Winterdiscussietopic Deel 4 - De dooi valt in

Topic gezien door 158033 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, vr 22 jan 2016 - 19:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

dondertje127

Citaat van: Ijsbloem op wo 03 feb 2016 - 21:49
;D Dondertje die slaapt tijdens onweer, ' het moet niet gekker worden' :D!
Er waren inderdaad plaatselijk korte felle buien met een klap onweer en korrelhagel.
Toch nog iets wits wat uit de lucht viel en daar moeten we het v.w.b. deze WINTER ???maand
voorlopig of misschien helemaal mee doen.

Ja áls ik het goed heb gehoord hè, dat weet ik nog niet zeker. Maar aangezien het wel een felle bui was...
Ik kan het alleen bevestigen als mensen in de omgeving hebben gehoord en dus kunnen bevestigen of toevallig weten dat hier activiteit is geweest op een gevoelige radar.

Wat betreft de winter, we hebben toch anderhalve week flinke vorst gehad, en in delen van het land ook (een beetje) sneeuw, dat mogen we niet vergeten. Er is toch een marathon verreden, dat is de afgelopen 2 winters niet meer gebeurd. De laagste te,peratuur is over ik weet toch -12.1 graden in Nieuw Beerta. Dat is niet meer gebeurd sinds de strenge winters tussen 2009 en 2013. We hadden het toch weer eventjes terug :)

Global warming

Realistisch blijven. Winter 2015/2016 staat nog steeds in de startblokken om de warmste sinds begin metingen te worden.


dondertje127

Citaat van: Global warming op do 04 feb 2016 - 00:14
Realistisch blijven. Winter 2015/2016 staat nog steeds in de startblokken om de warmste sinds begin metingen te worden.

Wie zegt dat men niet realistisch is? Het is slechts genoten feit dat die anderhalve week met winterweer is geweest. Wat heeft dat met realisme over global warming te maken? Daar had ik het niet eens over, ik had het over de wél winterweek. Aan je naam te zien een beetje om aandacht verlegen? ;)

Laat ons genieten wat wél aan winterweer is geweest. Van dat global warming gezeur wordt ik ook een beetje moe. Dat je niet van koud winterweer houdt wil niet zeggen dat men in jouw global warming hobby meegaan. Pessimist.

Global warming

Citaat van: dondertje127 op do 04 feb 2016 - 04:30
Wie zegt dat men niet realistisch is? Het is slechts genoten feit dat die anderhalve week met winterweer is geweest. Wat heeft dat met realisme over global warming te maken? Daar had ik het niet eens over, ik had het over de wél winterweek. Aan je naam te zien een beetje om aandacht verlegen? ;)

Laat ons genieten wat wél aan winterweer is geweest. Van dat global warming gezeur wordt ik ook een beetje moe. Dat je niet van koud winterweer houdt wil niet zeggen dat men in jouw global warming hobby meegaan. Pessimist.

1. Mijn nickname zegt niets over mijn geliefde weertype.
2. Of ik van koud winterweer hou blijft dus een geheim  8)
3. Wel is waar dat ik graag op basis van feiten spreek en dan is deze winter tot nu toe spectaculair warm!


TMCThomas

Vind de pluim er toch wel weer wat beter op geworden.

Oper geeft zelfs wat natte sneeuw op de midden termijn

Extremissimorum

Citaat van: dondertje127 op do 04 feb 2016 - 04:30
Wie zegt dat men niet realistisch is? Het is slechts genoten feit dat die anderhalve week met winterweer is geweest. Wat heeft dat met realisme over global warming te maken? Daar had ik het niet eens over, ik had het over de wél winterweek. Aan je naam te zien een beetje om aandacht verlegen? ;)

Laat ons genieten wat wél aan winterweer is geweest. Van dat global warming gezeur wordt ik ook een beetje moe. Dat je niet van koud winterweer houdt wil niet zeggen dat men in jouw global warming hobby meegaan. Pessimist.

In de winter onweert het meestal niet. Waarom heet je dan Dondertje? Aandachtvrager. En ik hou helemaal niet van onweer en donder. Stom hoor!

