Winterdiscussietopic Deel 4 - De dooi valt in

Topic gezien door 156582 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, vr 22 jan 2016 - 19:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TMCThomas

Nooit gedacht dat ik jaloers zou zijn op een panda.  ;D

Stephanie

Jeetje die livestream die Bacci gepost had.
Het gaat flink los daar!

snowsquall

Citaat van: Stephanie op za 23 jan 2016 - 21:24
Jeetje die livestream die Bacci gepost had.
Het gaat flink los daar!

Jammer dat die live stream niet werkt... ik ben al een halve dag aant proberen maaaar geen beeld :(

jones

Citaat van: Armand op vr 22 jan 2016 - 20:09
Klein winterprikje was niets ten opzichte van de hevige, warme periode in december en de helft van januari. Ook het einde van januari en minstens het begin van februari gaan weer een flinke rode berg vormen heb ik het idee...

Kijk in de zomer maakt zo'n piek me  niets uit, in de winter heb ik hem liever gespiegeld :D . Na een belabberd onweersseizoen 2015 en een belabberde winter tot nu toe, hoop ik dat 2016 op het gebied van onweer toch veel goed gaat maken. Een winteruitbraak eind februari ziet ik niet zitten, maar is wel mogelijk.

Toch vreemd dat die opmerkelijke positieve anomaliëen de laatste jaren vooral in de winter vallen :P heb liever een julimaand dan een decembermaand die +6°C te warm is hoor!

Tam

Citaat van: snowsquall op za 23 jan 2016 - 21:36
Jammer dat die live stream niet werkt... ik ben al een halve dag aant proberen maaaar geen beeld :(

Dat zal dan echt een problem aan jouw zijde zijn. Die stream werkt elke keer dat ik ff kijk bij mij iig prima.

Extremissimorum

Citaat van: Stephanie op za 23 jan 2016 - 21:24
Jeetje die livestream die Bacci gepost had.
Het gaat flink los daar!

Bij mij goed te zien.

En ernaar kijken maakt mij weemoedig! :o Indrukwekkend.
Gaan we dat nog zien deze winter? Voorlopig niet. EC heeft de vorstgrens niet eens weergeven in de pluim.

xzaz

Citaat van: lambik op za 23 jan 2016 - 11:11
ach de winter is pas een maand oud......
stop eens met deze onzin steeds
De winter is nog niet eens begonnen!

4seasons

Citaat van: snowsquall op za 23 jan 2016 - 21:36
Jammer dat die live stream niet werkt... ik ben al een halve dag aant proberen maaaar geen beeld :(

Hier kan je ook meekijken:

TVN weather (dus niet alleen voor tornado's) - op dit moment 3:
https://tvnweather.com/live/chasers/847783534

https://tvnweather.com/live/chasers/847783759

https://tvnweather.com/live/chasers/847783521



http://abc7ny.com/live/23377/

http://phl17.com/live/


Bij deze link kan je de oostkust zien - i.v.m. hoog water
- via de map kan je een cam vinden en vergroten:
http://attheshore.com/livecamsmap



NB'
Er is een reisverbod afgekondigd in New York, bruggen en tunnels zijn eveneens gesloten.
Op CNN is regelmatig een verslag van deze winterstorm:
http://edition.cnn.com/




ron12

Citaat van: jones op za 23 jan 2016 - 21:55
Toch vreemd dat die opmerkelijke positieve anomaliëen de laatste jaren vooral in de winter vallen :P heb liever een julimaand dan een decembermaand die +6°C te warm is hoor!
Als de zomer maanden elke jaar 6 graden te warm gaat verlopen, dan hebben we echt een probleem, dan maar een warme winter. Dan verhuis ik naar Ijsland :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Ijsbloem

 :)4Seasons bedankt voor de links= genieten.
Volgende winter zijn wij weer aan de beurt.
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

Bacci

Ok, ik ga even wanhopig doen aan de hand van de nieuwste pluim, aangezien het weer op dit moment zo saai is.
Zoek de lichtpuntjes :)

