Lente Discussietopic 2015

Topic gezien door 139037 bezoekers
Gestart door Marsel, za 21 feb 2015 - 10:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Weatherman

Het is nu al 9 graden hier, wow gisteren ochtend vroor het nog.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

hoffies

Dat zou lekker zijn, Jan!  8)
Twitter: @hoffnar2911

Marsel

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 01 mrt 2015 - 08:46
Eerste lente-achtige temperaturen voor volgende week? Amerikaans weermodel komt met 14-16 graden  8)

Mooi om te zien dat die 'achterlijke' oplossingen met een hoog boven Scandinavië met een schrale ONO stroming over de Benelux zo goed als verdwenen zijn. De rug in de bovenlucht kantelt gelukkig op tijd genoeg om het hoog aan de grond in eerste instantie aanmerkelijk zuidelijker op te laten bouwen. Voor ons dan dus een verzachting in plaats van afkoeling (dit laatste leek in eerste instantie aannemelijker). Ben er zeer content mee ;D. Laat maar zo uitkomen.

Joep

Flinke onweersklappen hier!

vossejongk

In t binnenland sterk briesje, wind giert om t huis :)

dondertje127

Zojuist weer even kort maar heel krachtig storthagel gehad. Had ook op onweer gehoopt. Jammer dat de buien nu al voorbij zijn, ik dacht dat het de hele nacht mogelijk was, nu ineens niet :(

Marcellang

Citaat van: Eifel op ma 23 feb 2015 - 14:47
Beetje overdreven. Was een betere winter dan 2013-2014  ;)
Zo ken ik er nog 300  :D  :P wat een bagger winter hebben we achter de rug zeg  ;)
Letterlijk bagger; is hier op een enkele vorstachtige dag na al 3,5 maand zeiknat, gadverrrrrrr
Weer een zeer zachte winter achter de rug !
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

JerryL

Met de sluiting van het wintertopic kunnen we natafelen in het lente topic. Op de reactie van hierboven even aan te halen: we hebben er inderdaad weer een gedrogt van een winter op zitten. Getverpillekes.

Kijken we even naar de Noordzee temperatuur. Weliswaar iets koeler dan vorig jaar, desalniettemin weer warmer dan alle andere voorgaande jaren. Ik voorspel opnieuw een mooie lente, maar een natte zomer. Vorig jaar waren de buien ook hevig, dat zal dit jaar opnieuw zou zijn verwacht ik zo.


Tyshane

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 01 mrt 2015 - 08:46
Eerste lente-achtige temperaturen voor volgende week? Amerikaans weermodel komt met 14-16 graden  8)

Ziet er goed uit nog voor die periode, lekker hoor, genieten geblazen!  8)


Citaat van: albalinda op ma 02 mrt 2015 - 07:50
Zo ken ik er nog 300  :D  :P wat een bagger winter hebben we achter de rug zeg  ;)
Letterlijk bagger; is hier op een enkele vorstachtige dag na al 3,5 maand zeiknat, gadverrrrrrr
Weer een zeer zachte winter achter de rug !

Haha, ok geen betere winter dan het jaar ervoor maar een minder slechte winter, lol! Maar jij hebt het daar echt niet getroffen. Hier hebben we nog aardig wat sneeuw gehad trouwens (vergeleken met de laatste jaren dan), maar vorst viel wat tegen. Volgens jaar maar schaatsen dan. ;)

Bacci

Leuke buitjes vandaag en morgen, mooie afscheid van de ''winter''. Al kan natuurlijk in maart en april altijd gekke dingen gebeuren. Dat is ook zo leuk aan deze maanden, afwisseling van winter en lenteachtige dagen. Hopelijk blijft het herfstachtig weer lekker weg.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

joboy52

Nu natte sneeuw in omgeving Amersfoort

dondertje127

Niet te geloven, onze 3e onweersdag al. Elke maand hebben we nu al onweer te pakken. Januari, februari en nu maart. Momenteel hebben we zelfs natte sneeuwval :o. Meer buien gehad vandaag met hagel, ook zonet toen de hagel overging in natte sneeuw met hele zware windstoten. Heerlijk :). Met een beetje geluk zouden we tot en met augustus straks minimaal 8 maanden op rij onweer kunnen hebben, nu het grotere onweer seizoen er aan komt. Maar zover is het nog lang niet. Heb bijvoorbeeld wel eens een onweervrije aprilmaand meegemaakt.

