Winter discussietopic 2014/2015 deel 3

Topic gezien door 195454 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 07 dec 2014 - 21:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

henkensjoeke

Citaat van: J op do 18 dec 2014 - 18:02
Mja vergeleken met de EC en GFS pluim opties (meest recente edities) voor 28 dec vind ik dit kaartje van de Paralel voor 6 uur in de ochtend(!) best behoorlijk slecht.


Maar t kan ook dat deze twee uitdraaien helemaal niet de pluim representatief weergeven dus ja even afwachten
kaarten zijn niet om naar huis te schrijven, ik vind ze nu bagger, vooral met kerst :o

J


Deadmau5

parallel is goed op korte termijn (140h dus eigenlijk MT), maar tendens nadien is gewoon slecht

En die tendens wordt door pluim en oper ondersteund.

gilleeesss

Citaat van: J op do 18 dec 2014 - 18:02
Mja vergeleken met de EC en GFS pluim opties (meest recente edities) voor 28 dec vind ik dit kaartje van de Paralel voor 6 uur in de ochtend(!) best behoorlijk slecht.


Maar t kan ook dat deze twee uitdraaien helemaal niet de pluim representatief weergeven dus ja even afwachten

Vergeleken met de oper is hij niet zo slecht (Middel termijn dan), ik keek gewoon rond Kerstmis (en ik zeg niet dat hij goed te noemen is, gewoonb eter dan de oper)

e: control is ook 'pfff'

Hoe komt het toch steeds dat op 1 dag ze gewoon met 'totaal andere' kaarten komen. Maargoed, EC is er nog, GEM is ook nog positief over winter...

Nopie

Jammer dat GFS weer zachter geworden is, afwachten wat EC brengt.

Wilfred Janssen

GFS12z emsemble... Bekijken op eigen risico (Niet geschikt voor winterliefhebbers).

Wat een verschil met de 06-run, eens kijken wat de 18z-run ons voorschoteld!

Operationeel meteoroloog bij Weerplaza
Meer weer: https://twitter.com/WilfredJanssen_

dick_laurent

Citaat van: Wilfred Janssen op do 18 dec 2014 - 19:22
GFS12z emsemble... Bekijken op eigen risico (Niet geschikt voor winterliefhebbers).

Wat een verschil met de 06-run, eens kijken wat de 18z-run ons voorschoteld!


Ik word wel blij van deze pluim hoor, lekker!  ::)

(is er tenminste toch nog iemand die blij word van je post ;) )

Nopie

Citaat van: Wilfred Janssen op do 18 dec 2014 - 19:22
GFS12z emsemble... Bekijken op eigen risico (Niet geschikt voor winterliefhebbers).

Wat een verschil met de 06-run, eens kijken wat de 18z-run ons voorschoteld!


Bizar! Wat een verschil inderdaad, van mogelijk winter weer naar boterzacht. Hopen maar dat dit een zogenaamde warme ''uitbijter'' is. Maar het feit dat er zoveel leden meegaan in de zachte opties is niet goed.

Jan van Ooijen

AUWWWW!

Het is te hopen dat het maar bij 1 run blijft, maar hiervoor waarschuw ik dus al 3 dagen op Facebook terwijl iedereen gek gemaakt wordt door winterhypers die al volop de winter aankondigen. De termijn is en blijft gewoon te ver weg om daar echt iets zinnigs over te vertellen. Ik hoop dat men eens een keer een wijze les uittrekt en niet wanhopig opzoek gaat naar winterkaartjes.

Tot nu toe mijn zegje, kijken waar ECMWF dadelijk mee komt.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Extremissimorum

Gfs zal nu met een aantal warme runs komen, zoals ik al voorspeld (ik zeg het goed) heb. Gfs zal wel weer bijdraaien, komt goed, komt goed (hoop ik).

Weerplaza heeft er zin in en komt al met een artikel over de mogelijke koude eind volgende week.

gilleeesss

Citaat van: Jan van Ooijen op do 18 dec 2014 - 19:34
AUWWWW!

Het is te hopen dat het maar bij 1 run blijft, maar hiervoor waarschuw ik dus al 3 dagen op Facebook terwijl iedereen gek gemaakt wordt door winterhypers die al volop de winter aankondigen. De termijn is en blijft gewoon te ver weg om daar echt iets zinnigs over te vertellen. Ik hoop dat men eens een keer een wijze les uittrekt en niet wanhopig opzoek gaat naar winterkaartjes.

Tot nu toe mijn zegje, kijken waar ECMWF dadelijk mee komt.

Is waar wat je zegt, maar er zat wel een 'trend' in rond dezelfde dagen steeds een paar dagen lang.. Dus het was wel eventjes leuk om te volgen :)

Nopie

EC niet veel verschillend met vanochtend, hogedruk boven groenland ziet er niet slecht uit. Moet wel wat meer oostelijker als je het mij vraagt.

Armand

Ook EC is nog niet positief, wel idd een mooi Hoog boven Groenland. Pluim moet toch veel goed gaan maken, gelukkig is het allemaal nog ver weg!

winter

GFS is dan wel een stuk warmer dan vanochtend maar er zijn nog relatief veel leden met een koude oplossing overdag +2/3 en snachts lichte vorst. Hij is op korte termijn, volgende week vrijdag iets kouder.
Oper is gelukkig een warme uitbijter en niet zo'n beetje ook. We zullen zien waar ECMWF vanavond meekomt.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Extremissimorum

Citaat van: Jan van Ooijen op do 18 dec 2014 - 20:52
Tsja, zat er dik in...

Zie ik daar nou een klein, paars plukje bij Hoorn?

Unknown-user1778

Hopelijk gaat het vanaf de kerst toch meer en meer richting dat vriespunt. Ik heb goede moed. Mijn gevoel zegt dat het kouder wordt

Joep

EC opper ziet winterweer niet zitten  :-X


kaartje Jan Visser

winter

Citaat van: Jan van Ooijen op do 18 dec 2014 - 20:52
Tsja, zat er dik in...



Een prachtige kaart maar oh wat ver nog. Het zit er al dagen in een (winter)inval met relatief veel neerslag/sneeuw op het eerste gezicht.
Het zou een hele mooie kerstvakantie kunnen worden in Nederland en Belgiƫ. Heeft NS toch ook geluk hahha .

henkensjoeke

Citaat van: winter op do 18 dec 2014 - 20:46
GFS is dan wel een stuk warmer dan vanochtend maar er zijn nog relatief veel leden met een koude oplossing overdag +2/3 en snachts lichte vorst. Hij is op korte termijn, volgende week vrijdag iets kouder.
Oper is gelukkig een warme uitbijter en niet zo'n beetje ook. We zullen zien waar ECMWF vanavond meekomt.

http://www.wintergek.nl/actueel/grafieken niet gek

Powered by EzPortal