Gelukkig maakt die enorm koude anderhalve week met vrijwel geen sneeuw en een beetje vorst alles goed! :)

Groetjes.

dondertje127

Citaat van: Global warming op do 04 feb 2016 - 19:11
1. Mijn nickname zegt niets over mijn geliefde weertype.
2. Of ik van koud winterweer hou blijft dus een geheim  8)
3. Wel is waar dat ik graag op basis van feiten spreek en dan is deze winter tot nu toe spectaculair warm!

Punt 3 was niet ter sprake tot jij ermee kwam. Het ging over het kunnen genieten van die anderhalve week wél winterweer. Staat dus los van het onderwerp global warming, aangzien je deze gebruikte/inging op het onderwerp koude winterweek".

dondertje127

Citaat van: Extremissimorum op do 04 feb 2016 - 20:05
In de winter onweert het meestal niet. Waarom heet je dan Dondertje? Aandachtvrager. En ik hou helemaal niet van onweer en donder. Stom hoor!

Gelukkig maakt die enorm koude anderhalve week met vrijwel geen sneeuw en een beetje vorst alles goed! :)

Groetjes.

Extremissimorum: Als je niet normaal kan reageren, blijf dan weg. Ik probeer gegevens bij te houden. Hetgeen hoe jij mij persoonlijk aanvalt en benoemd, is hoogst onbeschoft en asociaal. Ik vraag mij af wat jouw intentie is. Misschien is het handig eerst eens in de spiegel te kijken van wat je hier fout doet, en wellicht zelfs je gedrag weerspiegelt op een ander maar dat is slechts gissen (ik zeg dus niet DAT het zo is maar het kan zijn) voordat je oordeelt over een ander. Hoewel ik wel moet zeggen dat jouw combinatie bij dezen wel meer argwaan wekt juist door jouw mogelijke ontkenning van punt 1 meer weg heeft van het aandacht vragen dan mijn vraag of we hier onweer hebben gehad. Als ik geen antwoord krijg dan pech en dan heb ik eventueel iets gemist. Het vragen om bevestiging wat ik wel vaker doe als ik niet oplet en soms bevestiging krijg van mensen in de buurt wonend deed ik tot gisteren toe ZONDER problemen.
In 9 van de 10 gevallen in het jaar let ik juist heel erg veel op, zelfs op weerlicht dichtbij en ver weg. Gewoon, omdat het mijn hobby is.

Voor de goede orde, het woord "pessimist" bedoelde ik eigenlijk mee dat het een beetje overkwam als 'geluksverpester' alsof er nooit koude is geweest deze winter en mensen die van de winter genieten díe er was het gevoel bekruipt dat dat door mensen als jij dat geluksmoment te onthouden, waarop ik uiteindelijk baseerde dat jouw nickname en je bericht verdacht veel met elkaar verband zouden kunnen houden en dus op sensatie uit bent over global warming. VERMOEDENS. Maar om nu meteen lelijk uit te schelden zegt meer iets over jou dan over mij :)
Het feit dat ik vermoed maakt me geen aandachtvrager of dat mijn vermoedens wel of niet zouden kloppen, het feit dat je een klein beetje kritiek niet kan verdagen en mij aandachtvrager noemt zegt mij des temeer over mensen die zich daaaraan schuldig maken.

Ik stel voor dat we het verder gezellig houden en terug ontopic gaan.

Unknown-user1778

leute was ist los. Dondertje zo fel heb ik je nog niet gezien  :) :o

Svanos

Wauw hee, het gaat hier over het weer hoor, naar mijn idee was t juist wel grappig als dondertje127 door sliep bij een klap onweer.. En why not? Misschien  was hij toen heel moe, who knows .. Laten we niet vergeten dat het over het weer gaat hier... Elkaar aanvallen is dus nergens  voor nodig..

Ben blij dat ik een vrij neutrale naam heb..

Ga we weer gewoon op relaxte  voet verder met zn allen?
Dit maakt het er echt niet leuker op, voor ons allemaal niet..