In de loop van volgende week raken we de 10 plussers kwijt. Als je goed kijkt is er een (hele) kleine percentage die gaat voor temperaturen rond de 5 graden met koudere nachten, die percentage neemt toe op de langere termijn

Hopelijk wordt de pluim de komende dagen stiekem steeds ietjes kouder. Tot die tijd wachten we rustig af, en ook al zijn er (nog) geen winterkansen de komende 2 weken, het blijft het weer ;)


Energizer85

Citaat van: Bacci op za 23 jan 2016 - 23:40
Ok, ik ga even wanhopig doen aan de hand van de nieuwste pluim, aangezien het weer op dit moment zo saai is.
Zoek de lichtpuntjes :)

In de loop van volgende week raken we de 10 plussers kwijt. Als je goed kijkt is er een (hele) kleine percentage die gaat voor temperaturen rond de 5 graden met koudere nachten, die percentage neemt toe op de langere termijn

Hopelijk wordt de pluim de komende dagen stiekem steeds ietjes kouder. Tot die tijd wachten we rustig af, en ook al zijn er (nog) geen winterkansen de komende 2 weken, het blijft het weer ;)




Herst, niks meer, niks minder.... Helaas

Edit: Gelieve geen plaatjes meequoten, dank!

snowsquall


snowsquall

Citaat van: Tam op za 23 jan 2016 - 22:11
Dat zal dan echt een problem aan jouw zijde zijn. Die stream werkt elke keer dat ik ff kijk bij mij iig prima.

Ja en NU werkt hij wel......

glenn

Nog steeds kijk ik naar Arlington News Live deze zender zend momenteel onverbiddelijk verder live verslaggeving uit! En nog steeds kijk ik stomverbaasd naar wat er zich afspeelt daar ver van ons vandaag, Ik stel mezelf wel eens de vraag zullen wij dit ooit nog meemaken in de lage landen???

Ik denk dat ik later toch maar naar daar emigreer dan weet ik wat winter is ;)

xzaz

In the USA gaat het ook al heel snel smelten. Dat gaat een bende worden.

De winter is nog niet eens begonnen!

Extremissimorum

Onvervalst herfstweer komende week met plaatselijk boven de 60 mm in een week tijd met aardig wat wind.
Misschien zelfs storm op 1 februari?

Vorstgrens is wel weer ingetekend. Dat is in ieder geval wat. Nu nog scenario's die daadwerkelijk voor vorst opteren en we komen weer meer in de buurt van wat winter moet zijn.

-48 in China, dat zijn pas temperaturen!


Marsel

Citaat van: dennis089 op zo 24 jan 2016 - 11:14
tijd voor de lente.

Dat duurt nog erg lang ;).

Anderzijds, morgen wel een hele aardige (mid)dag voor het midden en zuiden als de lage bewolking richting het noorden weggetrokken is. Luchtmassa in de warme sector droogt flink uit morgenmiddag en wordt bovendien goed doorgemengd waardoor deels de zeer droge lucht boven de grondinversie tot aan het aardoppervlak kan doordringen. Betekent dus dat, ondanks een paar streepjes Ci, veel straling ongestoord het aardoppervlak kan bereiken. Zal me niks verbazen als we morgen ergens tussen de 10 en 14C uitkomen in het zuiden en midden. Wel lage dauwpunten en stevige zuidelijke wind dus voor het gevoel minder aangenaam. Héééél klein beetje 'lente' dus ;).

4seasons

Citaat van: dennis089 op zo 24 jan 2016 - 11:14
tijd voor de lente.
Is het weer nu overal van slag ?
Door poleshift, El Nino of wat dan ook ?


Het oosten van de VS kampt met kou, winterstormen.


Maar ook in China heeft de kou toegeslagen - zelfs tot in Hong Kong:




De kust van Chili heeft te maken met hoge golven:





Is El Nino verantwoordelijk voor dit ?:




Powered by EzPortal