Overigens had ik vannacht net na twaalf uur al een hageldag gemeld en bijgeschreven. Dit was toen al een hageldag, maar is alleen maar meer geworden vandaag :)

Eveline

Gisteren rond half 7 Nog even afscheid genomen van de witte wereld. Man man wat een hagel, binnen een paar seconden was alles wit. Grappig om te zien dat je er 200 meter verder gewoon niets van zag, daar lag amper wat.

Op nu naar de lente, kan niet wachten.

Marsel

Zonder dat het opgemerkt wordt staan we aan de vooravond van een langere periode met hogedrukinvloeden. Misschien had dit forum wellicht beter winter-service moeten heten?  ::)

Maar goed, hogedrukgebieden zijn voorlopig dus heer en meester.
Vanaf grofweg donderdag tot zo´n beetje +240h (en verder) worden door vrijwel alle modellen verschillende hogedrukcellen berekend, waarvan de postie per run verschilt. Dát laatste is dan ook meteen hetgeen de bron van de 'onzekerheid' is. Immers, met die relatief koele plas voor deur zal het de uiteindelijke windrichting zijn die voor een groot gedeelte bepaalt hoe zacht het uiteindelijk kan worden.

Bijkomend voordeel: temperaturen iets omhoog naar landelijk 10-15C (lokaal eens een keer 15C?), meer dagelijkse gang en langzaam een weertype met wat lenteachtige trekken. Neemt echter niet weg dat tijdens de wisseling van de wacht (tussen twee hogen in) er mogelijk een storing tussendoor glipt (zie minimale neerslag signalen). Al met al een rustige start van deze lente zonder excessen zoals we dat vorig jaar wel zagen.

MamaAs

Lijkt mij een prima start!
Frisse nachten, overdag zonnig en de temperatuur tussen de 10/15 graden.
Waar kan ik tekenen?

Jasneker

We zijn het allemaal wel eens over deze (geen) winter....
Hopen maar dat de lente veel beter wordt.
Temperatuur duikelt op en neer met de regen buien van 1.7 tot 4.7 graden C, gelukkig is de wind gaan liggen hier...

Tyshane

Citaat van: Marsel op di 03 mrt 2015 - 10:37
Zonder dat het opgemerkt wordt staan we aan de vooravond van een langere periode met hogedrukinvloeden. Misschien had dit forum wellicht beter winter-service moeten heten?  ::)

Volgens mij is het al aardig opgemerkt hoor. :) Ja en de winterse taferelen alhier zullen vanzelf wel afnemen, logisch dat ook de winterse gesprekken nog aan de orde zijn, dit is echt zo'n overgangsperiode. De hogedrukinvloeden doen mij goed stemmen, lekker dat rustige lente-achtige weer. Na de frisse pittige waterkoude wind van afgelopen tijd heb ik wel zin in wat zachter weer en invloeden.  8)


Citaat van: Jasneker op di 03 mrt 2015 - 12:16
We zijn het allemaal wel eens over deze (geen) winter....
Hopen maar dat de lente veel beter wordt.
Temperatuur duikelt op en neer met de regen buien van 1.7 tot 4.7 graden C, gelukkig is de wind gaan liggen hier...

Frisjes hoor, maar die wind maakt het inderdaad nog onprettiger.  ;)

dennis089

heb er zin in. 15+ graden en zon laat maar komen! ik zie Johann's kaiserwetter berichtjes op het alpenblog weer graag voorbij komen  8)

Marsel

Wat een run van GFS12 zeg (even EC en ensembles afwachten uiteraard)! Maar bon, als een dergelijke set kaarten waarheid wordt zitten we er zeer goed (lees zacht en droog) bij de komende weken! Heerlijk!

Powered by EzPortal