Acurite Portable Lightning Detector

Topic gezien door 1516 bezoekers
Gestart door Oxize, zo 22 mei 2016 - 16:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Oxize

Gisteren een Acurite Portable Lightning Detector besteld bij Amazon. Had nog wat kortingen liggen en deze opgebruikt aan dit apparaatje. Naast mijn AEO Photo Trigger, wil ik deze detector eens proberen.



Hoor verschillende verhalen ervan, maarja wat verwacht je van 30 euro. Er zijn wel andere Portable Detectors zoals de Skyscan P3 en de Thunderbolts, maar die zijn verschrikkelijk duur. Bijna net zo duur als een volledig Boltek of Blitzortung System blue systeem (400/500 euro).

1 nadeel is dat ze alleen op moment Miles gebruiken. Er is op het lcd wel ondersteuning voor Kilometers, maar dat hebben ze niet geactiveerd. Wel beetje jammer. Maar beetje hoofdrekenen is soms wel goed :). 1 Mile = 1.6km. Of je maakt een simpel papiertje met een omrekening van 1mile tot 25 miles (40km).



Deze jongen had een paar strikes te pakken met het apparaat. Je hoort ook wel diverse keren onweer op de achtergrond maar het apparaat pikt het niet op. Misschien dat hij het buiten moet had gebruiken waar de EMP makkelijker opgepakt wordt.



Bij deze werkte het wel redelijk goed. Pakte bijna alle signalen die de skyscan ook had.


Zodra ik hem binnen heb, laat ik wel mijn ervaringen weten.
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Martijn1978

Bij het eerste filmpje zegt hij na 13 seconde "I'm outside" dus daar zal het niet aan liggen.

Ik heb zelf een strike alert gehad, maar die deed het binnen ook niet heel goed en was zeer gevoelig voor elektronische apparatuur.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen als je hem hebt kunnen testen.

Oxize

Heb hem binnen. Nu hopen dat er vanweekend nog onweer komt hier in Overijssel. Kan ik hem uittesten :)

Edit: Net een inslag in Laren, ongeveer hemelsbreed 16km van mij vandaan. Acurite gaf aan 11 miles (17km) aan binnenshuis :D. Redelijk accuraat.

Als er meer onweer komt, zal ik wel een video maken.
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Powered by EzPortal