Winterdiscussietopic Deel 4 - De dooi valt in

Topic gezien door 158389 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, vr 22 jan 2016 - 19:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Armand

Citaat van: Lothiriel op ma 25 jan 2016 - 20:13
Jammer dat dat altijd maar dan ook altijd voorvalt in de winter, en niet in een ander seizoen -.-"

In de winter zijn de druksystemen veel steviger. Hoge druk valt vaak wel mee, maar lage druk is veel dieper. Dan krijg je dit weertype al snel.

jones

Geilenkirchen op zo'n 18 km van Maastricht haalde vandaag 18 graden

Remy

Citaat van: jones op ma 25 jan 2016 - 21:01
Geilenkirchen op zo'n 18 km van Maastricht haalde vandaag 18 graden
Met die naam zou ik een graadje of 37 schatten.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

peter 76

Citaat van: Remy op ma 25 jan 2016 - 22:27
Met die naam zou ik een graadje of 37 schatten.
Ik mis de vind ik leuk knop..

Bacci

Jeeeuuuh oper maakt een flinke duik op het eind, maar zit dan nog zelfs aan de 5 graden. Achja het is wat.


Jan van Ooijen

Weermodellen en zeewateroppervlak beginnen zin te krijgen



Als je het noordelijk halfrond als een groot communicerend vat ziet, dan is er absoluut potentie voor een ijzige februarimaand of tenminste een 2012 achtige fase van 2 weken. Dat is in feite exact wat ik heb voorzien in mijn winterprognose voor de lage landen (natuurlijk had ik de idioot warme december niet voorzien – wie wel?).


Lees het gehele artikel op http://bit.ly/1SHOiH6
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Edwin

Typisch zo'n hajo verhaal...haha, wat een hoop onzin. Dat kan iedereen wel zeggen. Die potentie is er altijd wel en die lange termijn prognoses is altijd maar afwachten hoe dat uit gaat pakken. Er is in de verste verte geen winter te bekennen, realiseer dat nou eens. Positiviteit is prima, maar iets realistischer mag ook wel.
Never Stop Exploring

Jan van Ooijen

Citaat van: Edwin op di 26 jan 2016 - 10:15
Typisch zo'n hajo verhaal...haha, wat een hoop onzin. Dat kan iedereen wel zeggen. Die potentie is er altijd wel en die lange termijn prognoses is altijd maar afwachten hoe dat uit gaat pakken. Er is in de verste verte geen winter te bekennen, realiseer dat nou eens. Positiviteit is prima, maar iets realistischer mag ook wel.

Wees bij dat er iemand aanknopingspunten zoekt. Daarnaast durft hij wel en is niet bang om op zijn bek te gaan. Opsomming van wat weermodellen uitspugen komende 10 dagen kan iedereen
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Edwin

Dat is wel zo en ik vind het altijd wel grappig en leuk om te lezen, maar zijn weerbericht neem ik meestal wel met een korrel zout extra ;)
Never Stop Exploring

Extremissimorum

Citaat van: Jan van Ooijen op di 26 jan 2016 - 10:18
Wees bij dat er iemand aanknopingspunten zoekt. Daarnaast durft hij wel en is niet bang om op zijn bek te gaan. Opsomming van wat weermodellen uitspugen komende 10 dagen kan iedereen

Beter dan onzin uitkramen zoals hier niet te noemen andere individuen plegen te doen.

Het enige wat ik nu zie is een wc op volle toeren en op lange termijn 2% kans op 2 graden vorst.

Als je meer wilt zien, vliegende katten bijvoorbeeld, is dat prima hoor. Maar ik zie ze voorlopig niet.

MAAR GELUKKIG IS LANGE TERMIJN LANGE TERMIJN en kan er in de tussentijd veel veranderen. Toch, er is bijzonder weinig potentie de komende week of twee.

Armand

Achja je moet toch iets hebben om over te schrijven in deze non-winterse periode ;)

Wij zijn vandaag begonnen met een Facebookpagina te starten: Weer Waarschuwingen Nederland. Voor de geïnteresseerden:
https://www.facebook.com/weerwaarschuwingen/ ;)

hesselsjoerd

En weer alleen maar klote kaarten. Man man man

Extremissimorum

Citaat van: Armand op di 26 jan 2016 - 13:27
Achja je moet toch iets hebben om over te schrijven in deze non-winterse periode ;)

Wij zijn vandaag begonnen met een Facebookpagina te starten: Weer Waarschuwingen Nederland. Voor de geïnteresseerden:
https://www.facebook.com/weerwaarschuwingen/ ;)

Niet slecht Armand! Dit biedt zeker potentie. Ik zou alleen een andere kleur dan grijs gebruiken voor een laagste waarschuwing, misschien omdraaien met groen. Met grijs heb ik eerder het idee dat er niets aan de hand is. Met groen ook op zich, maar dat is duidelijker dat er iets aan de hand is dan grijs. Ik zou grijs dus gebruiken voor 'geen waarschuwing' en groen voor 'bijzonder(der)'.

