Winter discussietopic 2014/2015 deel 3

Topic gezien door 195192 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 07 dec 2014 - 21:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

winter

Nieuwe pluim van ECMWF is awesome  ;D
Vanaf volgende week zaterdag winterse temperaturen  tot zeker 1 januari. Ook kansen op sneeuw aanwezig alleen de kansendiagram is nog niet aanwezig op winterplaza zal hem plaatsen als die binnenkomt!

DSDLimburg

seizoen 2018/2019

joboy52

Idd, mooie pluim, oper is warme uitbijter

winter67

Citaat van: DSDLimburg op do 18 dec 2014 - 22:03
pluim midden en zuidoost,
Nog zat onzekerheden op oudjaarsdag misschien ijsdag? Alleen snap ik die winden niet welke windsoort hebben we nodig voor die koude temperaturen?

1 lid gaat trouwens voor -20 no ;D

DSDLimburg

Citaat van: winter67 op do 18 dec 2014 - 22:10
Nog zat onzekerheden op oudjaarsdag misschien ijsdag? Alleen snap ik die winden niet welke windsoort hebben we nodig voor die koude temperaturen?
Daar is nog niets over te zeggen of we dan een ijsdag misschien zullen hebben, dat is nog te ver weg. Welke windsoort we nodig hebben, ik denk meer uit noordelijke richting of oostelijke richting. En in deze denk ik meer uit noordelijke richting, maar de kenners hier zullen er de komende dagen heus wel op inhaken. Zou het tot kouder weer mogen gaan lijden ;)
seizoen 2018/2019

Reutel

Hmm.. Als het pluimpje zo door gaat dan sta ik er niet raar van te kijken als we alsnog een witte kerst gaan beleven.  :-*

Johann

Citaat van: Reutel op do 18 dec 2014 - 22:52
Hmm.. Als het pluimpje zo door gaat dan sta ik er niet raar van te kijken als we alsnog een witte kerst gaan beleven.  :-*

Leeuwarden T2m


xzaz

De winter is nog niet eens begonnen!

Mrkos

Komt de onzekerheid van met name GFS nou door de jetstream of ie nou wel of niet af gaat zwakken in onze regionen? Dus ofterwijl de kansen zijn ondanks de mooie pluim van EC mede te danken aan dat hun denken dat de jetstream gaat afzwakken en GFS niet... ?

henkensjoeke

Citaat van: DSDLimburg op do 18 dec 2014 - 22:26
Daar is nog niets over te zeggen of we dan een ijsdag misschien zullen hebben, dat is nog te ver weg. Welke windsoort we nodig hebben, ik denk meer uit noordelijke richting of oostelijke richting. En in deze denk ik meer uit noordelijke richting, maar de kenners hier zullen er de komende dagen heus wel op inhaken. Zou het tot kouder weer mogen gaan lijden ;)
oost- noordoost komt meest de koudste lucht soort binnen

gilleeesss

Ik denk dat GFS iets positiever weer word, gewoon door dit verschil al, ja oke dit zijn kaarten die niet echt winterweer enzo geven, maar gewoon het verschil van de 12z en 18z eens tonen op +144h

bovenste is 18z gfs
onderste is 12z gfs

glenn

De nieuwe GFS pluim is gewoon opnieuw koud tegen nieuwjaar mogelijk ijsdagen en sneeuw even ook ter indicatiebdat de echte kou maar in ons buurland zit de pluim uit nurnberg en frankfurt daar zouden de temperaturen later deze maand mogelijk kunnen gaan zakken tot -20°c afgaande van deze pluimen

Jan van Ooijen

Ec weer ietsjes kouder en de sneeuw voor de 27ste blijft er ook instaan. Helaas is het te ver weg om daar nu al iedereen blij mee te maken



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

JerryL

Jawel, want het moet gewoon. De vorige winter, die was er niet. Dat was zes maanden herfst, daarna viel de lente in. Als we nu opnieuw de winter overslaan wordt het tijd dat Nederland haar seizoenen opnieuw gaat inschalen.

winter67


Jan van Ooijen

Citaat van: winter67 op vr 19 dec 2014 - 08:57
Hoeveel cm zou dat zijn?

3-10 centimeter? Maar krijg straks de sneeuwpluim dan weten we meer
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherman

Hoe staat het er dan voor met de kerst zelf ?
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

SnowBoots

Was het nu maar 'een paar graden' kouder...  8)

dick_laurent

Citaat van: SnowBoots op vr 19 dec 2014 - 09:24
Was het nu maar 'een paar graden' kouder...  8)

Ja? want dan zou je pas 'echt' gelukkig zijn?

Powered by EzPortal