Winter discussietopic 2014/2015 deel 3

Topic gezien door 195163 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 07 dec 2014 - 21:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Vincent

Citaat van: DSDLimburg op do 18 dec 2014 - 10:23
Ik geloof dat je iemand anders bedoeld ;D maar je hebt inderdaad gelijk al is dat ook nog maar koffie dik kijken :D (we zullen gaan zien of ze willen gaan groeien :-\ )

It giet oan!  :P

Hector Pascal

Een uitbijter is de operationele uitvoer van het ECMWF. De oper lijkt vanaf zondag de 28ste namelijk alweer aan te sturen op een verzachting onder invloed van een activerende depressie boven de Britse Eilanden.

Een quote uit Jan Vissers weerbericht...
Nul bestaat niet.

Danny

Als we kijken naar de sneeuwkansen berekening vanuit het EC model zien we tussen de 12z van gisterenavond (boven) en de 00z run van vanmorgen (onder) een zeer duidelijke toename in sneeuwkansen. Tevens voorziet de 00z tijdens de kerstdagen al sneeuwkansen en de 12z zag deze kansen niet tot nauwelijks.

Lothiriel

Hmmm, kans van 40 procent op sneeuw, da's toch echt nog een dubbeltje op z'n kant :P
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

dick_laurent

Citaat van: Lothiriel op do 18 dec 2014 - 11:38
Hmmm, kans van 40 procent op sneeuw, da's toch echt nog een dubbeltje op z'n kant :P

Mooi, hoe lager de sneeuwkansen hoe beter. Wat heb je nou aan sneeuw. Het maakt alles alleen maar vies en glad en moeilijk.

dick_laurent

Citaat van: Hector Pascal op do 18 dec 2014 - 11:04
Een uitbijter is de operationele uitvoer van het ECMWF. De oper lijkt vanaf zondag de 28ste namelijk alweer aan te sturen op een verzachting onder invloed van een activerende depressie boven de Britse Eilanden.

Een quote uit Jan Vissers weerbericht...

Beter!  ::)

Hector Pascal

Laatste GFS run is ook niet echt goed, zeg maar slecht...
Nul bestaat niet.

Marcellang

Citaat van: dick_laurent op do 18 dec 2014 - 11:54
Mooi, hoe lager de sneeuwkansen hoe beter. Wat heb je nou aan sneeuw. Het maakt alles alleen maar vies en glad en moeilijk.
Niks gewend zeker  8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Henk1976

Citaat van: dick_laurent op do 18 dec 2014 - 11:54
Mooi, hoe lager de sneeuwkansen hoe beter. Wat heb je nou aan sneeuw. Het maakt alles alleen maar vies en glad en moeilijk.

Ik zou zeggen start een nieuw topic. De Antiwinterdiscussie. Lijkt mij dat jij hier de enige bent die niet van winter houdt en ook niet van extreem weer.

Mrkos


Henk1976

Citaat van: Mrkos op do 18 dec 2014 - 12:09
De visie van weerplaza op de komende periode.

http://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws/Omslag+naar+kouder+weer%3f/2135

Kwakkelweer... Alles beter dan deze subtropische grijze verrassing

dick_laurent

Citaat van: Henk1976 op do 18 dec 2014 - 12:07
Ik zou zeggen start een nieuw topic. De Antiwinterdiscussie. Lijkt mij dat jij hier de enige bent die niet van winter houdt en ook niet van extreem weer.

Dit is een winter discussie topic toch? Er staat nergens dat alleen maar blauwbek-unox muts dragende-spandex schaatspakjes-loving-ijsmannen hier iets mogen zeggen, of wel?
Een tegengeluid zo nu en dan moet gewoon kunnen. Niet iedereen vind extreme kou fijn ;)

En bovendien, als jullie kou liefhebbers, ekte ekte bikkels zijn zoals jullie claimen te zijn?
Ga dan bij de eerstvolgende nacht dat het redelijk vriest (dus minstens -5 ofzo) maar een paar uur op je slippers, je korte broek en tshirt buiten staan. In de wind het liefst.

Scully

Citaat van: dick_laurent op do 18 dec 2014 - 12:21
Dit is een winter discussie topic toch? Er staat nergens dat alleen maar blauwbek-unox muts dragende-spandex schaatspakjes-loving-ijsmannen hier iets mogen zeggen, of wel?
Een tegengeluid zo nu en dan moet gewoon kunnen. Niet iedereen vind extreme kou fijn ;)

En bovendien, als jullie kou liefhebbers, ekte ekte bikkels zijn zoals jullie claimen te zijn?
Ga dan bij de eerstvolgende nacht dat het redelijk vriest (dus minstens -5 ofzo) maar een paar uur op je slippers, je korte broek en tshirt buiten staan. In de wind het liefst.

