Lente Discussietopic 2016

Topic gezien door 97353 bezoekers
Gestart door Marsel, vr 19 feb 2016 - 14:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

dondertje127

Citaat van: ron12 op ma 29 feb 2016 - 18:18
Over 4 weken hebben we alweer zomertijd  ;)

Precies wat ik ook dacht.

dennis089

gelukkig maar! over 4 weken begint het leven weer kleur te krijgen! met of zonder vriendin!  :D *sun smiley*

Marsel

Citaat van: dennis089 op za 27 feb 2016 - 20:03
Haha Dankje! Het leven lijkt gewoon net een stukje zonniger wanneer het zonnig is xd en dan gaan die dates ook altijd beter! De vorige heeft me helaas losgelaten met carnaval na 7 dates :(

niets gehoord meer.. daten is verschrikkelijk  :-\ nog erger dan t weer

Ha Dennis. Zo zie ik het ook. Met de dag komt de zon hoger aan de horizon te staan en zie je dat het lichter en aangenamer wordt ondanks dat de temperaturen nu nog te wensen over laten. Ik kan er ontzettend veel energie uit halen tijdens de drie lentemaanden.

Vwb de dames. Misschien is het handig om je liefde voor weer en klimaat niet meteen bij de eerste date te noemen ;). Ik weet niet in welke leeftijdcategorie  je valt maar bij de meeste vrouwen <25jr valt een obsessie voor iets sufs als het weer niet meteen in goede aarde bij een eerste date  ;D, hetzelfde geldt voor vissen oid. Als ze wat ouder en verstandiger worden verandert dat bij een deel in mijn optiek.

Scully

Citaat van: Marsel op di 01 mrt 2016 - 08:30
.......

Vwb de dames. Misschien is het handig om je liefde voor weer en klimaat niet meteen bij de eerste date te noemen ;). Ik weet niet in welke leeftijdcategorie  je valt maar bij de meeste vrouwen <25jr valt een obsessie voor iets sufs als het weer niet meteen in goede aarde bij een eerste date  ;D, hetzelfde geldt voor vissen oid. Als ze wat ouder en verstandiger worden verandert dat bij een deel in mijn optiek.


::) uhhhhh ik vind dit persoonlijk een ietsepietse gekleurde opmerking. Niet iedere vrouw is zo, weer is niet iets sufs, wel moeilijk te begrijpen. Vissen in een aquarium zijn niet suf, dat gedoe met een hengel dat ze sport noemen dan weer wel. Maar laatste heeft meer te maken met dat ik niet graag dieren naar lucht zie happen aan een haak.

:) Iets vrouwvriendelijk svp, dit forum is dan voor een groot deel een mannen bolwerk. Maar het betekend niet dat we er niet zijn.

Marsel

Citaat van: Scully op di 01 mrt 2016 - 10:38

::) uhhhhh ik vind dit persoonlijk een ietsepietse gekleurde opmerking. Niet iedere vrouw is zo, weer is niet iets sufs, wel moeilijk te begrijpen. Vissen in een aquarium zijn niet suf, dat gedoe met een hengel dat ze sport noemen dan weer wel. Maar laatste heeft meer te maken met dat ik niet graag dieren naar lucht zie happen aan een haak.

:) Iets vrouwvriendelijk svp, dit forum is dan voor een groot deel een mannen bolwerk. Maar het betekend niet dat we er niet zijn.

Ik snap je punt, lichtelijk gekleurd was mijn opmerking inderdaad wel. Vrouwonvriendelijk daarentegen absoluut niet! Als je goed kijkt zie je dat ik niet álle vrouwen over één kam scheer. Sterker nog, de nuance is tweemaal aangebracht met woorden als 'de meeste' en 'bij een deel'. Bovendien een enkele  ;) en  ;D. Ik mag toch hopen dat de vrouwen hier op het forum, hetgeen ik overigens alleen maar toejuich, dit soort reacties kunnen hebben aangezien die van mij lichtelijk komisch bedoeld was. Zoniet, dan hoor ik dat graag en verwijder ik 'm met alle liefde ;).

