Winterdiscussietopic Deel 4 - De dooi valt in

Topic gezien door 158238 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, vr 22 jan 2016 - 19:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Armand

Pluim is weer iets warmer geworden. Sneeuwkansen zijn weer opgeschoven... Nu was het gelukkig niet zo veel, maar zelfs de kans op winterse buien is best klein te noemen de komende twee weken. Vind dat we deze winter toch snel kunnen vergeten..

Arend

Citaat van: ron12 op ma 01 feb 2016 - 17:50
Gaat lekker daar in het noorden van GB  8)

Was weer een dagje lekker uitwaaien, zelfs hier behoorlijke windstoten. Blijft wachten op een echte storm, die zou zo onderhand toch wel eens voorbij moeten komen.  ::)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Akito

Een hele dag stilte!  :o Wat is er gebeurd? Heerlijk harde woei buiten, laten we het daar eens over hebben  :D

Lothiriel

Lekker windje ja maar gecombineerd met kletsnatte en al dagen aanhoudende regen valt er weinig over te vertellen buiten dat het snel weer voorbij mag zijn hehehe :)
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Armand

Dit moest eens sneeuw zijn  8)
Inmiddels al richting de 20 mm...

matroesjka-world

Citaat van: Lothiriel op di 02 feb 2016 - 15:18
Lekker windje ja maar gecombineerd met kletsnatte en al dagen aanhoudende regen valt er weinig over te vertellen buiten dat het snel weer voorbij mag zijn hehehe :)


Hier harde wind, blauwe luchten en zon  8)
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Zynex

ik word schijtziek van die wind... valt niet mee te sporten.

henkensjoeke

een golfje kou komt er moelijk aan volgens gfs

hangtime

Citaat van: Zynex op di 02 feb 2016 - 18:09
ik word schijtziek van die wind... valt niet mee te sporten.

Kitesurfen :)

Rayonhoofd

"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "


Extremissimorum

Winterse neerslag hier. Flink wat hagel en wat natte sneeuw bij de regen.

Unknown-user1778

Citaat van: Akito op di 02 feb 2016 - 15:00
Een hele dag stilte!  :o Wat is er gebeurd? Heerlijk harde woei buiten, laten we het daar eens over hebben  :D

Iedereen heeft geaccepteerd dat deze dramatische winter niet meer te redden valt en dat de winter mag opbokken voor warmer, zonniger plesanter weer (sun-smiley-hier)

Weg met die natte grijze regen dagen.

hesselsjoerd

Inderdaad laat het maar weer snel warmer worden.

TMCThomas

Citaat van: dennis089 op wo 03 feb 2016 - 15:24
Iedereen heeft geaccepteerd dat deze dramatische winter niet meer te redden valt en dat de winter mag opbokken voor warmer, zonniger plesanter weer (sun-smiley-hier)

Weg met die natte grijze regen dagen.
En toch hoop ik nog op een paar dagen sneeuw hoor. Is alleen jammer dat dat er momenteel niet inzit.

J

Dit is de meest treurige winter die ik mij kan herinneren voor hier in het westen. Geen millimeter sneeuw hier gehad, echt helemaal niks. Zelfs een paar kutwinters afgelopen jaren hadden nog 2 a 3 daagjes wat sneeuw. Het is niet anders, dat natuur doet wat ze wil. Moet een wonder gebeuren wil dit nog veranderen en voor 20 februari lijkt dat zeker niet het geval.

En komen elke dag dichter bij die ene strenge winter waar we op wachten, dat is een feit.  :P

ron12

En die ene zeer koude Februari 1956, gaat steeds een dagje verder weg, zulke afwijkingen kunnen we alleen maar dromen, ik hoorde ergens op de radio vandaag. Dat Januari in Siberie 9 graden warmer verlopen is dan normaal. Kaartje is van 1956
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Svanos

3.7 graden op anderhalve meter met hagelbuitjes. Kouder dan ik had verwacht..
Laagste gemeten temperatuur winter 2017 : -7.1°C
Davis Vantage Pro 2 plus

dondertje127

We hadden hier niet veel buien. Maar ik heb 1 bui gezien met hagel en natte sneeuw door elkaar heen. Ik dacht zelfs even één donderklap te horen tijdens deze bui, maar weet het niet zeker. Ik had op dat moment herriestoppers in met uitslapen omdat ik vrij was vandaag.

Kan iemand bevestigen of er wel of geen gerommel is gehoord van onweer rond Velp en ruime omgeving?

Ijsbloem

 ;D Dondertje die slaapt tijdens onweer, ' het moet niet gekker worden' :D!
Er waren inderdaad plaatselijk korte felle buien met een klap onweer en korrelhagel.
Toch nog iets wits wat uit de lucht viel en daar moeten we het v.w.b. deze WINTER ???maand
voorlopig of misschien helemaal mee doen.
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

Powered by EzPortal