Oh en ik zou een waarschuwing toevoegen voor hagel, aangezien dat ontbreekt bij het KNMI maar toch best wel gevaarlijk kan zijn.

P.S. ik ben op zoek naar een app die je notificaties geeft bij (KNMI)waarschuwingen. Ik had weeralarm.mobi, wat perfect werkte, maar die is gestopt. :( Iemand tips/suggesties?

Armand

Citaat van: Extremissimorum op di 26 jan 2016 - 13:40
Niet slecht Armand! Dit biedt zeker potentie. Ik zou alleen een andere kleur dan grijs gebruiken voor een laagste waarschuwing, misschien omdraaien met groen. Met grijs heb ik eerder het idee dat er niets aan de hand is. Met groen ook op zich, maar dat is duidelijker dat er iets aan de hand is dan grijs. Ik zou grijs dus gebruiken voor 'geen waarschuwing' en groen voor 'bijzonder(der)'.

Oh en ik zou een waarschuwing toevoegen voor hagel, aangezien dat ontbreekt bij het KNMI maar toch best wel gevaarlijk kan zijn.

P.S. ik ben op zoek naar een app die je notificaties geeft bij (KNMI)waarschuwingen. Ik had weeralarm.mobi, wat perfect werkte, maar die is gestopt. :( Iemand tips/suggesties?

Bedankt voor de tip! Was inderdaad een probleem welke kleur ik daarvoor ging gebruiken. Denk dat het binnenkort inderdaad ga aanpassen. Aparte waarschuwing voor hagel weet ik nog niet. Hagel is moeilijk voorspelbaar, ik neem dit mee in de waarschuwing voor onweer denk ik

Bacci

Citaat van: Jan van Ooijen op di 26 jan 2016 - 09:40
Weermodellen en zeewateroppervlak beginnen zin te krijgen

Als je het noordelijk halfrond als een groot communicerend vat ziet, dan is er absoluut potentie voor een ijzige februarimaand of tenminste een 2012 achtige fase van 2 weken. Dat is in feite exact wat ik heb voorzien in mijn winterprognose voor de lage landen (natuurlijk had ik de idioot warme december niet voorzien – wie wel?).


Lees het gehele artikel op http://bit.ly/1SHOiH6

Haha echt precies hoe ik erna kijk! eigenlijk inderdaad ook gewoon hoe ik naar het leven kijk, kansen zijn er altijd, hoop en dromen doet leven!
Teleurstelling en frustratie hoort er natuurlijk ook allemaal bij  ;D Maar opgeven doen we niet aan!

TaL

Toch weer 8bft aan wijk aan zee. De start van onze WC  ;)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

lambik

Citaat van: Extremissimorum op di 26 jan 2016 - 13:40
Niet slecht Armand! Dit biedt zeker potentie. Ik zou alleen een andere kleur dan grijs gebruiken voor een laagste waarschuwing, misschien omdraaien met groen. Met grijs heb ik eerder het idee dat er niets aan de hand is. Met groen ook op zich, maar dat is duidelijker dat er iets aan de hand is dan grijs. Ik zou grijs dus gebruiken voor 'geen waarschuwing' en groen voor 'bijzonder(der)'.

Oh en ik zou een waarschuwing toevoegen voor hagel, aangezien dat ontbreekt bij het KNMI maar toch best wel gevaarlijk kan zijn.

P.S. ik ben op zoek naar een app die je notificaties geeft bij (KNMI)waarschuwingen. Ik had weeralarm.mobi, wat perfect werkte, maar die is gestopt. :( Iemand tips/suggesties?
weerplaza app??

Extremissimorum

Citaat van: lambik op di 26 jan 2016 - 20:02
weerplaza app??

Geeft alleen waarschuwing bij weeralarm. Ik wil ook voor code geel en oranje, alle updates.

RicardoDimm

Citaat van: Extremissimorum op di 26 jan 2016 - 20:24
Geeft alleen waarschuwing bij weeralarm. Ik wil ook voor code geel en oranje, alle updates.

Maak er zelf 1 :P

zwoof

EC oper laat weer vorst zien op LT (vanaf 4 febr) ? Maar eens kijken naar de pluim zo meteen  :-X

Powered by EzPortal