Winterdiscussietopic Deel 4 - De dooi valt in

Topic gezien door 158394 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, vr 22 jan 2016 - 19:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Edwin

Die kaart van gisteravond 22 uur klopt dus in zijn geheel niet. Voornamelijk regen met af en toe natte sneeuw hier. Hoop dat straks de zon er nog even bij komt of dat het iig droog wordt. Later volgende week gelukkig dubbele cijfers :)
Never Stop Exploring

dondertje127

Voornamelijk regen (wat ik al verwachtte) maar ook af en toe met kletsnatte sneeuw ertussen. De soms matige sneeuw die op sommige sites werd aangegeven vond ik eerder al overdreven.

Armand

De zoveelste keer regen met 3 graden hier.... Stond ook niet echt in de kaarten hier in Limburg, maar waarom kan het niet gewoon één keer 3 graden kouder zijn tijdens zo'n neerslagzone? En uitgerekend vandaag moest ook met de fiets opweg :P

Franky46

Wat een natte troep weer hier word tijd voor stabiel voorjaarsweer dit boeit niet !!!

Bacci

In het midden van het land is de temperatuur het laagst en daar valt dus ook natte sneeuw tussen de regen, tijdens matige neerslag sneeuwt het meer. Hopelijk trekt het gebied niet al te snel weg.

En hier nu redelijke natte sneeuwval! Ja je hebt er niet veel aan, maar het blijft een mooi gezicht.

Ook weer net niet koud genoeg! heel ietjes kouder en het zou droge sneeuw zijn. Echt super waterkoud.

Citaat van: Armand op vr 04 mrt 2016 - 12:43
De zoveelste keer regen met 3 graden hier.... Stond ook niet echt in de kaarten hier in Limburg, maar waarom kan het niet gewoon één keer 3 graden kouder zijn tijdens zo'n neerslagzone? En uitgerekend vandaag moest ook met de fiets opweg :P

Ik lees net op KNMI, morgenochten in zuid limburg (natte) sneeuw?

Siebenvm

In Hilversum zware sneeuwval. Lijkt nog wel om natte sneeuw te gaan, maar gaat steeds meer richting droge sneeuw. Overigens daalt de temperatuur langzaam naar iets onder de 1 graden, wellicht nog een verrassing in de maak?

In Gelderland word het overigens langzaamaan wit op sommige plaatsen. Goed te zien op deze webcam:
http://webcam.prvgld.nl/n314.html

J

Tja.. Hier in het westen (reg Den Haag) was deze winter een hard gelach. Even dramatisch als die van 2006/2007. Geen millimeter sneeuw geweest hier, laat staan centimeters.. Gewoon 0,0. Volgende winter beter, hoop ik dan maar. Ik heb nu wel zon nodig eigenlijk.. Tot in november!

Vigo


Siebenvm

Natte sneeuwval is overgegaan in droge sneeuwval! daken, auto's, gras en bomen worden langzaam wit! Zo zie je, als de neerslag maar intens genoeg is, dan zijn de bovenluchten dus voldoende afgekoeld voor een verrassing. 0.5 graden actueel.

Erwin82

http://webcam.prvgld.nl/n319.html

deze webcam (groenlo) geeft ook mooi beeld van wat er kan ontstaan...

Bacci

Ja lekker lang natte sneeuwval, als het zo doorgaat kan het wel wit worden en overgaan in droge sneeuw, hopen dat de neerslag niet al te snel wegtrekt.

Jeetje halve graad boven nul en nog steeds niet echte droge sneeuwval, beetje wit wordt het nu wel.

Vigo

Sneeuw doet een poging om te blijven liggen. En het lukt steeds meer!

Leon Eikenaar

Sneeuwgebied breidt steeds verder uit.

Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

pietjelol

Raar weer eerst sneeuw daarna weer regen en nu weer sneeuwval  ???

TMCThomas

hier nu al een tijdje lichte/matige sneeuw blijft helaas nog niks liggen

Armand

Citaat van: Bacci op vr 04 mrt 2016 - 13:25
In het midden van het land is de temperatuur het laagst en daar valt dus ook natte sneeuw tussen de regen, tijdens matige neerslag sneeuwt het meer. Hopelijk trekt het gebied niet al te snel weg.

En hier nu redelijke natte sneeuwval! Ja je hebt er niet veel aan, maar het blijft een mooi gezicht.

Ook weer net niet koud genoeg! heel ietjes kouder en het zou droge sneeuw zijn. Echt super waterkoud.

Ik lees net op KNMI, morgenochten in zuid limburg (natte) sneeuw?

Zou inderdaad best wat neerslag kunnen vallen morgenochtend hier. Hoop toch op nog wat sneeuw zo richting het einde van de winter. Temperaturen inderdaad dichtbij 0 in de neerslag, ben benieuwd of we ergens nog naar de 0.0 gaan. Hier nu droog en weer oplopend over de 4 graden.

J

Deze dag geeft toch wel het verhaal van deze winter aan: net niet. Hier in Den Haag is het alweer 5.2 graden, terwijl 25 minuten naar het noorden, vanaf Schiphol, er (natte) sneeuw valt met 0.6 graden..

Gerard1995

Jaaaaaaaa het wordt hier eindelijk weer es wat serieuzer wit 8) 8)!!!!!
Sneeuwt ook echt zakdoeken hier!:):)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Vigo

Alles is wit, behalve de grond. Al moet ik zeggen dat die ook steeds iets witter wordt.

Armand

Citaat van: Gerard1995 op vr 04 mrt 2016 - 14:43
Jaaaaaaaa het wordt hier eindelijk weer es wat serieuzer wit 8) 8)!!!!!
Sneeuwt ook echt zakdoeken hier!:):)

Ahh, daarom waren die regendruppels zo dik ;) Begint inderdaad op veel plaatsen langzaam aan te witten als ik de webcams zie. Geniet er maar van daar, want na de neerslag zal alles (helaas) weer wegsmelten denk ik.

Powered by EzPortal