Sluitertijd te kort?

Topic gezien door 4056 bezoekers
Gestart door Diem, do 05 apr 2012 - 08:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Diem

Hieronder 2 screenshots van 2 verschillende (IP) camera's met alle settings op standaard.
Hoe kan het dat het ene beeld veel donkerder is dan het andere?
De camera met het donkere beeld geeft op 'land' mooi beeld, maar als je hem voornamelijk op de lucht richt wordt alles veel donkerder. Heeft dit te maken met de sluitertijd?

De camera met het lichte beeld heeft als sluitertijd: 1/24500 s to 1/6 s
De camera met het donkere beeld heeft als sluitertijd: 1 / 60 (1/50) to 1 / 100,000 sec.

Zou dit kunnen betekenen dat deze camera's een lange sluitertijd nodig hebben en dat 1/60 (1/50) gewoon te kort is?
Of heeft dit een andere oorzaak?


Sven

Ik snap dit even niet:

De camera met het lichte beeld heeft als sluitertijd: 1/24500 s to 1/6 s
De camera met het donkere beeld heeft als sluitertijd: 1 / 60 (1/50) to 1 / 100,000 sec.

Je hebt maar 1 sluitertijd en geen 2 in 1.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Diem

Dat zijn de minimale en maximale waardes van de sluitertijd.
Je kan de sluitertijd bij deze camera's niet zelf instellen, dat doet hij automatisch.

Lightning_Glenn

Ik mis hier de diafragma en iso waardes, deze zijn net zo belangerijk als sluitertijd voor een belichting.



Glenn

Diem

Die gegevens kan ik helaas niet vinden.
Die settings kan je niet handmatig instellen, dus best wel raar dat het beeld bij die ene camera zo donker wordt en je er niks aan kan doen.
Ik heb die camera vandaag verkocht, aan zulk donker beeld heb ik niet veel.

Roan

Citaat van: Diem op vr 13 apr 2012 - 00:00
Die gegevens kan ik helaas niet vinden.
Die settings kan je niet handmatig instellen, dus best wel raar dat het beeld bij die ene camera zo donker wordt en je er niks aan kan doen.
Ik heb die camera vandaag verkocht, aan zulk donker beeld heb ik niet veel.
mag ik vragen wat voor camera dat was, want ik vind de kwaliteit om eerlijk te zijn om te huilen..

Diem

Welke vind je zo slecht, de bovenste of onderste?
De bovenste is de Axis M1054 en de onderste de Avtech AVN314.

GekkeLeo

Denk dat het met je cam temaken heeft, dat het ene merk het donkerder weergeeft dan de ander

Erwin Kats

gaat wel over ip cameras..
( makkelijke kreet, beveiligings camera's op IP (ethernet) basis. )
hiervan kan je de iso waardes enz niet instellen, dit werkt anders dan een normale camera.
zo hebben ze bijvoorbeeld de kreet iris, als diafragma in het engels, maar bij de fotografie gebruiken we aperture en ga zo maar door.

@ Diem, het kan bijvoorbeeld ook zo zijn dat BLC aan staat in de axis, kan je zeggen welk beeldje van de axis is en welke van de avtech?
Canon eos:         Canon EF:
1DmkIIN              17-40 f4 L 1DmkIII               24-105 f4 L IS   

Diem

Citaat van: GekkeLeo op vr 20 apr 2012 - 21:25
Denk dat het met je cam temaken heeft, dat het ene merk het donkerder weergeeft dan de ander
Dat denk ik ook aangezien je verder weinig kan veranderen qua instellingen.
Of het is de Backlight compensation die de camera op foto 2 niet heeft (zoals Erwin Kats zegt).
Citaat van: Erwin Kats op vr 20 apr 2012 - 21:26
gaat wel over ip cameras..
( makkelijke kreet, beveiligings camera's op IP (ethernet) basis. )
hiervan kan je de iso waardes enz niet instellen, dit werkt anders dan een normale camera.
zo hebben ze bijvoorbeeld de kreet iris, als diafragma in het engels, maar bij de fotografie gebruiken we aperture en ga zo maar door.

@ Diem, het kan bijvoorbeeld ook zo zijn dat BLC aan staat in de axis, kan je zeggen welk beeldje van de axis is en welke van de avtech?

De bovenste is van de Axis camera, hier staat de Backlight compensation aan. Bij die andere camera ben ik deze functie niet tegengekomen. Het zou dus goed kunnen dat de Backlight compensation het verschil maakt.

Diem

Ik lees net dat de (Avtech) camera op foto 2 wel een Backlight compensation heeft, een automatische. Bij de Axis camera kan ik hem alleen aan- en uitzetten. Vreemd dat de Avtech camera wel normaal (licht) beeld geeft als je hem niet op de lucht richt, dus waarschijnlijk kan de camera daar gewoon niet goed mee omgaan.

Powered by EzPortal