Stormkansen 10 tot 13 december

Topic gezien door 19553 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 10 dec 2014 - 08:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zorba

Citaat van: Extremissimorum op wo 10 dec 2014 - 20:46
Overigens, Peter Kuipers Munneke van het NOS journaal komt met mogelijk natte sneeuw, onweer en hagel in buien morgen (natte sneeuw in NO NL). Kan iemand dit toelichten, waar dit vandaan komt?

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 10 dec 2014 - 21:26
Ik zou niet weten waar hij die informatie vandaan heeft gehaald, kan het ook niet terug zien op de kaarten

Vanmorgen reed ik rond kwart voor 7 op de N11 thv Bodegraven richting A12, midden in een dikke hagelbui, wegdek was wit
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Jan van Ooijen

Nieuwe berekeningen van het Europees weermodel laten de windstoten verder landinwaarts komen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!


raymond041

Zo, dikke donders hier in Borger, schrik me rot. En flinke hagel erbij.

Reutel

@Marsel: "...Ik ha tijdens mn nachtdienst moeite met het onderscheiden vanvandaag overdag en morgen  .  Inmiddels aangepast. "

ROFL!

Ik zie de vliegers hier (aanvliegroute van EHGR) met het zijraampje open, korte mouwtjes en het elleboogje buiten boord binnen komen. Weet je zeker dat er niet meer fout is gegaan?  ::)

Marsel

Citaat van: Reutel op do 11 dec 2014 - 11:18
@Marsel: "...Ik had tijdens mn nachtdienst moeite met het onderscheiden van vandaag overdag en morgen  .  Inmiddels aangepast. "

ROFL!

Ik zie de vliegers hier (aanvliegroute van EHGR) met het zijraampje open, korte mouwtjes en het elleboogje buiten boord binnen komen. Weet je zeker dat er niet meer fout is gegaan?  ::)

Haha, sterker nog, ik zat zelfs helemaal in het verkeerde topic (dat is nu zelfs gesloten, sorry Jan  ::)).

Zijraampje open zeg je? Hmmm, ja dan ga je toch aan jezelf twijfelen. Ik heb nog geen paniekerige collega overstuur aan de lijn gehad dus ik vermoed dat de dag of het dagdeel bij het luchtvaartgedeelte dan wel redelijk klopte. ;) Bahaha!
Ja mensen, nachtdiensten maken meer kapot dan je lief is ::).

Ontopic maar weer  ;D.

Marsel

Paar flinke echo's nu over het centrale deel van NL. Zit ook vrij frequent onweer op. Eea heeft de neiging om enigszins op te lijnen momenteel. Ondanks de minimale onstabiliteit toch even in de gaten houden in deze sterk gescheerde setting.

ron12

Onweer omgeving Nijmegen  ;D Onweersdag 37 is een feit, nog eentje voor het evenaring van het record van 38 dagen, rommelt lekker hier nu. :P 
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

martijn


Extremissimorum

Korte tijd Bft9 geweest in Hoek van Holland. Daar is ook de voorlopig hardste windstoot gemeten: 108 km/u. Dit is alweer hoger dan verwacht. Belooft wat voor morgen!

Hier aardig wat wind met af een toe een (pittige) bui met hagel. Geen onweer.

Heb ook al meegemaakt dat het helemaal windstil is, heel onheilspellend.

Extremissimorum

Trouwens, kijk eens naar aankomende dinsdag en vooral woensdag. Daar zit weer een storm -of in ieder geval veel wind- in de kaarten. Iets om in de gaten te houden!

Marsel

Citaat van: martijn op do 11 dec 2014 - 12:21
Hier op dit moment hagel 8)

Zojuist onderweg op de snelweg ook een zeer intense hagelbui gehad. Updraft stond in een hoek van 45 graden, duidelijk onder invloed van de bulderende jet dus. Stenen op een gegeven moment tot ruim 1cm en de snelheid terug naar max 60. Was een hels kabaal!

riddler

Citaat van: Extremissimorum op do 11 dec 2014 - 13:21
Trouwens, kijk eens naar aankomende dinsdag en vooral woensdag. Daar zit weer een storm -of in ieder geval veel wind- in de kaarten. Iets om in de gaten te houden!
Als de atmosfeer echt onrustig is, komt 1 storm nooit alleen  :)

MamaAs

Zo! Flinke buien hier met veel wind en hagel. Nog geen onweer gehoord helaas.

Vincent

Als er dan geen sneeuw valt maar een aantal van dit soort stormen doen de komende maand?  ::)

Armand

Hier wit van de hagel. Toch een wintergevoel  ;D

Tyshane

In de bovenste provincies zit er regelmatig onweer op. Hopelijk ook wat meer naar onderen straks. ;)

grizzrh

Flinke hagelbui net overgaand in natte sneeuw, was heel even een natte sneeuwstorm :) Het is weer een beetje wit geworden yeaahhh ik zal zo fotos posten
Doenrade, Limburg

Tyshane

Citaat van: grizzrh op do 11 dec 2014 - 15:18
Flinke hagelbui net overgaand in natte sneeuw, was heel even een natte sneeuwstorm :) Het is weer een beetje wit geworden yeaahhh ik zal zo fotos posten
Mooi toch! Ben benieuwd naar de foto's!  ;)

flyineddy

net weer een stevige hagelbui gehad, en al voor zeker de tweede keer onweer. De eerste keer was rond half 12.
Geen zwaar onweer, maar wel een paar felle flitsen en donders. ;D
Lekker onstuimig dagje zo.

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

Powered by EzPortal