Tjonge.... ga lekker buitenspelen in de regen! De meeste mensen die hier komen houden van extremen, en dan is dit grijze weer, dat niet weet of het nat of droog is en warm of koud is vreselijke saai. De meesten hier hopen op iets meer beweging/kou hier!

dick_laurent

Citaat van: Scully op do 18 dec 2014 - 12:34
Tjonge.... ga lekker buitenspelen in de regen! De meeste mensen die hier komen houden van extremen, en dan is dit grijze weer, dat niet weet of het nat of droog is en warm of koud is vreselijke saai. De meesten hier hopen op iets meer beweging/kou hier!

Buitenspelen in de regen heb ik net al gedaan. Ik vond het geen succes. En waarom dan niet gewoon hopen op zonnig winterweer met een graad of 5? Dat lijkt mij dan weer ideaal.

Serge

Citaat van: dick_laurent op do 18 dec 2014 - 12:21
Dit is een winter discussie topic toch? Er staat nergens dat alleen maar blauwbek-unox muts dragende-spandex schaatspakjes-loving-ijsmannen hier iets mogen zeggen, of wel?
Een tegengeluid zo nu en dan moet gewoon kunnen. Niet iedereen vind extreme kou fijn ;)

En bovendien, als jullie kou liefhebbers, ekte ekte bikkels zijn zoals jullie claimen te zijn?
Ga dan bij de eerstvolgende nacht dat het redelijk vriest (dus minstens -5 ofzo) maar een paar uur op je slippers, je korte broek en tshirt buiten staan. In de wind het liefst.


pfffft, als jij voor discussie kom hier zul je ook moeten discussieren en geen one-liners over de schutting knallen... Das te makkelijk
Dat jij niet van kou houd is ons nu duidelijk...
Waar is mijn cape

Richard

Citaat van: dick_laurent op do 18 dec 2014 - 12:21


En bovendien, als jullie kou liefhebbers, ekte ekte bikkels zijn zoals jullie claimen te zijn?
Ga dan bij de eerstvolgende nacht dat het redelijk vriest (dus minstens -5 ofzo) maar een paar uur op je slippers, je korte broek en tshirt buiten staan. In de wind het liefst.

Dus als je van lekker warm zomerweer houdt moet je ook maar in je winterjas buiten gaan staan als het 30 graden is?

dick_laurent

Citaat van: Richard op do 18 dec 2014 - 12:50
Dus als je van lekker warm zomerweer houdt moet je ook maar in je winterjas buiten gaan staan als het 30 graden is?

Eigenlijk wel ja. Bedoel... als je van de 'extremen' opzoeken houdt he, zoals sommigen van jullie hier zo mooi schetsen ;)

Ik hou bijvoorbeeld ook echt niet van 30 graden zomerweer, vind ik helemaal niks. Veel te plakkerig en vies warm.
Meest happy ben ik op een mooie lentedag waarop het tussen de 19 en 24 graden is met een briesje  ;D

ron12

Citaat van: dick_laurent op do 18 dec 2014 - 12:21
Dit is een winter discussie topic toch? Er staat nergens dat alleen maar blauwbek-unox muts dragende-spandex schaatspakjes-loving-ijsmannen hier iets mogen zeggen, of wel?
Een tegengeluid zo nu en dan moet gewoon kunnen. Niet iedereen vind extreme kou fijn ;)

En bovendien, als jullie kou liefhebbers, ekte ekte bikkels zijn zoals jullie claimen te zijn?
Ga dan bij de eerstvolgende nacht dat het redelijk vriest (dus minstens -5 ofzo) maar een paar uur op je slippers, je korte broek en tshirt buiten staan. In de wind het liefst.
Heerlijk toch  :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weerfreak 1337

*** Ruziƫn doen we in de koffiehoek of buiten op het gras. Laat elkaar in zijn/haar waarde!***

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Marcellang

Citaat van: ron12 op do 18 dec 2014 - 13:06
Heerlijk toch  :P
Zo, bedankt Ron12  ;D mijn dag kan niet meer stuk ...........
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Powered by EzPortal