Winterdiscussietopic Deel 4 - De dooi valt in

Topic gezien door 157262 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, vr 22 jan 2016 - 19:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zynex


Joep

Citaat van: Zynex op ma 25 jan 2016 - 12:36
Triest vooruitzicht. Ik haat wind.
Mwa als ie uit het oosten komt prima hoor  ;)

lander20

records dat zou wel eens goed kunnen meer dan 15° in Limburg :o 

edit: 16.2° momenteel evenredig met record toen

16.3   °C   Maximum Temp. nu terug 16.2°

ron12

Citaat van: lander20 op ma 25 jan 2016 - 13:03
records dat zou wel eens goed kunnen meer dan 15° in Limburg :o
Hier http://goo.gl/YNZgfU meer  ;) kan 16 graden worden daar.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

Ook in De Bilt heeft weer warmte dag record te pakken, zelfs het derde decade record voor Januari is aan flarden  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

sneeuw040

Wat een geweldig weer zeg hier in eindhoven! En dat in januari

jones

Hier zit het ook tegen 16°C aan. Ongeloofelijk. Heb net de airco opgezet toen ik naar huis reed nadat de auto de hele tijd in de zon had gestaan

Arend

Citaat van: jones op ma 25 jan 2016 - 14:37
Heb net de airco opgezet toen ik naar huis reed nadat de auto de hele tijd in de zon had gestaan

Haha, goeie Belgenmop.  :D
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Armand

Nou, van enkele cijfers onder 0, naar flinke dubbele cijfers boven 0! Voelt lekker aan buiten, in de veranda is het heerlijk vertoeven. Tmax buiten: 16.4. Tmax veranda: 24.8 (in de schaduw)

Mrkos

Vorige week nog in de vrieskou en vandaag gewoon lente-achtige temperaturen, het kan verkeren. Welkom in Nederland :P

Stephanie

Het is echt heerlijk vandaag! Terras-weer! 8)

xzaz

Citaat van: lambik op zo 24 jan 2016 - 16:47
    ow sorry hoor............ :-\ :-\ :-\
De dooddoener des dooddoeners. We zitten op dit moment MIDDEN in de winter; de kaarten gaan tot begin februari met geen enkel uitzicht op winter. Er is geen trend niks nada, Ja; dan is de winter voorbij.
De winter is nog niet eens begonnen!

Extremissimorum

Bijzonder venijning lijntje trouwens in de GFS 06.
Komt met 10 Bft aanstaande zaterdag en windstoten tot 120 km/u, maar gezien de vorming van het lijntje zou het mij niets verbazen als daar hogere uitschieters tussen zitten. Vijf dagen ver, dus redelijk serieus te nemen.

GFS 12 loopt nu. Kijken of die hetzelfde zegt.

Dagrecord in Berkhout is overigens verpulverd met 4 graden.  :-X :-\

Armand

Citaat van: Extremissimorum op ma 25 jan 2016 - 16:37
Bijzonder venijning lijntje trouwens in de GFS 06.
Komt met 10 Bft aanstaande zaterdag en windstoten tot 120 km/u, maar gezien de vorming van het lijntje zou het mij niets verbazen als daar hogere uitschieters tussen zitten. Vijf dagen ver, dus redelijk serieus te nemen.

GFS 12 loopt nu. Kijken of die hetzelfde zegt.

Dagrecord in Berkhout is overigens verpulverd met 4 graden.  :-X :-\

Kan inderdaad stevig uitpakken. Ligt allemaal aan de exacte koers van de lagedrukgebiedjes en de bijbehorende randstoringen. Daarachter ook opmerkelijk koudere lucht met vooral op de Noordzee en GB enkele winterse buien. Hier binnen de Nederlandse grenzen verwacht ik echter niet veel, hooguit wat korrelhagel ergens in het noord(westen) van het land tijdens een bui. Tenzij de koers van de lagedrukgebied drastisch veranderd.


Marsel

Sjonge, wat was het heerlijk weer vanmiddag! Temps zelfs hoger dan voorzien. Opvallend vond ik ook de droog blauwe kleur en de 'diepte' van het zwerk. Leek veel op de voorjaarsluchten van april. Mooi om te zien dat de luchtmassa ook in de grenslaag droog en aardig goed doorgemengd was. In ieder geval weer wat vitamine D opgeslagen ;).

kerstvrouw

Waarom, waarom, waarom... echt, waarom is het nou alweer warm? :'(

Armand

Voorlopig ook nog geen streepje hoop. Zeer sterke luchtdrukverdeling waarbij de lage druk een vaste plaats heeft bij Groenland/Scandinavië en de hoge druk bij Zuid-Europa. Daartussen staat een strakke, sterke jetstream welke (indien het boven of in de buurt van NL ligt) voor veel wind en regen zal zorgen. Als dit patroon eenmaal op gang komt en dat gaat/is nu aan het beginnen, dan durf ik te zeggen dat je het minstens de komende drie weken kunt vergeten qua winterweer. Mogelijk een winterse bui als je gunstig achter een lagedrukgebied komt, maar zelfs die kans is bijna nihil.

Ben bang dat er (weer) niet veel winterweer meer zal komen, aangezien je over drie weken al ver in februari zit. Kan natuurlijk altijd nog als het eea snel weet te veranderen, maar die kans is te klein om er uitgebreid over te praten.

Het is helaas niet anders...  :-\
Hopelijk zorgt een goed onweersseizoen voor een hoop verzachting (zonder al te veel schade aub) ;)

lander20

15-20 februari in de gaten houden en begin maart :) ik voel het aan men water dat er nog iets komt :P

Extremissimorum

10 Bft zaterdag a.s. blijft erin staan in GFS 12.
Op de Noordzee zelfs 11 Bft. Hmmm?

Lothiriel

Citaat van: Armand op ma 25 jan 2016 - 19:12
Voorlopig ook nog geen streepje hoop. Zeer sterke luchtdrukverdeling waarbij de lage druk een vaste plaats heeft bij Groenland/Scandinavië en de hoge druk bij Zuid-Europa. Daartussen staat een strakke, sterke jetstream welke (indien het boven of in de buurt van NL ligt) voor veel wind en regen zal zorgen. Als dit patroon eenmaal op gang komt en dat gaat/is nu aan het beginnen, dan durf ik te zeggen dat je het minstens de komende drie weken kunt vergeten qua winterweer. Mogelijk een winterse bui als je gunstig achter een lagedrukgebied komt, maar zelfs die kans is bijna nihil.

Ben bang dat er (weer) niet veel winterweer meer zal komen, aangezien je over drie weken al ver in februari zit. Kan natuurlijk altijd nog als het eea snel weet te veranderen, maar die kans is te klein om er uitgebreid over te praten.

Het is helaas niet anders...  :-\
Hopelijk zorgt een goed onweersseizoen voor een hoop verzachting (zonder al te veel schade aub) ;)

Jammer dat dat altijd maar dan ook altijd voorvalt in de winter, en niet in een ander seizoen -.-"
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Powered by EzPortal