurt, ook Duitsland, na een leuke overland. Ik heb deze video in zijn geheel geupload, dus zonder stukken er uit te knippen, het begin is hierdoor wat saai, maar de laatste 5 minuten zijn het kijken waard! (Energie management!)

Veel plezier!





EDIT: Youtube links aangepast (waarom doen de "delen" links het niet?)
Marco Nierop
http://zweef.nl/

Marsel

Mooie beelden Marco. Vooral die laatste afdaling incl. landing, erg gaaf om te zien. Dank voor het plaatsen.

Marco uit Hangar 5

Zweefvlieg Seizoen 2017 is sinds vorige week ten einde, het was niet al te best dit jaar, veel vliegdagen zijn in het water gevallen door slecht weer.

Ondanks dat toch een paar aardige filmpjes op youtube gezet, allemaal gefilmd in het voorjaar, Mei-Juni

Eerste is een kort filmpje waar ik een thermiekbel draai van 4 a 5 m/s omhoog, de rechter meter in het instrumentpaneel is de hoogte meter, de grote wijzer wijst honderd meter aan en de kleine wijzer duizend meter... ik begin dus met filmen op 1500 meter, en eindig op ongeveer 2000 meter.




Tweede filmpje is een verslag van mijn 4de overland van dit jaar vanaf vliegveldje Saal Kreuzberg, overland vroegtijdig afgebroken vanwege erg snel opbouwende onweersbuien.. achteraf viel het reuze mee en stortte de wolken weer in elkaar.. better safe than sorry!




Derde filmje is een videoverslag van de Sallandse Tweedaagse zweefvliegwedstrijd die ik heb gevlogen in Juni, erg gezellige wedstrijd onder geweldige thermische omstandigheden met prachtige cumulus. Je kunt het starten mooi zien en dat naarmate de middag vordert het weer steeds beter wordt.



Enjoy!

Marco Nierop
http://zweef.nl/

Powered by EzPortal