Winter discussietopic 2014/2015 deel 3

Topic gezien door 195188 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 07 dec 2014 - 21:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

bliksems

nu je dat zegt,ik zie vaker het woord sneeuw voorbij komen,wat is dat dan eigenlijk?
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Weatherman

Citaat van: bliksems op vr 19 dec 2014 - 11:06
nu je dat zegt,ik zie vaker het woord sneeuw voorbij komen,wat is dat dan eigenlijk?
Ik doelde op de zon, die koperen bol  :P
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Hector Pascal

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 19 dec 2014 - 09:53
De 27ste zijn er genoeg kansen want alles ziet er goed uit tot nu toe
Toch denk ik dat alles (net) niet goed valt. Dus de druksystemen op de verkeerde plek. Ik blijf natuurlijk hopen.
Nul bestaat niet.

Danny

Sneeuwkansen pluim loopt verder op t.o.v. vorige runs. Vooral 27 en 28 December hebben voorlopig behoorlijke sneeuwkansen. In de 12z pluim waren de kansen voor 27 & 28 December ongeveer 30%. Nu lopen de kansen op 28 December al op tot 45% waarvan 30% kan op 1+cm. en 10% kans op 3+cm. (deze kansen lopen vaak pas verder op als de termijn korter wordt).

Barto

zou toch heerlijk zijn als het niet regende met oud op nieuw, sneeuw vind ik niet erg helemaal zelfs niet  ;D

Armand

GFS 06z is best mooi te noemen! Deze laat zondag, maandag, dinsdag, woensdag en donderdag (28 dec. t/m 1 jan.) sneeuw zien in Nederland. Deze geeft dus aan dat er zeker genoeg kansen zijn voor sneeuw tussen kerst en nieuwjaar, maar EC bewijst juist het tegendeel! Gelukkig is EC oper vrijwel alleen bovenin de pluim, maar dit geeft aan dat we wel reƫel moeten blijven, want ik kom idd over op internet krankzinnige berichten tegen....

Jan van Ooijen

In eens is het Amerikaans weermodel weer omgeslagen, zo liet dat model gisteren nog twee slechte runs zien en nu ineens een aardige. Natuurlijk is en blijft het lange termijn, dus we gaan hier ook geen beloftes doen. Zoals het er nu uitziet gaan we een wit uiteinde van het jaar tegemoet. Alles lijkt in deze run te kloppen, zo ook de temperaturen op hoogte (1500m -6 tot -9), dauwpunten onder 0 en temperaturen overdag rond of misschien wel net onder het vriespunt

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

winter67

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 19 dec 2014 - 12:37
In eens is het Amerikaans weermodel weer omgeslagen, zo liet dat model gisteren nog twee slechte runs zien en nu ineens een aardige. Natuurlijk is en blijft het lange termijn, dus we gaan hier ook geen beloftes doen. Zoals het er nu uitziet gaan we een wit uiteinde van het jaar tegemoet. Alles lijkt in deze run te kloppen, zo ook de temperaturen op hoogte (1500m -6 tot -9), dauwpunten onder 0 en temperaturen overdag rond of misschien wel net onder het vriespunt


Dat roze is geen sneeuw maar dat paarse.

Jan van Ooijen

Citaat van: winter67 op vr 19 dec 2014 - 12:50
Dat roze is geen sneeuw maar dat paarse.

Waarom zou dat geen sneeuw zijn dan? Wat is het dan wel volgens jou ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

winter

Citaat van: winter67 op vr 19 dec 2014 - 12:50
Dat roze is geen sneeuw maar dat paarse.

Dat paarse geeft de intensiteit van de sneeuw aan. Het roze/licht/donker roze geeft sneeuwbuien aan. Licht roze lichte sneeuwbuien en donker roos is  hevige sneeuwbuien.
Paarse is dus echt een relatief groot sneeuwgebied (een hele provincie/halve land bijv.)

Jan van Ooijen

Citaat van: winter op vr 19 dec 2014 - 12:53
Dat paarse geeft de intensiteit van de sneeuw aan. Het roze/licht/donker roze geeft sneeuwbuien aan. Licht roze lichte sneeuwbuien en donker roos is  hevige sneeuwbuien.
Paarse is dus echt een relatief groot sneeuwgebied (een hele provincie/halve land bijv.)

Nee dat paarse is sneeuw en dat rode zijn sneeuwbuien. Hoe donkerder hoe heftiger ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

winter67

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 19 dec 2014 - 12:52
Waarom zou dat geen sneeuw zijn dan? Wat is het dan wel volgens jou ;)
Ik denk natte sneeuw.

snowsquall

Citaat van: winter67 op vr 19 dec 2014 - 12:50
Dat roze is geen sneeuw maar dat paarse.

In de legenda:
Paars = sneeuw
Roze = sneeuwbuien

JerryL

Conform de Televaag

Natte kerst

ZEIST -
We kunnen dit jaar een witte Kerstmis wel vergeten. Hoewel het weer de komende dagen iets zal te verbeteren, lijkt het er op dat we een natte kerst tegemoet gaan.
Tot en met de kerstdagen blijft het onstuimig weer. Vlak voor kerst gaat de wind liggen en al het weerbeeld iets verbeteren. Het ziet er momenteel wel uit dat de neerslagkansen vooral op Eerste Kerstdag groot zijn. De dagen daarna neemt de kans op kouder weer toe.

Mrkos

Sws een rottig kaartje met dat neerslag :P ben zo kleurenblind als de pest lol  :P

Jan van Ooijen

Citaat van: Mrkos op vr 19 dec 2014 - 12:58
Sws een rottig kaartje met dat neerslag :P ben zo kleurenblind als de pest lol  :P

Zo beter :P

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Mrkos


Henk1976

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 19 dec 2014 - 13:00
Zo beter :P

Nu nog symbolen leren lezen.... lol  :P. Zou magisch kunnen worden. Sneeuw en vuurwerk.

JerryL

Hehe!! Wat hebben we die sneeuwkaarten gemist het afgelopen jaar! Ondanks alle negatieve berichtgeving over de Kerst lijkt dit de pleister op de wond.

Powered by EzPortal