Vwb het weer, tja, we staan nu eenmaal niet bekend als zijnde flamboyante hobbyisten ;). Het vissen.....tja, zowel de hengels als het aquarium zijn toch ook weldegelijk redelijke dealbreakers bij sommigen ;).

Maar voordat we teveel afwijken, nog één reactie en dan weer ontopic maar weer ;).

Jelle

http://www.webcam-harlingen.nl/ In Friesland gaat de boel langzaam over in sneeuw. Nu kijken of de temperatuur kan dalen.

dondertje127

Zo te zien hebben sommigen al de lentekriebels. Eerst nog een week maartse buien en koud. Daarna hopen dat die 9 graden met zon vooruitzichten blijven, dan begint het een klein beetje lente te worden.

dennis089

Helloo. Mijn reactie lokt iets uit. Hoeft niet haha.
Ik vertel op me dates niet over het weer eigenlijk.
Ik doel er meer op dat alles veel leuker en mooier is wanneer er een warm zonnetje staat ipv de koude regendruppels die we nu voelen. Hopelijk is deze westcirculatie regen weer snel weg want de afgelopen dagen waren heerlijk en ik mis ze nu alweer!

ron12

Ik heb zo een voor gevoel dat Maart en April, wat temperatuur gemiddelden van afgelopen December 2015 betreft niet gaat halen. Dan  moet het deze maanden wel heel warm worden, Met name Maart  ;)https://weerstatistieken.nl/hellmann We zullen het  gaan beleven
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Edwin

Van mij mag het zsm lente worden. Sowieso warmer want ben die kou inmiddels wel zat. Altijd maar die regen, kou en wind. Bijna altijd dan :P
Never Stop Exploring

Leon Eikenaar

Droom modus aan! GFS laat lenteachtige temperaturen zien op lange termijn. De zekerheid hierop is nog gering, maar ze komen de laatste paar runs steeds terug met deze waardes. Spannend!

Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

lander20

ja met nadien rond 19 maart een scandihoog... kzie het echt al gebeuren he eind maar nog zo'n koudegolf :-X

Leon Eikenaar

Citaat van: lander20 op do 03 mrt 2016 - 15:16
ja met nadien rond 19 maart een scandihoog... kzie het echt al gebeuren he eind maar nog zo'n koudegolf :-X

Klopt. Lijkt tijdelijk te zijn (2 dagen) daarna weer kouder...
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

Edwin

Citaat van: Leon Eikenaar op do 03 mrt 2016 - 15:19
Klopt. Lijkt tijdelijk te zijn (2 dagen) daarna weer kouder...

Rond de 10 of richting 15 lijkt wel langer te duren. En terecht! Hier zit niemand op te wachten
Never Stop Exploring

dennis089

Wordt tijd voor droog zonnig weer... Bah:(

Ijsbloem

"k blijf bij mijn mening._.Tenminste tot april meer kou dan zachtheid.
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

lander20

rond 14 maart lijkt het even flink warmer te kunnen worden komt al enkele keren in de runs terug :) laatste run gfs 14 maart 15-18°

Marsel

Citaat van: lander20 op vr 04 mrt 2016 - 20:16
rond 14 maart lijkt het even flink warmer te kunnen worden komt al enkele keren in de runs terug :) laatste run gfs 14 maart 15-18°

GFS12 oper staat hierin alleen, oftewel op eenzame hoogte bovenin het ensemble. Voorlopig dus nog niks om over naar huis te schrijven ;).

TaL

Overigens was het hier vandaag ook prima te pruimen na de middag. Brede opklaringen met nauwelijks nog wolkenvelden (behalve in het oosten van het wegtrekkend front) , 6gr , weinig wind en een al heerlijk maartzonnetje.

Voelde hier weer lente achtig aan, ook al was alles kletsnat. Het wordt tijd dat verdamping terug een rol kan spelen, want alles is verzadigd. Je merkt dat gewoon.
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Leon Eikenaar

GFS heeft de lentekriebels aardig te pakken! Steeds komen ze met deze waardes terug  8)
Al blijft het er nog om spannen.
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

Powered by EzPortal