Supercell Duitsland 11 juni 2018

Topic gezien door 2415 bezoekers
Gestart door jornonweer, di 24 jul 2018 - 21:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jornonweer

Om de stilte op onweersgebied te doorbreken post ik even deze foto die door mijzelf genomen is. eerste buitenlandse chase en al dadelijk een voltreffer. een supercell met een angstaanjagende groene hagelkern en een grote whalesmouth. :)
Danger is real, fear is a choice.

Tyshane

Het ziet er lekker dreigend uit, maar volgens mij ben je 'ietwat' doorgeschoten met de verzadiging en het contrast in de nabewerking. Mooie wolkenpartij!

jornonweer

Citaat van: Tyshane op di 24 jul 2018 - 21:42
Het ziet er lekker dreigend uit, maar volgens mij ben je 'ietwat' doorgeschoten met de verzadiging en het contrast in de nabewerking. Mooie wolkenpartij!
dat lijkt zo ja, heb het al proberen weg te werken maar helaas. komt doordat de zon bij deze foto op een laag punt onder tegen de wolken aanschijnt. zo lijkt het dus ook dat het veld bijvoorbeeld oversaturated is terwijl het gewoon de zon is die krachtig op de velden schijnt. je kan de schaduw van de zon zien in de gracht op de voorgrond  :) bedankt  :D
Danger is real, fear is a choice.

jornonweer

nog eentje van die dag, ik ga er wel even bij zeggen dat deze foto's gewoon met het mobiel genomen zijn ( samsung galaxy s7) dus kwalitatief zijn dit sowieso niet de beste foto's. :) ik mocht een keer mee met chasers van hier in de buurt om het allemaal eens mee te maken  :)
Danger is real, fear is a choice.

Tyshane

Citaat van: jornonweer op di 24 jul 2018 - 21:48
dat lijkt zo ja, heb het al proberen weg te werken maar helaas. komt doordat de zon bij deze foto op een laag punt onder tegen de wolken aanschijnt. zo lijkt het dus ook dat het veld bijvoorbeeld oversaturated is terwijl het gewoon de zon is die krachtig op de velden schijnt. je kan de schaduw van de zon zien in de gracht op de voorgrond  :) bedankt  :D

Ja het leek zo inderdaad. Licht kan gekke dingen doen! ;)

Tyshane

Citaat van: jornonweer op di 24 jul 2018 - 22:03
nog eentje van die dag, ik ga er wel even bij zeggen dat deze foto's gewoon met het mobiel genomen zijn ( samsung galaxy s7) dus kwalitatief zijn dit sowieso niet de beste foto's. :) ik mocht een keer mee met chasers van hier in de buurt om het allemaal eens mee te maken  :)

Dat het met een mobieltje is gemaakt maakt niet zo heel veel uit, zitten goede lenzen in tegenwoordig, alleen zoomen valt tegen, dus qua meteo natuurlijk wel lastig. Je kan met een mobiel goeie platen schieten in het algemeen, ligt aan de situatie, wanneer je klikt, de uitsnede, perspectief, beschikbaar licht, etc. Ben toevallig met workshops bezig, even weer wat anders. ;)

Mooi gevangen in ieder geval. Wordt weer eens tijd voor een goeie onweersbui zeg, te lang geleden! :)

jornonweer

Citaat van: Tyshane op di 24 jul 2018 - 22:14
Ja het leek zo inderdaad. Licht kan gekke dingen doen! ;)
inderdaad! denk ook dat het komt door de zon dat deze cel zo een blauw/groene kleur had.  :)
Danger is real, fear is a choice.

Powered by EzPortal