Winterdiscussietopic Deel 4 - De dooi valt in

Topic gezien door 158059 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, vr 22 jan 2016 - 19:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Bacci

Citaat van: zwoof op di 26 jan 2016 - 21:34
EC oper laat weer vorst zien op LT (vanaf 4 febr) ? Maar eens kijken naar de pluim zo meteen  :-X

Pluim wordt steeds heel ietjes kouder.


Zomerliefde

Citaat van: Bacci op di 26 jan 2016 - 21:52
Pluim wordt steeds heel ietjes kouder.

De daling is ingezet

Edit: Geen plaatjes meequoten a.u.b, dank!

Lothiriel

Alleszins al terug een trend richting normaal weer. Dat is al een begin :).
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

lander20


Erik V

Potverdimme, nou moet het snel kouder worden... Ga 19feb naar het Sauerland in de hoop dat er sneeuw ligt....

Armand

Hoop dat dit een beetje doorzet bij EC ;)


Lothiriel

Ik hoop vooral dat de temperatuur in de Alpen snel daalt. 13 graden op 1500 meter hoogte waar ik ga skiën, verschrikkelijk.
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Tam


AFTH14

Staat die storm nog in de kaarten voor a.s. zaterdag? Alhoewel ik dit al voldoende vind.

Bacci


Rayonhoofd

Citaat van: Armand op wo 27 jan 2016 - 07:53
Hoop dat dit een beetje doorzet bij EC ;)

Die 1020 en 980 moeten andersom staan  ;) !
"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

lander20

Citaat van: Rayonhoofd op wo 27 jan 2016 - 15:19
Die 1020 en 980 moeten andersom staan  ;) !

waarom? deze kaart kan ook winter geven na een tijdje met een N stroming! hogedruk boven Scandinavië geeft flinke koude hier maar weinig sneeuw :)

Zomerliefde


Bacci

GFS gaat voor een hoog boven ons land, maarja ik weet niet of daar wat aan hebben, schuift zeker naar het oosten met daarachter opnieuw een westelijke stroming. Hmm hij blijkt toch best sterk te zijn, maarja dit geeft saai weer. Nee vervolg is zoals verwacht slecht. Op naar de volgende run.




Donnydekoning


Armand

Citaat van: Donnydekoning op wo 27 jan 2016 - 19:57
Hoe ziet de nieuwe run van EC eruit?

Best goed, heb geen neerslagkaarten maar als ik naar de luchtdrukverdeling kijk zie ik weer een laagje voorbij komen met dus stormkansen en mogelijk ook weer winterse neerslag.



Joep


Armand

Bedankt Joep, ben benieuwd wat de pluim ervan vind, afgelopen runs zat de oper redelijk onderin.

lander20

mooi run van ec :) maar even naar de pluimen kijken zo.

zit helemaal onderin wel met de oper die zelfs 1 nachtje even naar -8° gaat ook mooie controle run maar flinke spreiding.

Armand

Oper inderdaad erg onderin. Ben benieuwd wie gelijk gaat krijgen, er is gelukkig nog enige termijn. GFS heeft nog niets laten zien, normaal komen ze ook wel eens met zo'n run. Dat vind ik vreemd en baart me enigzins zorgen...

Powered by EzPortal