Winterdiscussietopic Deel 4 - De dooi valt in

Topic gezien door 158261 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, vr 22 jan 2016 - 19:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

pietjelol

Regen met een verdwaalde vlok sneeuw er tussen. Waterkoud met 2,5 graad.

Joep

Ook nieuwe GFS geeft sneeuwsignaal af voor vanacht
Hirlam alleen zuid Limburg en een klein beetje voor de Veluwe

Donnydekoning

Lichte natte sneeuw in Huizen. Blijft (natuurlijk) niet liggen. Vanavond misschien wel?

Jelle

In Zwolle nu voor het eerst sinds uren overgegaan op lichte sneeuwval. De temperatuur schommelt rond de 0,6 graden en stijgt zeer langzaam. Op straat ligt circa 2 à 3 cm sneeuw en op het gras een centimeter of 5.

Vanavond misschien meer? Zou leuk zijn :-) Eerste fatsoenlijke sneeuw hoeveelheden hier. Vorige keer bleef het bij 0,5cm en dat was het meest van deze winter..


Joep

Prachtige winterplaatjes uit Overijsel

bron weer Overijsel

Joep

Citaat van: Extremissimorum op zo 14 feb 2016 - 10:47
Dit moet je niet al te serieus nemen.
Ten eerste, omdat het de cumulatieve hoeveelheid is, m.a.w. alle mogelijke neerslag in een vorm van sneeuw bij elkaar optelt, en dus niet berekent dat iets weg kan smelten.

Ten tweede is het zo dat 'sneeuw' in de modellen niet wordt verdeeld in natte en droge sneeuw. Vermoedelijk zal veel natte sneeuw of minder dan dat zijn, zoals nu.

Hier geen enkele natte vlok gezien. Regen, regen, regen, met een negatieve gevoelstemperatuur: waterkou!
Dat weet ik maar er ligt nu al 5 cm in sommige delen van NL en dat was ook niet voorspeld maar goed het wordt snowcasten.
Hoop dat westen ook nog een beetje kan meepakken maar ben er bang voor.

Kres

Utrecht:
Regen, regen, regen, regen, sneeuw, regen regen, regen, sneeuw, regen, regen, regen, regen, regen, sneeuw.

jonkheer

Hier regen bij een temperatuur van 2.8 C. De gevoeltemperatuur is nu net onder 0 gekropen.....dus 'erg koud' is het ook weer niet.

Extremissimorum

Citaat van: Joep op zo 14 feb 2016 - 11:08
Dat weet ik maar er ligt nu al 5 cm in sommige delen van NL en dat was ook niet voorspeld maar goed het wordt snowcasten.
Hoop dat westen ook nog een beetje kan meepakken maar ben er bang voor.

Ik hou er niet eens rekening mee, maar een winterse verrassing mag natuurlijk altijd!

Als ik naar de regen buiten kijk is het moeilijk voor te stellen  dat er gebieden zijn op niet al te grote afstand waar wél sneeuw ligt.

Vigo

Hier in de kop van N-H nogsteeds regen, met af en toe een verdwaald vlokje sneeuw.
Ik vraag me af of er nog wel sneeuw gaat vallen. Ik hoop dat er vanavond nog wat sneeuw valt. Maar die kans is klein.

mochino

Hier in Zwolle sneeuwt het nog steeds een cm of 5a 6. Ligt er wel. Moet wel eerlijk zeggen dat ondanks dat het blijft liggen wel hele natte sneeuw is.
Maar blijft wel goed liggen. Kinderen zijn hier met sleetjes aan het spelen en ze maken hier sneeuwpoppen. Wel veel meer dan dat laagje poedersuiker uit januari. 

ron12

Welke luchtsoort gaat het winnen   ;) Het kan vriezen of dooien  :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Energizer85

Die verrassing voor het westen gaat er niet komen hoor. Temps veel te hoog ten westen van Utrecht

TMCThomas

Temperatuur blijft hier heel langzaam stijgen. Temperatuur op 3m is nu 1,5º en op 1,5m is het 2,3º.
Ondanks de stijgende temperaturen blijft het gewoon door sneeuwen intensiviteit neemt iets toe. Van lichte motsneeuw naar zware motsneeuw/ Lichte sneeuw

Invicta

Toch al dik een half uur natte sneeuw hier in Noord.

Joep

Het WRF-model gaat uiteindelijk voor 5-10 cm sneeuw voor delen van Gelderland en Overijssel vanavond

kaartje via robert de vries

J

Hier in t westen zoals heel de winter al: 0,0.

ron12

Veel sneeuw gevallen in Zwolle, voetbal humor.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Borislav

Hoe is de situatie in Zwolle nu ?   Nog steeds sneeuw ?

Hier in Zaanstad regen met heel soms een vlokje natte sneeuw.
Borislav Lekic

martijn

Citaat van: Borislav op zo 14 feb 2016 - 13:08
Hoe is de situatie in Zwolle nu ?   Nog steeds sneeuw ?
Het sneeuwt nog steeds zij het wel dat het wat dooit maar het sneeuwt nog steeds

Hier in Zaanstad regen met heel soms een vlokje natte sneeuw.

Powered by EzPortal