Winterdiscussietopic Deel 4 - De dooi valt in

Topic gezien door 158068 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, vr 22 jan 2016 - 19:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

J

Citaat van: Bacci op zo 14 feb 2016 - 19:17
Westen nog sneeuwkansen of? gaat de temperatuur stijgen of dalen?
Helaas weer niet. Voor het westen begint sneeuw het verboden goud te worden. Nog altijd wachten op de eerste millimeter sneeuw van deze winter.

J

Citaat van: Arend op zo 14 feb 2016 - 21:06
Windkracht 8 bij Hoek van Holland? Waait het daar echt zo hard?  ???
Hier in Den Haag waait het plots ook behoorlijk hard, dus die 8bft op Hoek kan best kloppen.

jonkheer

Temperatuur is hier weer gestegen tot 3.2C....

dondertje127

Velp hele dag en avond en nu nog in de nacht inmiddels op de 15e, allemaal kletsnatte zut (kletsnatte sneeuw met regen)! Alleen de auto's zijn een beetje wit dankzij de neerslagintensiteit.

Armand

Hier vannacht (natte) sneeuw. Vooral op auto's en daken wit. Helaas geen gesloten sneeuwdek nu, en dus waarschijnlijk ook niet deze winter.

strandwacht


Arend

Citaat van: strandwacht op ma 15 feb 2016 - 09:46
Blij dat wij die prut niet hadden.

Hier ligt hier en daar ook nog wat "prut". Buiten momenteel erg onaangename gevoelstemperatuur. Laat het voorjaar maar komen, helemaal klaar met deze flutwinter.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Danny

Tot donderdag in de nachten vorst en overdag temperaturen enkele graden boven 0 met flinke zonnige momenten. Donderdag zelf wordt een overgang dag vanuit het koudere week naar zachtere waarden. Vanaf vrijdag gaat de temperatuur flink omhoog naar mogelijk in het weekend al dubbele cijfers overdag. Daarbij keert ook de wisselvalligheid en wind terug.

Hector Pascal

Gezien de vooruitzichten zitten we nu op het einde van de winter (winterprik aankomende dagen niet meegerekend). Gevolg daarvan is dat het bezoek aan deze site ook behoorlijk afneemt. Althans, dat is bij mij het geval. Aangezien ik de winter toch de meest interessante periode vind. Hopen dat de volgende winter weer eens uitblinkt in kou en sneeuw. We zullen het zien... (of niet).
Nul bestaat niet.

Hector Pascal

Vandaag 25 jaar geleden een dooiaanval. Deze slaagde uiteindelijk, maar er viel toen zo'n 15 centimeter sneeuw.
Nul bestaat niet.

Armand

Ik ben ook helemaal klaar met deze winter. Sneeuw lukte vannacht net niet. Twee nachten met (matige) vorst heb je ook niet veel aan, is alleen maar koud op de fiets 's morgens ;) Ik kan niet wachten tot de eerste 15+ dagen met een lente-zonnetje en 'moestuinactiviteiten'  8)

Op een gegeven moment gaat bij mij 'de knop om' en ben ik helemaal klaar met de winter, omdat ik dan vrijwel zeker weet dat de kans op een winterse periode / flink pak sneeuw klein is. De maand maart vind ik niet echt 'spannend' op het gebied van weer. 

Jan van Ooijen

Wordt vannacht bibberen met -8 tot -10 in het noordoosten

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Arend

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 15 feb 2016 - 15:48
Wordt vannacht bibberen met -8 tot -10 in het noordoosten

Hirlam heeft geen sneeuwdek (zie guidance), zou dus iets minder koud kunnen worden dan Harmonie aangeeft.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Bacci

Haha jeetje ik ben nog lang niet klaar met deze winter! nog een hele maand Maart te gaan en ook Februari is nog niet over, oh yeah let's go :)

Jan van Ooijen

Citaat van: Arend op ma 15 feb 2016 - 15:56
Hirlam heeft geen sneeuwdek (zie guidance), zou dus iets minder koud kunnen worden dan Harmonie aangeeft.

Over het algemeen is het helder, dus zou zomaar kunnen
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Joep

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 15 feb 2016 - 15:48
Wordt vannacht bibberen met -8 tot -10 in het noordoosten


Nacht naar woensdag zelfs -11 Harmonie

ron12

Citaat van: Joep op ma 15 feb 2016 - 17:07
Nacht naar woensdag zelfs -11 Harmonie
Die temperaturen daar ze al aan gewend deze winter, de rest  van het land niet. ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Erik V

Zag net bij Helga - 3max in het Hoge Noorden van ScandinaviĆ«!  Das toch ook Bizar te noemen.
En 28graden op Kreta.... Bizar

Erwin82

Is er nog een sneeuw verrassing voor sommige delen van het oosten? Er lijke kleine buitjes te ontwikkelen.

Arend

Het zou fijn zijn wanneer het KNMI haar stations zou voorzien van een webcam. Het zal er in verband met de kwetsbaarheid van de locaties wel niet van komen, maar het zou leuk zijn om de condities, waaronder de metingen worden verricht, live te kunnen waarnemen.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Powered by EzPortal