Winterdiscussietopic Deel 4 - De dooi valt in

Topic gezien door 158413 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, vr 22 jan 2016 - 19:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Zomerliefde

Citaat van: Armand op wo 27 jan 2016 - 22:03
Oper inderdaad erg onderin. Ben benieuwd wie gelijk gaat krijgen, er is gelukkig nog enige termijn. GFS heeft nog niets laten zien, normaal komen ze ook wel eens met zo'n run. Dat vind ik vreemd en baart me enigzins zorgen...
Ik heb het niet zo met gfs. Vind het maar een raar en wispelturig model. Benieuwd wat de komende tijd nog gaat gebeuren!!

Joep

Mm als laagje nu eens wat  zuidelijker trekt is zo zonde al die sneeuw op de noordzee  ;)

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Lothiriel

Dat betekent dat die sneeuwkaartjes nogal onzinnig zijn :p
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Bacci

Hier lijkt toch iets te gaan gebeuren, althans dat hoop ik


Bacci


Joep

GFS met mooi hoog, noorden wind en sneeuwkansen

Joep

ECMWF komt ook met sneeuwkansen op lange termijn lijkt het

Joep


Ijsbloem

´ Lente gaat verder in februari,.
CFS was al op die toer en ook het NOAA doet mee met een
afwijking van +3.C.
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

Armand

Gaat inderdaad nog heel moeilijk worden om er een winterse periode aan te knopen... Druksystemen liggen gewoon niet goed voor een langere winterse periode. Dan maar de moestuin voorbereidingen doen ;)

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Joep


Lothiriel

Vandaag was wel weer een lekker dagje hier. 5-7 graden zo ongeveer, lekker zonnetje. Genieten!
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Extremissimorum

Citaat van: ron12 op do 28 jan 2016 - 13:32
Vanaf volgende week woensdag sneeuw http://www.telegraaf.nl/teleweer/25099305/_Winterse_buien_in_nieuwe_week_.html ;)

Aldus de Televaag met hun stemmingmakende onzinprietpraat. En volgende week weer gezeik krijgen van lezers die zeggen: WAAR IS DE SNEEUW?! HUN HADDEN SNEEUW VOORSPELDT!

Joep's 'sneeuwkaartjes' bekijkend acht ik de kans op sneeuw heel klein aangezien het 0-gradenpunt heel hoog is. Natte sneeuw op zijn best.

Donnydekoning


TMCThomas

Gemiddelde is volgens mij niet zo heel veel aan veranderd (Pluim). Oper en control zijn weer een omhoog gegaan.


Gfs ziet er weer vreselijk saai uit.

matroesjka-world

Lekker onstuimig weer op komst voor morgen, maandag en dinsdag... laten we het daar eens over hebben.
Zijn daar ook kaartjes van?

Hopelijk na die onstuimige atmosfeerhusselperiode weer wat meer kansen op winterweer  8)
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

glenn

Na het zien van de nieuwste weerkaarten bij onderandere GFS zie ik het in de nacht van zaterdag op zondag plaatselijk wel tot een sneeuwdekje komen (tijdelijk)

Jelle

Citaat van: glenn op vr 29 jan 2016 - 06:07
Na het zien van de nieuwste weerkaarten bij onderandere GFS zie ik het in de nacht van zaterdag op zondag plaatselijk wel tot een sneeuwdekje komen (tijdelijk)

Ik niet. Kom op jongens. Laten we niet te hard van stapel lopen bij temperaturen van in ieder geval 2 graden in de plus en een ondergrond (waarboven) het al DAGEN 10 graden is geweest. Dat kan en gaat echt niet lukken.

Powered by EzPortal