Laagste gemeten temperatuur winter 2017 : -7.1°C
Davis Vantage Pro 2 plus

Cdtj3

Zullen wij vanaf nu elkaar met respect behandelen en elkaar niet afzeiken? Dit topic is bedoeld om te discussiëren over eventueel winterweer en niet om op elkaar in te hakken. Mochten jullie verder willen praten met elkaar, doe dat dan a.u.b niet hier.

Graag on-topic vanaf nu en houd het hier gezellig, dank! ;)
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

Extremissimorum

Citaat van: Cdtj3 op vr 05 feb 2016 - 00:04
Zullen wij vanaf nu elkaar met respect behandelen en elkaar niet afzeiken? Dit topic is bedoeld om te discussiëren over eventueel winterweer en niet om op elkaar in te hakken. Mochten jullie verder willen praten met elkaar, doe dat dan a.u.b niet hier.

Graag on-topic vanaf nu en houd het hier gezellig, dank! ;)

Nog één berichtje, met permissie, off topic omdat het anders lijkt alsof ik lafaard ben.

Beste Dondertje, ik heb nooit de bedoeling gehad om iemand uit te schelden en heb die nog steeds niet; ik wilde slechts een punt duidelijk maken, hoe absurd de reactie was. Feit is gewoon dat het bijna zeker de warmste winter ooit gemeten is.

Dat er dan om sommige plekken iets van winter was doet niet af aan het feit dat dit (wederom) een belabberde winter is. Dan over Global Warming beginnen omdat het in iemamds naam zit maakte het helemaal af.

De ironie droop ervan af, maar blijkbaar heb ik wel de juiste snaar weten te raken. Ik wist niet dat je onweer had gemist, daar ging het ook niet om.


En ik hou juist van onweer!
(Zo zijn we toch weer ontopic)

Marsel

Volgens mij hebben sommigen echt hun buik vol van deze 'winter'.... ;). Kijk even 24h niet op het forum en er gebeurt zoiets  :P..

Sven

Citaat van: Marsel op vr 05 feb 2016 - 09:58
Volgens mij hebben sommigen echt hun buik vol van deze 'winter'.... ;). Kijk even 24h niet op het forum en er gebeurt zoiets  :P..

Ow nee hoor Marsel, jammer dat het net iets meer als 2 hellmannen geworden is, maar verder prima zo. Maar zal niet te voorbarig zijn de winter duurt nog lang, dus het kan zo maar weer terugkomen. Al heb ik liever over een maand alweer 16 graden :) de lente kan niet snel genoeg beginnen.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Joep

ECMWF buitengewoon consistent: vrijwel geen ruimte voor koude oplossingen.

Jan Visser

edit De eksters zijn hier al nesten aan het bouwen en de ooievaars zitten ook alweer in de polder

Vindead

Hmmm, inmiddels begin ik de hoop toch wel aardig op te geven voor deze winter, al kun je winterweer in de vorm van (natte) sneeuw natuurlijk niet uitsluiten als het pas begin februari is.

off-topic, Sakurajima vulkaan in Japan uitgebarsten :o

GeneralDuke

Citaat van: Joep op vr 05 feb 2016 - 10:59
ECMWF buitengewoon consistent: vrijwel geen ruimte voor koude oplossingen.

Jan Visser

edit De eksters zijn hier al nesten aan het bouwen en de ooievaars zitten ook alweer in de polder

Ach het zijn tenminste normale temperaturen. Betekent hopelijk droog stabiel weer en niet die grijze zooi van de afgelopen dagen.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Bacci

Ik denk dat we volgende week wel wat winterse neerslag (korrel hagel en/of natte sneeeuw) kunnen zien, wellicht een kleine kans (5-10%) op wat meer. In ieder geval hopen op een wat meer open weertype met af en toe zon en mooie buienluchten.

Mrkos

De echte winter kunnen we volgens mij wel afschuiven ja, ach ja over een paar maand is het alweer winter. Eerst de lente en de zomer. Helga van Leur had het over een te natte lente door El Nino, maar mag je deze afgelopen dagen daar al bij meerekenen ? Aangezien het soms kletsnat was. En weten jullie hoe de daarop volgende zomer uitpakte?

Zynex

Wel bizar al 3 jaar geen winter meer hier.

Powered by EzPortal