Winter discussietopic 2014/2015 deel 8

Topic gezien door 76907 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 05 feb 2015 - 08:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Armand

Tja, ben je net begonnen met je AH moestuintje, omdat je de winter hebt afgeschreven. Komt EC opeens met een mooie setting van een Scandi-hoog twee runs achter elkaar. Perfectie kaart, noordooststroming, en kouder dan -10 op 850hPa.

PS: als we deze situatie in januari hadden, dan was je vrijwel verzekerd van (strenge) vorst! Helaas!

Koen-IJM

Maart doet wat ie wil...

Even de GFS uitdraai afwachten.

Extremissimorum

Citaat van: Koen-IJM op wo 25 feb 2015 - 22:30
Maart doet wat ie wil...

Even de GFS uitdraai afwachten.

Maart roert zijn staart!

Storm- en sneeuwkansen voor aankomende dinsdag zijn toegenomen in EC pluim!

Edwin

Als dat nu eens een keer in januari of begin februari gebeurd. Nu wel klaar met die kou dus zoek het maar hoger in Europa...
Never Stop Exploring

ace

Zou wel ff lekker zijn die -11. Dan zijn ze in het Noorden van de muizenplaag af  ;D, en wij van de muggen in de aanstaande 'fraaie' zomer 8). Dit laatste is een uit de duimen gezogen hoopvolle voorspelling  ;)

Bacci

Het wordt wat kouder, wellicht dat er volgende week weer wat winterse neerslag valt.

Tyshane

Citaat van: ace op do 26 feb 2015 - 11:42
Zou wel ff lekker zijn die -11. Dan zijn ze in het Noorden van de muizenplaag af  ;D, en wij van de muggen in de aanstaande 'fraaie' zomer 8). Dit laatste is een uit de duimen gezogen hoopvolle voorspelling  ;)

Die -10 van hierboven gaat over de temperatuur op het vlak waar de druk 850hpa is en dat is op ongeveer 1500 meter hoogte, daar zitten weinig muggen lol en al helemaal geen muizen!  ;D

Arend

Citaat van: Armand op wo 25 feb 2015 - 20:11
Tja, ben je net begonnen met je AH moestuintje, omdat je de winter hebt afgeschreven. Komt EC opeens met een mooie setting van een Scandi-hoog twee runs achter elkaar. Perfectie kaart, noordooststroming, en kouder dan -10 op 850hPa.

PS: als we deze situatie in januari hadden, dan was je vrijwel verzekerd van (strenge) vorst! Helaas!

Laten we hopen dat het weer niet met al te veel gekkigheid op de proppen komt. Het zou echt zonde zijn als we nog een portie nutteloze kou voor de kiezen zouden krijgen, juist nu de natuur weer begint te ontluiken. Hoewel deze laatste wel tegen een stootje kan, ben ik onderhand wel klaar met deze non-winter.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Tam

Als het maar niet zo'n voorjaar wordt als 2013 (volgens mij) waar we tot eind mei begin juni moesten wachten op een beetje warmte.

Jelte

Citaat van: Tyshane op vr 27 feb 2015 - 10:11
Die -10 van hierboven gaat over de temperatuur op het vlak waar de druk 850hpa is en dat is op ongeveer 1500 meter hoogte, daar zitten weinig muggen lol en al helemaal geen muizen!  ;D

Inderdaad. Heel erg jammer. Het mag van mij nog wel even een dag of drie vier -10 op 2m worden. Niet alleen muizen en ongedierte, maar ook elzen en berken en andere vroege voorjaarsbomen waar ik allergisch voor ben bevriezen dan. Heb ik een jaartje hooikoortsvrij.

jones

Nabij Signal de Botrange (694m - hoogste punt van België) was er gisteren van lente nog geen sprake :)


Marcellang

Citaat van: Tyshane op vr 27 feb 2015 - 10:11
Die -10 van hierboven gaat over de temperatuur op het vlak waar de druk 850hpa is en dat is op ongeveer 1500 meter hoogte, daar zitten weinig muggen lol en al helemaal geen muizen!  ;D
:P 8)
En daarnaast gaan de muggen niet kapot van kou  ;)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Joep


Extremissimorum


Joep


Joep

GFS nog steeds sneeuwkansen maandag


Joep

Sneeuwbuien voor maandag mogelijk


Lothiriel

Tsja, in de weersvoorspellingen zie ik toch vooral temperaturen van om en bij de 7-9 graden en op middellange termijn zelfs meer (+10).

Geen idee hoe je daar sneeuw wilt tussen fabriceren :p
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Extremissimorum

Citaat van: Lothiriel op za 28 feb 2015 - 16:25
Tsja, in de weersvoorspellingen zie ik toch vooral temperaturen van om en bij de 7-9 graden en op middellange termijn zelfs meer (+10).

Geen idee hoe je daar sneeuw wilt tussen fabriceren :p

Waar zie jij 10 graden +? ??

Sneeuw zal niet blijven liggen, maar het kan wel nog een mooi gezicht zijn.

arjanbruggink

Citaat van: Lothiriel op za 28 feb 2015 - 16:25
Tsja, in de weersvoorspellingen zie ik toch vooral temperaturen van om en bij de 7-9 graden en op middellange termijn zelfs meer (+10).

Geen idee hoe je daar sneeuw wilt tussen fabriceren :p
Sneeuwval is niet afhankelijk van omgevingstemperatuur. Het wil best vallen bij +5graden, maar dan moeten diverse parameters meezitten zoals Td, Theta-E, enz.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Powered by EzPortal