Winterdiscussietopic Deel 4 - De dooi valt in

Topic gezien door 158265 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, vr 22 jan 2016 - 19:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Joep

Vorst is zo' n beetje het land uit iki verwacht niet veel meer van eventuele sneeuw.
meeste kans nog NO denk ik.

Johannes96

Sneeuw in Friesland! Kleurt nu al wit.

Jelle

Citaat van: Joep op di 01 mrt 2016 - 11:07
Vorst is zo' n beetje het land uit iki verwacht niet veel meer van eventuele sneeuw.
meeste kans nog NO denk ik.

Weet je soms toch nooit Joep. Vergeet de neerslagafkoeling niet!


Joep

KNMI Guidance

Aandachtspunt is ook de buienstoring van donderdagnacht. Deze zou landinwaarts voor buiige sneeuwval kunnen zorgen, met mogelijk regionaal een sneeuwdek van enkele centimeters tot gevolg.

K0fferbak

Op de Veluwe sinds net ijsachtige regen, hoor het goed ritselen.

dondertje127

Nouja, ik vond december toch wel lenteachtig hoor. Ik heb best wel eens wat zonnige dagen gezien van de winter, maar meestentijds was het inderdaad wel heel erg grijs en meer dan eens ook nat. En natuurlijk een anderhalve week winterkoud in januari met wat sneeuw.

De grijze saaie en soms winderige en natte dagen waren niks. Temperaturen veelel tussen 5 en 10 graden bah. Precies wat ik nooit wil in de winter, en weer waar je niks aan hebt. Daarom was ik blij met de december lente en de vorstperiode in januari. Dat brak voor mij de sleur.
De sleur van de anderhalve maand (tot nu) aanwezig was wordt ook tijd onderbroken te worden met lenteweer. Daarom verlang ik nu naar lente. Nog een weekje en dan begint het er op te lijken :)
Voor mij zou die zon en 9 graden een heel erg fijn begin zijn, mits de wind erbij gaat liggen. Het is tenslotte pas (eindelijk ook) maart.

Armand

Hier vallen nu wat regendruppels. Weinig activiteit hier, maar in het noorden wat meer. Blijven steeds van die halve kansjes, beetje natte sneeuw. Soms even wit en enkele uren later gewoon weer groen. En zo hebben we er al wat gehad afgelopen winter, ook de komende tijd dit soort 'kansen' met weer in het gunstigste geval enkele uren een sneeuwdek(je).

Als ik deze zachte winter vergelijk met de afgelopen twee zachte winters, dan vind ik de winter van vorig jaar nog 'de beste'. Deze winter is misschien een fractie kouder met wat meer natte sneeuw en vorst, maar vorige winter wel één dag een sneeuwpak van 8/9 cm gehad en dat heeft dan wel mijn voorkeur ;)

Laten we maar duimen voor flink wat wits volgende winter :D 

EDIT:
Op het moment van schrijven valt hier ijsregen uit de lucht. Knettert goed in de veranda!

dondertje127

Het ijsregent flink hier. We hebben dit jaar al enkele keren wat ijsregen gehad en nu weer. Maar nu gaat het vrij intensief.

TMCThomas

Hier gewoon regen, met misschien heel af en toe iets ijzig. Al zie ik op het moment alleen regen (en dat bij een temperatuur van 2,7 graden

Joep

Een flink neerslaggebied nu boven het land. Ten oosten van de rode lijn nu kans op ijsregen of sneeuw

Robert de Vries

Armand

Hier is het allemaal niet zo actief. IJsregen is over, denk dat vanaf nu hier alleen regen gaat vallen.

dondertje127

Alleen maar lichtgrijs en regen nu. Blehg  >:(
Die lichtgrijze lucht doet pijn aan m'n ogen.

Hector Pascal

Ach, er werd weer sneeuw voorspeld. En weer valt hier geen ene vlok. Alleen regen...
Nul bestaat niet.

Lothiriel

Hier al een paar uur +/- 3 graden en regen regen regen met ijs in. Verschrikkelijk, geef mij maar het zonnetje van de voorbije dagen terug ;)
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

martijn

Citaat van: Joep op di 01 mrt 2016 - 12:14
KNMI Guidance

Aandachtspunt is ook de buienstoring van donderdagnacht. Deze zou landinwaarts voor buiige sneeuwval kunnen zorgen, met mogelijk regionaal een sneeuwdek van enkele centimeters tot gevolg.
Dat is toch van woensdag op donderdag? Edit: van donderdag op vrijdag

Bacci


Ries

Hier na een veelbelovend maar kort begin van motsneeuw enkel regen regen regen...

Armand

Vandaag dus niet veel geworden qua sneeuw. Volgende net-wel net-niet kansen liggen al klaar. De eerste kans is morgenavond tot donderdag ochtend. Ditmaal zal de neerslag meer buiig van karakter zijn, wat het ook opnieuw moeilijk maakt of en waar het tot sneeuwval zou kunnen komen. Met buien kan dit namelijk regionaal flink verschillen. GFS 12z laat in elk geval wat potentie zien. Ga dus niet precies uit van de weerkaarten!

Morgenavond:




Donderdag morgen:


Ook Hirlam komt met winterse neerslag voor het oosten donderdagmorgen.

AFTH14

Kunnen we misschien al iets over komende zondag zeggen?

Powered by EzPortal