Winter discussietopic 2014/2015 deel 3

Topic gezien door 195171 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 07 dec 2014 - 21:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Energizer85


gilleeesss

Vraagje, komt bij jullie de control en ensembles van GFS ook zo laat binnen tegenwoordig? of ligt het aan mij, of kwamen die altijd zo laat? Volgens mij kwamen die een half uur na de OPER van gfs ofzo?

henkensjoeke

Citaat van: gilleeesss op vr 19 dec 2014 - 18:57
Vraagje, komt bij jullie de control en ensembles van GFS ook zo laat binnen tegenwoordig? of ligt het aan mij, of kwamen die altijd zo laat? Volgens mij kwamen die een half uur na de OPER van gfs ofzo?
mijn hele wettercentrale doet het nu niet ,storing denk ik.

Extremissimorum

LT, maar toch interessant: gfs 12 komt met storm voor 27 december.

Trouwens, zie je wel dat GFS bijdraait?! Komt goed, komt goed (hoop ik nog steeds)

gilleeesss

Citaat van: henkensjoeke op vr 19 dec 2014 - 19:43
mijn hele wettercentrale doet het nu niet ,storing denk ik.

Nu is control enzo wel binnen van GFS 12z, ik kijk op meteociel.fr (maar de 06z en 12z zijn toch later binnen gekomen) maar ach :-) de modellen blijven zwabberen

J

Ik vind de nieuwe EC12 oper wederom niet goed. Weer n uitbijter of slaat het (weer) om naar een zacht(er) weer? :(

bliksems

ik hoop niet dat we er voor de zoveelste keer zijn ingetuind
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Extremissimorum

Citaat van: J op vr 19 dec 2014 - 20:06
Ik vind de nieuwe EC12 oper wederom niet goed. Weer n uitbijter of slaat het (weer) om naar een zacht(er) weer? :(

Ik verwacht een uitbijter. Is de avondpluim: altijd warmer. Verder: 2% kans!

J

Citaat van: bliksems op vr 19 dec 2014 - 20:12
ik hoop niet dat we er voor de zoveelste keer zijn ingetuind
Tja.. Het zwabbert mij gewoon te veel. En het is nog meer dan n week ver weg. Ik vertrouw er eigenlijk nog niet zo veel van, virtuele winter it is tot nu toe.

Energizer85

onzekerheid ten top na de kerst.... kan alle kanten op volgens GFS

Weerextrem

Pluim,



verklaar u nader....


het is nog geen gelopen strijd, zelfs gaan er steeds meer leden voor koudere opties!.

Extremissimorum

Citaat van: Weerextrem op vr 19 dec 2014 - 21:45
Pluim,

Pluim dus

verklaar u nader....


het is nog geen gelopen strijd, zelfs gaan er steeds meer leden voor koudere opties!.

Prima pluim! Kerst is aardig zeker nu, oper is warme uitbijter zoals verwacht, groot cluster voor koude opties. Prima (voor de winterliefhebber althans)

Serge

Vind het dauwpunt voir 28-12 we interessant en de storing in leden daarna,..... Het wordt rond de feestdagen der op of der onder voor midden Nederland
Waar is mijn cape

Extremissimorum

WAT moet ik HIER nou mee?! (Gfs18)
Bizar gebied op de 27e volgens GFS.
Zware (sneeuw)storm.

winter

Nieuwe GFS is volgens mij best goed.
Duikend laagje volgende week zaterdag dus sneeuw! Het is een zeer spannende run, zouden zomaar volgende week zaterdag een bak sneeuw kunnen krijgen en vervolgens een koude periode in kunnen duiken met overdag temperaturen onder nul en snachts rond de -10!!!
Op dit moment geeft de hoofdrun een zekere kans op sneeuw, maar liggen de drukgebieden net niet perfect. Maar er is weldegelijk een kans dat deze PERFECT komen te liggen. Wordt een spannende week!


Henk1976

Citaat van: Extremissimorum op vr 19 dec 2014 - 23:39
WAT moet ik HIER nou mee?! (Gfs18)

Alvast proviand inslaan? Ziet er spectaculair uit deze oplossing.... neem het vooreerst wel met een korreltje strooizout.  ;D

gilleeesss

Citaat van: winter op vr 19 dec 2014 - 23:42
Nieuwe GFS is volgens mij best goed.
Duikend laagje volgende week zaterdag dus sneeuw! Het is een zeer spannende run, zouden zomaar volgende week zaterdag een bak sneeuw kunnen krijgen en vervolgens een koude periode in kunnen duiken met overdag temperaturen onder nul en snachts rond de -10!!!
Op dit moment geeft de hoofdrun een zekere kans op sneeuw, maar liggen de drukgebieden net niet perfect. Maar er is weldegelijk een kans dat deze PERFECT komen te liggen. Wordt een spannende week!

Is wel anders dan zijn voorgaande run , ze weten nog niet wat er gaat gebeuren, hopelijk loopt het niet met een sisser af...

TaL

Citaat van: winter op vr 19 dec 2014 - 23:42
Nieuwe GFS is volgens mij best goed.
Duikend laagje volgende week zaterdag dus sneeuw! Het is een zeer spannende run, zouden zomaar volgende week zaterdag een bak sneeuw kunnen krijgen en vervolgens een koude periode in kunnen duiken met overdag temperaturen onder nul en snachts rond de -10!!!
Op dit moment geeft de hoofdrun een zekere kans op sneeuw, maar liggen de drukgebieden net niet perfect. Maar er is weldegelijk een kans dat deze PERFECT komen te liggen. Wordt een spannende week!


Wil je aub niet eens iedereen gek maken met deze berichten, het is nog niet eens zeker of het wel zal vriezen laat staan -10, zet die roze winterbril even af en wees realistisch. Realisme op zijn plaats kan geen kwaad. Eerst maar zien hoe het verder evolueert, voor hetzelfde geld is alles binnen 2 dagen weg ;)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Extremissimorum

Citaat van: Henk1976 op vr 19 dec 2014 - 23:44
Alvast proviand inslaan? Ziet er spectaculair uit deze oplossing.... neem het vooreerst wel met een korreltje strooizout.  ;D

Dat doe ik zeker! Het is alleen een bizar kaartje van GFS, kijken hoe dat verder gaat.

Edit: zie het sneeuwkaartje: :P ;D

Henk1976

Citaat van: gilleeesss op vr 19 dec 2014 - 23:44
Is wel anders dan zijn voorgaande run , ze weten nog niet wat er gaat gebeuren, hopelijk loopt het niet met een sisser af...

Nee idd, laat het maar volle bak NO storm komen met flink wat sneeuw.  Het weer in extremis als dit niet met een sisser afloopt.  Spannende kaarten

Powered by EzPortal