Winterdiscussietopic Deel 4 - De dooi valt in

Topic gezien door 158257 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, vr 22 jan 2016 - 19:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Johannes96

Het sneeuwt hier inmiddels al een uur en sinds 10 minuten echt de grootste sneeuwvlokken die ik ooit heb gezien, maar t blijft allen op auto's en gras liggen. Nog veel water op de ondergrond, maar op plekken waar niet veel water lag nu toch ook wit. Zit precies op de positie die waarschijnlijk nog wel een uur (hoop meer) matige/zware sneeuwval oplevert. Hoop dat het blijft liggen want het sneeuwt momenteel echt heel erg hard met hele grote vlokken. Temperatuur nu 0.2c

EDIT: Als ik buienradar goed bekijk, en bekijk hoe het sneeuwgebied kantelt en hoe het zich beweegt, kunnen er in delen van Friesland echt wel meer dan 5 centimeter vallen. Hier nu ook overal wit, 1-1.5cm al.

martijn


Jan van Ooijen

Vrijdagochtend aan de voorzijde van de frontale zone enige tijd (natte) sneeuw overgaand in regen. Mogelijk komt het in het oosten kortdurend tot een geringe accumulatie.


Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Joep


martijn

Vannacht waren hier trouwens nog mooie dikke vlokken blijft mooi om te zien.
Morgen zullen we wel zien wat er valt  8)

pietjelol

Citaat van: martijn op do 03 mrt 2016 - 10:52
Vannacht waren hier trouwens nog mooie dikke vlokken blijft mooi om te zien.
Morgen zullen we wel zien wat er valt  8)
Zo is het maar net. Bovendien is er deze 'winter' al meer gevallen dan de afgelopen 2 jaar.

Leon Eikenaar

Hier in Zwolle werd het ook tijdelijk wit :)

GFS laat het wat mager zien en komt alleen met regen. Denk dat Hirlam en ECMWF meer realistischer zijn.

Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

martijn

Citaat van: Leon Eikenaar op do 03 mrt 2016 - 11:59
Hier in Zwolle werd het ook tijdelijk wit :)

GFS laat het wat mager zien en komt alleen met regen. Denk dat Hirlam en ECMWF meer realistischer zijn.
Was even mooi om te zien he Leon  8)


Bacci

Yeezus, sneeuw op vrijdag valt dus ook weer allemaal mee, achja we zijn het inmiddels gewend...

Inmiddels staat er weer een volgende net wel/niet sneeuwmoment op het programma, volgende week woensdag...
Zal wel vergelijkbaar zijn met morgen.

P.S. Ik lees nu dat er gisternacht op verschillende plekken sneeuw is gevallen, was op een concert dus kon het helaas niet volgen.
Hier is het zeker weer net niet tot sneeuw gekomen, maar echt geweldig om te lezen dat sommigen hier wel sneeuw hebben gehad!
Dat had ik niet verwacht! Wie weet vannacht/morgen een verrassing, maar ik ga van het ergste uit.

TimK21

Met de kennis van de afgelopen weken/maanden, sluit ik me volledig aan bij GFS. Bij dit soort net-niet/net-wel situaties is het altijd net-niet. Dus gewoon morgen een bak met regen met hooguit een verdwaalde natte flats.
Challenge accepted!

Leon Eikenaar

Citaat van: martijn op do 03 mrt 2016 - 12:58
Was even mooi om te zien he Leon  8)

Zekers!



Gezien de temperaturen morgen kan het reƫel zijn. Daar waar de temperatuur onder de 3 graden komt kunnen er natte flatsen tussen zitten. Hangt ook veel van de intensiteit af. Als het magertjes is gewoon regen.


Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

Armand

Ha, ha, Zuid Limburg be-like: Gewoon 5 graden... Sneeuwkansen ook niet al te geweldig. Achja, is en was toch al niks deze winter... De koudere periodes deze winter bestonden vaak uit perioden met grijs weer, nat en temperaturen tussen 3 en 7 graden. Dat vind ik het verschrikkelijkste weertype, zeker op de fiets. Ben wel ook winterliefhebber, maar als het steeds (net) niet wil lukken dan doe mij maar die 15 graden in december met een zonnetje erbij!

Maartse buien vind ik ook nog wel te doen, helaas komt het hier zelden tot stevige winterse buien. Als we geluk hebben misschien 1 of 2 afzwakkende buien, maar het meeste gaat langs of sterft gewoonweg uit. Regen weet ons altijd wel te vinden trouwens :P

pietjelol

Citaat van: TimK21 op do 03 mrt 2016 - 14:56
Met de kennis van de afgelopen weken/maanden, sluit ik me volledig aan bij GFS. Bij dit soort net-niet/net-wel situaties is het altijd net-niet. Dus gewoon morgen een bak met regen met hooguit een verdwaalde natte flats.
Dat van gisteravond was ook totaal niet verwacht. Op zich zal het me niet verbazen als het wel degelijk tot sneeuw komt.

Bacci

Citaat van: pietjelol op do 03 mrt 2016 - 16:30
Dat van gisteravond was ook totaal niet verwacht. Op zich zal het me niet verbazen als het wel degelijk tot sneeuw komt.

Met winterse buien gebeurt het wel vaker dat het even tot een witte verassing komt, maar met zo'n neerslaggebied van morgen moet alles net goed vallen, de timing moet juist zijn etc. aangezien je maar 1 kans krijgt. Met buien heb je meedere kansen en is de kans dus ook groter op verrassingen. Ik ben daarom meer een fan van de winterse buien die soms echt pittig uitpakken, en soms krijg je er ook nog eens onweer bij :)

Misschien dat er in de komende dagen weer net zo'n buitje valt op het juiste moment.

P.S. Hopen dat het vannacht toch even flink kan afkoelen, verder moet ik lekker vroeg wakker worden wil ik iets van sneeuw zien.

Donnydekoning

Hoe zien de 'sneeuw' kaarten eruit voor morgen in de nieuwe EC run?

Bacci

Was echt koud buiten! koelt echt even af hier!

Leon Eikenaar

Citaat van: Donnydekoning op do 03 mrt 2016 - 19:32
Hoe zien de 'sneeuw' kaarten eruit voor morgen in de nieuwe EC run?

Bij deze het antwoord ;)
Nieuwe run van ECMWF model laat steeds sneeuwkansen zien. Echter wel op de plekken waar de temperatuur (redelijk) dicht bij 0 ligt.
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

TMCThomas

Temperatuur daalt hier al lekker. ligt nu al dicht rond het vriespunt met 0,6 graden op 2 meter en 0,3 graden op 1 meter.

Bacci

Ah nice Leon, misschien toch nog sneeuw hier.

Powered by EzPortal