Winterdiscussietopic Deel 4 - De dooi valt in

Topic gezien door 158380 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, vr 22 jan 2016 - 19:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

hangtime

Citaat van: Bacci op do 18 feb 2016 - 22:29
Neerslag intensiveert weer vanuit het westen met dalende temperaturen, iemand al wat gezien?

Als ik buienradar moet geloven, valt er nu bij jou in Amsterdam natte sneeuw en droge sneeuw in Utrecht, trekkend richting het oosten.

Bacci

Temperatuur hier te hoog voor natte sneeuw (echt jammer nu de intensiteit toeneemt), ben benieuwd wat voor het oosten te wachten staat, neerslagintensiteit neemt in ieder geval nog steeds toe, verwacht werd dat er niet veel over zou blijven van de neerslag. Redelijk lang neerlaggebied van zuid naar noord trekt nu richting het midden en later het oosten.

Siebenvm

Regen, Regen en nog eens Regen in Hilversum. Ja, dakraamsneeuw. Maar dat is typerend voor deze winter: het is het gewoon niet. Hoop dat in het oosten des lands nog wat sneeuw mag zien vanavond/vannacht, maar hier het is om gek van te worden. Laat de lente maar snel beginnen!

glenn

de temperatuur lijkt te dalen en de neerslag lijkt te activeren! In Arendonk alvast natte sneeuw wie weet vannacht een verassing in de maak ?

TMCThomas

Valt een beetje tegen hier, Was er speciaal voor opgebleven. Ondanks dat de radar aangeeft dat er hier nu zou moeten vallen, zie ik niks. ook lijkt het neerslag gebiedje een beetje uit te doven. Zou jammer zijn als er helemaal niks valt.

Ries

Gisteravond rond zessen ofzo nog wel een half uurtje natte sneeuw gezien (daar vooraan lichte ijsregen), daarna gewoon regen. Nu behoorlijk dichte mist. Balen dat het weekend weer slecht wordt, kan ik weer niet m'n vrije dagen de natuur in.

Armand

Komende tijd wordt toch weer wisselvallig met voldoende neerslag. In het weekend ook nog eens een stormachtige wind aan de kust. Kans op winterse neerslag wordt weer klein.

Kwadrant

Lente Topic Deel 1 aub !!!! Na het weekend kans op dubbele cijfers met zon !!
Don`t feed Angry Wolves

Armand

Citaat van: Kwadrant op vr 19 feb 2016 - 13:33
Lente Topic Deel 1 aub !!!! Na het weekend kans op dubbele cijfers met zon !!

Die kans is heel klein. Eerder IN het weekend kans op dubbele cijfers, alleen geen zon


Temps duiken dan weer terug naar normaal.

Armand

Toppunt van vooruitvoorspellen.... Volgens CFS beginnen we volgende winter wel goed  ;D

Dat ze überhaupt computerruimte maken om zulke verwachtingen te maken...
Moeten overigens wel opletten, anders komt Telegraaf dadelijk alweer met 'Horrorwinter 2016/17'  :P

Terug naar de realiteit, heerlijk zonnetje momenteel!  8)

Bacci

Heerlijke vooruitzichten op lange termijn! zo blij dat we niet in een west circulatie komen vast te zitten! Nu zit ik te denken, wat als we dit in januari hadden, maarja misschien dat er nog een witte verassing in zit!

Een beetje onweer zou ook wel leuk zijn :P Wanneer neemt de kans hierop normaal toe?

ron12

Citaat van: Bacci op vr 19 feb 2016 - 15:33
Heerlijke vooruitzichten op lange termijn! zo blij dat we niet in een west circulatie komen vast te zitten! Nu zit ik te denken, wat als we dit in januari hadden, maarja misschien dat er nog een witte verassing in zit!

Een beetje onweer zou ook wel leuk zijn :P Wanneer neemt de kans hierop normaal toe?
Zo van af half April, stijgt de kans zienderogen, nog 8 weken geduld  :'( Normaal gesproken dan ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

TMCThomas


TaL

Iets zegt me dat we in maart nog (gestructureerd) winterweer gaan krijgen. En ik heb echt een sterk vermoeden dat er in maart en april een koude tot zeer compensatie gaat gebeuren met nu. Eenmaal moet die compensatie er komen, ik vrees dat die voor de lente (en zomer) zal zijn. Laat ons hopen van niet natuurlijk.

Dit is nergens op gebaseerd, juist op gevoel dus hecht er ook geen waarde aan natuurlijk, doe ik ook niet :)

Voor de winterliefhebbers: hopelijk gebeurd er nog wat in de laatste tijd van februari, vanaf maart hoop ik echt op zuivere lente ;)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Unknown-user1778

niet voor niets start over een week de meteologische lente. naast wat nachtvorst is koning winter klaar.
hij was in jerryl his woorden een pussyface dit jaar  ;D

op naar het onweerseizoen!

Armand

Citaat van: TaL op za 20 feb 2016 - 01:05
Iets zegt me dat we in maart nog (gestructureerd) winterweer gaan krijgen. En ik heb echt een sterk vermoeden dat er in maart en april een koude tot zeer compensatie gaat gebeuren met nu. Eenmaal moet die compensatie er komen, ik vrees dat die voor de lente (en zomer) zal zijn. Laat ons hopen van niet natuurlijk.

Dit is nergens op gebaseerd, juist op gevoel dus hecht er ook geen waarde aan natuurlijk, doe ik ook niet :)

Voor de winterliefhebbers: hopelijk gebeurd er nog wat in de laatste tijd van februari, vanaf maart hoop ik echt op zuivere lente ;)

Ja, die compensatie gaat er komen denk ik. Eigenlijk heeft niemand daar iets aan; 's nachts kans op vorst, overdag ruim boven 0. Voor de winterliefhebbers te warm, en voor de lenteliefhebbers te koud. Alleen als de zon dan doorbreekt kan het 'lekker' aanvoelen. Hoop dat alles voor winter 2016/17 wel goed weet te vallen.

Hector Pascal

Compensatie is denk ik niet het goede woord. Het weer hoeft namelijk niks te compenseren.
Nul bestaat niet.

Armand

Vanochtend kwam EC oper (als enige) met een sneeuwsignaal aanstaande dinsdag voor het zuidoosten. Nu in de avondrun lijkt het opnieuw tot (natte) sneeuw te komen als ik de kaarten op meteoservices bekijk.
Hier de neerslagkaart, nog steeds een neerslagfront west-oost georienteerd:


Echter met een noordelijke stroming en daarmee aanvoer van koude lucht daalt de temperatuur in het zuidoosten tot waardes tussen 0 en 2 graden. Dat lijkt me dan (natte) sneeuw te worden, maar ik kan niks bevestigen

Armand

Valt me wel op, over een dikke week wordt er een neerslaggebied berekent boven Duitsland en soms ook nog binnen de grenzen van Nederland. Toch weer even in de gaten houden, hieronder de 2 laatste runs van EC en GFS

EC 12z (21-2)


EC 00z (22-2)


GFS 18z (21-2)


GFS 00z (22-2)

hangtime

Laat je niet te lekker maken door die kaartjes, eigenlijk kunnen ze geen sneeuw voorspellen.

Want wie verwacht, kan teleurgesteld worden!

Powered by EzPortal