Winter discussietopic 2014/2015 deel 3

Topic gezien door 195165 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 07 dec 2014 - 21:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Weatherman

Mooie berichten, ik hoop echt van harte dat het veeeeel sneeuw wordt. en sneeuwstorm? kan me niet herinneren dat ik dat mee heb gemaakt ?
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Weerfreak 1337

Laten we hopen dat het de komende dagen in de runs blijft staan.
We weten immers hoe we soms voor "de gek" gehouden worden. Ik ga dan ook nog van niks uit voor de komende berekeningen. :)


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Hector Pascal

http://europa.buienradar.nl/verwachting/neerslag

Vanaf zondagmiddag sneeuw volgens de verwachting, zaterdag net ten oosten van ons sneeuw.

Oh ja, zelf verwacht ik ook geen sneeuw voor zaterdag, bovendien moet ik het zondag ook nog maar zien. Het zal me niets verbazen als we helemaal geen sneeuw krijgen (natte sneeuw tel ik niet mee).
Nul bestaat niet.

Tyshane

Citaat van: Weatherman op ma 22 dec 2014 - 14:39
Mooie berichten, ik hoop echt van harte dat het veeeeel sneeuw wordt. en sneeuwstorm? kan me niet herinneren dat ik dat mee heb gemaakt ?

Ik hoop het ook, echt zin aan na zo'n sneeuwarm jaar. Nou goed we moeten nog maar even een flinke slag om de arm houden, maar dat het één van de mogelijke scenario's is geeft al behoorlijk wat kriebels!  8)

Citaat van: Hector Pascal op ma 22 dec 2014 - 15:03
http://europa.buienradar.nl/verwachting/neerslag

Vanaf zondagmiddag sneeuw volgens de verwachting, zaterdag net ten oosten van ons sneeuw.

Oh ja, zelf verwacht ik ook geen sneeuw voor zaterdag, bovendien moet ik het zondag ook nog maar zien. Het zal me niets verbazen als we helemaal geen sneeuw krijgen (natte sneeuw tel ik niet mee).

Dat ziet er fraai uit, als dat zo zal gaan wordt het een mooi kerstkado. Ook al is Kerst dan voorbij, lol, het is toch nog in de kersttijd.  ;D

TaL

De pluimen zijn nog lang niet overtuigend en de oper van EC zit onderin, hopelijk is het wel een trendsetter zoals hij al veel keer was bij het uiteindelijk verdwijnen van de winter runs.

Spannend is het zeker  8)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Weerfreak 1337

Citaat van: TaL op ma 22 dec 2014 - 15:26
De pluimen zijn nog lang niet overtuigend en de oper van EC zit onderin, hopelijk is het wel een trendsetter zoals hij al veel keer was bij het uiteindelijk verdwijnen van de winter runs.

Spannend is het zeker  8)

Mee eens, hopelijk krijgt die oper nu weer gelijk.. :P We wachten af.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Armand

Spannend wordt het zeker! Een echte winterperiode wordt moeilijk, dan moet echt alles goed gaan vallen. Wel, EC oper laat alles ook goed vallen voor een winterperiode... Ik wacht voorlopig nog maar even af met conclusies trekken. Met zo'n situatie kan de onzekerheid erg lang aanhouden, zelfs tot enkele uren voordat de neerslag ons bereikt!



gilleeesss

Nu we toch bezig zijn over nieuwjaar en eventuele winter, zal ik ook maar een kaartje die ik van op fb tegenkwam posten.

GEEN WAARDE AAN HECHTEN, het is gewoon eens leuk om te zien!

Armand

Boh, CFS is ook erg goed, duikend laagje en daarna hoge druk!

daaanvdb

Citaat van: Armand op ma 22 dec 2014 - 16:05
Boh, CFS is ook erg goed, duikend laagje en daarna hoge druk!

Dit zou perfect zijn! ;D

ries1407

De 12Z run van de GFS loopt weer, ben zeer benieuwd.
Zo het loof niet valt voor St. Martijn (11 nov.) zo zal 't een harde winter zijn.

PatrickM

Op eerste kerstdag in het noordoosten kans op sneeuw? GFS 12z denkt van wel.

snowman23


bliksems

"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

jornonweer

Danger is real, fear is a choice.

gilleeesss

Citaat van: snowman23 op ma 22 dec 2014 - 16:59
Ik vind de 12Z run nu al beter 8)

Njaa ik vind hem niet zoveel beter :p

flyerke

hij lijkt 1% beter  ::), nu alle hoop op ECMWF zetten  ;D
Winter is coming

snowman23

Het laagje diept wat meer in, dan bij de 06z run. Maar perfect is het nog niet.
Het positieve is dat die aan de grond wel iets kouder is :P

Powered by EzPortal