Lente Discussietopic 2016

Topic gezien door 97662 bezoekers
Gestart door Marsel, vr 19 feb 2016 - 14:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tam

Als ik kijk naar dat plaatje van ron

Dan is het toch grappig dat de maximum van dit weekend het minimum van volgend weekend is.
En dan vraag ik me af hoevaak ik dit kan blijven zeggen (zolang het uitkomt dan)

Citaat van: Tam op wo 04 mei 2016 - 10:19
toch grappig dat de max van gister het minimum van volgende week is.

Citaat van: Tam op zo 08 mei 2016 - 15:40
Toch grappig dat het minimum van dit weekend the max van volgend weekend is

dondertje127

Nu is de pluim weer slecht. Het is elke dag stuivertje wisselen tot nu toe voor de lange termijn (15 dagen vooruit).
Ik hoop echt op snel herstel, maar ineens ziet het er niet naar uit :(

Armand

Citaat van: dondertje127 op vr 13 mei 2016 - 19:14
Nu is de pluim weer slecht. Het is elke dag stuivertje wisselen tot nu toe voor de lange termijn (15 dagen vooruit).
Ik hoop echt op snel herstel, maar ineens ziet het er niet naar uit :(

Dat viel me de afgelopen runs ook al op. Lagedruk lijkt iets meer invloed te krijgen, waardoor de echte warmte ten oosten terecht komt.
Kunnen natuurlijk wel een paar mooie dagen tussen zitten, maar echt stabiel zomerweer zit er naar mijn inziens nog niet in

Armand

Bah, bah, bah, begint langzaam duidelijk te worden dat deze koelere periode tot ver in mei lijkt aan te houden. Zie hier de recente EC-pluim.:

Tot en met 23 mei zijn de kansen op warm weer flink verminderd, bovendien zijn er in die periode genoeg neerslagkansen:



ron12

Lijk op een pluim van afgelopen December  :'(
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dennis089

ligt t aan mij of groot verschil tussen EC (zomers) en GFS (herfst)?

vossejongk

EC pluim is idd weer prima..

ron12

Zaterdag kans(je) op 25 graden, daarna weer terug na 14 a 16 graden. :( Zondag mogelijk fikse onweersbuien, Duitsers waarschuwen nu al.. :D
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Oxize

Vind het deze week nogal warm verlopen. Ze hadden temp voor deze week veel lager geschat en vandaag was het rond 21c graden hier in Twente.
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

ron12

Bizarre temperaturen in Pakistan 51 graden gemeten, hadden wij maar de helft daarvan :o
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Floris!

Citaat van: ron12 op wo 18 mei 2016 - 23:17
Bizarre temperaturen in Pakistan 51 graden gemeten, hadden wij maar de helft daarvan :o
Ik denk dat de Pakistani dat met je eens zijn ????

ron12

Citaat van: Floris! op do 19 mei 2016 - 18:15
Ik denk dat de Pakistani dat met je eens zijn ????
Vandaag nog warmer daar 52.2 graden gemeten. ::)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Tam

Het is  iig wel uitgekomen, helaas (of gelukkig) kunnen we over volgend weekend niet hetzelfde zeggen.

Citaat van: Tam op vr 13 mei 2016 - 18:48
Als ik kijk naar dat plaatje van ron

Dan is het toch grappig dat de maximum van dit weekend het minimum van volgend weekend is.
En dan vraag ik me af hoevaak ik dit kan blijven zeggen (zolang het uitkomt dan)

Citaat van: Tam op zo 08 mei 2016 - 15:40
Toch grappig dat het minimum van dit weekend the max van volgend weekend is

Citaat van: Tam op wo 04 mei 2016 - 10:19
toch grappig dat de max van gister het minimum van volgende week is.

Joep


ron12

Citaat van: Joep op zo 22 mei 2016 - 18:23
Extreem veel regen verwacht
Ochtendspits kan veel last krijgen

http://m.telegraaf.nl/article/25840563/extreem-veel-regen-verwacht
Tot 1 Juni veel regen verwacht in Europa.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Armand

EC komt met zeer stevige buien volgende week zondag en maandag, kan even geen kaarten posten maar het ziet er heftig uit.

AFTH14

Yoehoe zonnetje/zomer :) waar blijf je?

hesselsjoerd

Ecmwf geeft in de nieuwe pluim een flinke neerslag piek aan voor komend weekend, bij temperaturen boven de 20 graden  :o Ben er benieuwd hoe dat uit gaat pakken.

Bacci

Wat een vooruitzichten, wat een week gaan we tegemoed  :o

ace

Ach ja, vanuit space ziet NL er nog steeds fraai uit onder een paar wolken

Powered by EzPortal