Winterdiscussietopic Deel 4 - De dooi valt in

Topic gezien door 156579 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, vr 22 jan 2016 - 19:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vicaussie

http://www.telegraaf.nl/buitenland/25065925/__VS_schrap_voor_sneeuwstorm__.html

VS schrap voor sneeuwstorm

"NEW YORK -
Amerika zet zich schrap voor een gigantische sneeuwstorm. Zelfs president Obama blijft binnen. Maar liefst 50 miljoen mensen in het noordoosten van de VS zullen worden getroffen door een dik pak sneeuw, mogelijk van zestig centimeter, gecombineerd met een stevige wind."
--------------------------------------------------

Typisch natuurlijk dat het daar weer zo gaat sneeuwen, met 60 cm sneeuwval nog wel! Het is om gek van te worden.
Wij krijgen weer een SSW op ons dak wat lekker is maar niet heus. Je hebt geen ene hol aan die herfsttemperaturen.
Doe mij maar dan gelijk volgende maand 25 graden en zon in plaats van maar 10-15 graden en afwisselend weer. Het is ook oneerlijk hé. :'(


Extremissimorum

Citaat van: Vicaussie op vr 22 jan 2016 - 23:05
Typisch natuurlijk dat het daar weer zo gaat sneeuwen, met 60 cm sneeuwval nog wel! Het is om gek van te worden.
Wij krijgen weer een SSW op ons dak wat lekker is maar niet heus. Je hebt geen ene hol aan die herfsttemperaturen.
Doe mij maar dan gelijk volgende maand 25 graden en zon in plaats van maar 10-15 graden en afwisselend weer. Het is ook oneerlijk hé. :'(

In New York kon je met kerst daar letterlijk in je t-shirt rondlopen: het was er toen 22 graden. Nu komt de winter daar toch nog in volle glorie. En hier? Tja, zeeklimaat zullen we maar zeggen.

Maar als we North Sea effect in maart krijgen hoor je mij niet klagen.

hesselsjoerd

Ik ben van plan later in Zweden te wonen  ;D 1 van de redenen is het klimaat haha

Ries

Citaat van: hesselsjoerd op za 23 jan 2016 - 02:36
Ik ben van plan later in Zweden te wonen  ;D 1 van de redenen is het klimaat haha
Daar in de winter, Frankrijk in de zomer  :P

ron12

Citaat van: hesselsjoerd op za 23 jan 2016 - 02:36
Ik ben van plan later in Zweden te wonen  ;D 1 van de redenen is het klimaat haha
Dan moet je nu gaan want daar wordt het ook warmer http://www.svt.se/vader/manadskronikor/vaderaret2015
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Armand

Zelden zo duidelijk geweest waar de wind vandaan komt de komende 14 dagen in de windpluim. Tussen ZW en NW. Slechts een paar gaan nog voor Z. Gewoon géén lid dat richting O gaat...

Lothiriel

Ja, dit doet verdomd hard aan December denken. Zelfs geen virtuele winter, manmanman
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

lambik

ach de winter is pas een maand oud......

Marsel

Citaat van: lambik op za 23 jan 2016 - 11:11
ach de winter is pas een maand oud......

Gelijk heb je. Februari kan tot eind van de maand ongenadig koud zijn ondanks dat de zon vanaf halverwege de maand al flink aan kracht wint. Sterker nog, er zijn relatief veel elfstedentochten gereden in Februari. We gaan het afwachten. Voorlopig geen sprankje hoop: zeer sterke WC de komende twee weken. Daarbij verliezen we waarschijnlijk ook al de eerste week van Februari.

MaikelNL


Van de laatste 9 tochten zijn er 6 in februari gereden.

Het weer is niet te voorspellen en alles kan nog gebeuren.  :)

Ries

Zo vaak dat er sneeuw ligt in april...en IJsheiligen hebben we 2 jaar geleden ook al onheilig verklaard... Langere winterse perioden met weken op de schaats zijn na februari wel passé, maar dan nog genoeg winters te beleven. Zelf heb ik liefst vanaf half maart lente! Dus daar zit ik dan altijd nog een maand op te hopen haha, schrijnend :(

Vicaussie

Citaat van: MaikelNL op za 23 jan 2016 - 11:38
Van de laatste 9 tochten zijn er 6 in februari gereden.

Het weer is niet te voorspellen en alles kan nog gebeuren.  :)

Eentje zelfs op 26 februari! Nou ja, er is inderdaad nog genoeg hoop.
Is natuurlijk alleen vervelend dat na 2 jaar met dezelfde hardnekkige soort herfstweer te maken hebben gehad, op het moment dat het juist 10 graden kouder zou moeten zijn, het alweer gebeurt.
Februari wordt een cruciale maand of het in deze winter qua kou en sneeuw nog wat gaat worden. De Russische Beer kan zich nu nog gaan laten zien.  ;D

Edit: Gelieve geen plaatjes mee quoten, Dank!

Bacci

Wat een verschil met gisteren! achja dit zachtere weer heeft ook weer zijn voordelen natuurlijk. Elk nadeel heeft zijn voordeel, met zo'n instelling kom je best makkelijk het leven door ;)

Joep

Flink wat stormpies in Europa komende week.
Misschien dat deze de modellen wat door elkaar kunnen schudden ;)


hesselsjoerd


Bacci

Hier een mooie stream van de sneeuw in New York, gaat wel lekker daar nu:

Lothiriel

Verdorie dat ziet er lekker uit :P. Zoveel sneeuw hoef ik nu ook weer niet (met alle problemen vandien), maar eens een een dag sneeuw, zonder chaos met een lekkere vriesperiode erop volgend zou de winter toch geslaagd maken.
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

lander20

de NAO en AO lijken vanaf +- 20 februari negatief te gaan stilaan en maart negatief te blijven jammer dat het dan al maart is al kan het dan nog wel flink winteren :)

in amerika gaan ze flink tekeer met de sneeuw: https://twitter.com/thelifeoreilly/status/690943278041190400/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

AFTH14


Powered by EzPortal